Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.

Welk merk auto had je voor de PHEV?

Audi
38
9%
BMW
37
8%
Volkswagen
48
11%
Mercedes
18
4%
Skoda
15
3%
Mazda
5
1%
Nissan
10
2%
Toyota
45
10%
Mitsubishi
23
5%
anders....
203
46%
 
Totaal aantal stemmen: 442

HPHEV

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door HPHEV » 07 aug 2013, 23:34

Opel Zafira 1.9 D
Zou dus ook even wennen worden.
Maar helaas, bestelling van April 2013, afbesteld want de levering werd helaas pas 'ergens' in 2014.

BramPHEV
Forumlid
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 aug 2013, 10:32

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door BramPHEV » 08 aug 2013, 07:28

Volgende week neem ik afscheid van mijn Peugeot 407, dan een shortlease auto tot maart 2014......

Tumtiedum

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Tumtiedum » 08 aug 2013, 14:13

BMW 325i van 2009 met een uitgebreid optie pakket erop. Gaat ergens september in de verkoop en dan tijdelijk in de auto van mijn vrouw rijden.

Outlander staat nog op leverantie dit jaar als ik de dealer moet geloven.

Jerseydevil

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Jerseydevil » 10 sep 2013, 15:57

Ik rij nu nog in een Porsche Cayenne......ben het beu om iedere 400 kilometer voor 170,-- in mijn tank te gooien......

Eelco Koning

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Eelco Koning » 10 sep 2013, 16:20

Ik zie net dat ik mijn "afkomst" nog niet heb aangegeven.

Op het moment van bestelling reed ik een Volvo V50 D5 met handbak. Geweldig geluid en heerlijke motor die 5-cilinder: 180 pk en 400Nm. Dit ga ik zeker missen. Intussen rijd ik een Mercedes C klasse. Ook een leuke auto, maar niet echt mijn ding.

najtrebor
Forumlid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jun 2013, 10:48

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door najtrebor » 11 sep 2013, 16:17

Ik rijd al 10 jaar in vw sharan vanwege 4 kinderen. Ideale gezinsauto, maar 0 emo-waarde. Keuze voor Mitsubishi gemaakt vanwege alle belasting voordelen als zelfstandige. Ik vind de outlander ook niet echt mooi, maar de 4wd en trekkracht zullen naar ik hoop veel vergoeden tijdens de ritten naar wintersport en in de zomer met de caravan. Onze oudste is inmiddels 18 dus kan straks zelf rijden, waardoor ik die ene extra zitplaats niet echt mis. Overigens heeft mijn vrouw ook nog een Renault megane diesel met 14%.
Gr. Rob
TG instyle met winterbanden trekhaak glasscoat dakdragers zwart leer

timpy

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door timpy » 11 sep 2013, 16:50

Nu nog een Audi Q5 tot de inruil
Hiervoor een Audi A6 Quatro
Daarvoor Jeep Cherokee
Daarvoor Volvo XC 90
Daarvoor Volvo XC 70 2 x
Daarvoor Jeep Cherokee 3 x
Daarvoor Chrysler Voyager 3 x
Daarvoor Chysler type?
Daarvoor Mazda 626 3 x
Daarvoor Ford Taunus station
Daarvoor Ford Transit bus 2 x
Daarvoor Daf 33 bestel
Daarvoor VW Volkswagenbus (alleen de weekenden)
Daarvoor Fiat 850
Daarvoor mijn eerste auto een Fiat 500 gekocht voor 25 gulden, heb er een buitenspiegel voor moeten kopen die koste meer dan de auto
heb er 1 week plezier van gehad, na 1 week zakte hij door zijn hoeven.

zal er best nog wel 1 of 2 vergeten zijn het is een indrukwekkende lijst na 43 jaar autorijden

najtrebor
Forumlid
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 jun 2013, 10:48

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door najtrebor » 11 sep 2013, 17:04

Dat is idd een indrukwekkende lijst! Ben je zo'n slechte chauffeur dat je wel iets anders moest ivm Total löss, of was gewoon na 2 jaar je asbak vol? :lol: :lol:
TG instyle met winterbanden trekhaak glasscoat dakdragers zwart leer

timpy

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door timpy » 11 sep 2013, 