wie stapt er over op een ampera e?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
kobus1967
Forumlid
BerichtenCOLON 598
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 14:53

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door kobus1967 » 02 Apr 2018, 09:43

Vallen de inruilwaardes een beetje mee?
Wat denken jullie van het idee om de PHEV om te bouwen naar vol EV?
Volgens mij volstaat het om de ice te vervangen voor een dikke batterij omdat alke systemen werken zonder dat de ice draait.
Het bedrijf New Electric in Amsterdam bouwt al van alles om naar vol EV.
Ze gebruiken electromotoren van 200 pk en kunnen batterijen leveren tot 200 Kwh, mits er ruimte voor is natuurlijk.

Gebruikers-avatar
JanPHEV
Super-User
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mei 2013, 10:49
WoonplaatsCOLON Noordelijk randje van Noord-Brabant

Bericht door JanPHEV » 02 Apr 2018, 14:16

Eerlijk gezegd had ik wat meer inruilwaarde verwacht.
Je bent zo'n 55 - 60 % waarde kwijt na ± 4,5 jaar, afhankelijk of je inclusief of exclusief BTW rekent.
Maar ik heb er voor gekozen om de te verwachten grote inruil golf in de tweede helft van dit jaar voor te zijn.
Dat gaat zeker nog een extra prijsdrukkend effect geven.

Het gaat tegenwoordig allemaal via een app.
De dealer maakt een paar foto's van de buiten- en binnenkant, de kilometerstand en dat gaat via de app naar handelaren die kunnen bieden.
Wat er terug komt, binnen een paar uur, daar moet je het mee doen.
Of de auto er erg netjes uit ziet of niet of er extra opties op zitten, afneembare trekhaak b.v., en dealer onderhouden is wordt blijkbaar niet eens meer naar gevraagd / gekeken..... :shock: :cry:

Ik denk dat ombouwen van een PHEV niet zo simpel is.....
Er is wel degelijk een (direct) relatie tussen de verbrandingsmotor en de rest van het elektrische systeem.

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2013, 13:17

Bericht door Anko » 02 Apr 2018, 22:00

JanPHEV schreefCOLON
02 Apr 2018, 14:16
Ik denk dat ombouwen van een PHEV niet zo simpel is.....
Er is wel degelijk een (direct) relatie tussen de verbrandingsmotor en de rest van het elektrische systeem.
Lijkt me ook geen simpel klusje. Aan de andere kant: trek de zekering van de brandstof pomp er uit en hij blijft gewoon rijden. Pas wanneer je meer dan 60 kW vermogen vraagt komt de auto er achter dat de motor het helemaal niet doet 8-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044

Bericht door Anko » 02 Apr 2018, 22:02

JanPHEV schreefCOLON
Maar ik heb er voor gekozen om de te verwachten grote inruil golf in de tweede helft van dit jaar voor te zijn.
Ik wacht die golf met smart af. Hoe hoger die golf is (of hoe lager) des te voordeliger kan ik de auto overnemen naar privé. Elk voordeel heb z'n nadeel, heeft een bekende voetballer wel eens gezegd ;-)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikers-avatar
JanPHEV
Super-User
BerichtenCOLON 1084

Bericht door JanPHEV » 03 Apr 2018, 07:55

Snap ik, maar wij hebben al een (kleine) tweede auto, voor mijn vrouw, dus om nou een derde auto op de oprit te zetten....
En een tweede auto hoeft / mag voor mij niet veel duurder worden als de kleine die we nu hebben.
Er is trouwens geen plaats voor een derde auto op de oprit ;) :lol:

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044

Bericht door Anko » 03 Apr 2018, 10:30

JanPHEV schreefCOLON
03 Apr 2018, 07:55
Snap ik, maar wij hebben al een (kleine) tweede auto, voor mijn vrouw, dus om nou een derde auto op de oprit te zetten....
En een tweede auto hoeft / mag voor mij niet veel duurder worden als de kleine die we nu hebben.
Er is trouwens geen plaats voor een derde auto op de oprit ;) :lol:
Heel herkenbaar. Mijn vrouw had een heel leuk Swiffertje. Maar die kan de caravan niet trekken (en de Ampera E ook niet), dus die heeft het veld moeten ruimen. Eén keer 0% bijtelling, één keer 4% bijtelling, één keer flink lagere wegenbelasting en één keer geen wegenbelasting en nog hooguit één keer in de maand langs de benzine pomp .... ik vind het wel aardig zo :D
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

Gebruikers-avatar
JanPHEV
Super-User
BerichtenCOLON 1084

Bericht door JanPHEV » 03 Apr 2018, 12:27

Ja, dan ben je best goed bezig ;)

Reinier L
Forumlid
BerichtenCOLON 547
GeregistreerdCOLON 24 Aug 2013, 09:32

Bericht door Reinier L » 03 Apr 2018, 14:48

Anko schreefCOLON
02 Apr 2018, 22:02
JanPHEV schreefCOLON
Ik wacht die golf met smart af. Hoe hoger die golf is (of hoe lager) des te voordeliger kan ik de auto overnemen naar privé. Elk voordeel heb z'n nadeel, heeft een bekende voetballer wel eens gezegd ;-)
Was het niet net andersom ;)
OUTLAND(CRUIS)ER

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044

Bericht door Anko » 03 Apr 2018, 15:24

Reinier L schreefCOLON
03 Apr 2018, 14:48
Was het niet net andersom ;)
Zou goed kunnen. Kan helaas niet meer navragen :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

kobus1967
Forumlid
BerichtenCOLON 598
GeregistreerdCOLON 15 Okt 2013, 14:53

Bericht door kobus1967 » 03 Apr 2018, 16:57

En nu bleek ook nog dat de kreet een nadeel in een een voordeel omzetten niet van JC was maar van Willem Van Hanegem.

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044

Bericht door Anko » 03 Apr 2018, 18:45

kobus1967 schreefCOLON
03 Apr 2018, 16:57
En nu bleek ook nog dat de kreet een nadeel in een een voordeel omzetten niet van JC was maar van Willem Van Hanegem.
Was toch even nieuwsgierig geworden. Van Hanegem heeft dat dus, naar eigen zeggen, in 1961 in de krant laten zetten maar kan zich het citaat eigenlijk niet eens herinneren. Hij verwijst er naar als "dat bekende ding van Cruijff". De interviewer moet er aan te pas komen om hem te helpen herinneren wat het citaat precies was (en die draait het, net als ik zelf, om)..... Ik heb met allebei niks, maar ik denk dat ik voorlopig maar blijf zeggen dat het van Cruijff was :lol: :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

Gebruikers-avatar
PHEV2014
Forumlid
BerichtenCOLON 235
GeregistreerdCOLON 28 Aug 2014, 11:49

Bericht door PHEV2014 » 13 Apr 2018, 12:38

Ik heb afgelopen week eens in een Kia Niro en een Hyundai Kona gezeten.
Word daar wel een beetje claustrofobisch van.... (en die kofferbakjes :shock: )

Wanneer komt de volledig elektrische Outlander?!?!

mr76
Forumlid
BerichtenCOLON 401
GeregistreerdCOLON 08 Nov 2013, 15:49

Bericht door mr76 » 17 Apr 2018, 10:52

mag de Amerpa E wel een trekhaak? de Leaf niet, vanmorgen even bekeken bij de dealer.

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5044

Bericht door Anko » 17 Apr 2018, 12:34

Volgens mij mag hij wel een trekhaak (ze zijn in ieder geval te koop). Maar trekken mag je er niet mee.

Lijkt een beetje flauw, maar is nog altijd goed voor een fietsendrager ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

BUTTON_POST_REPLY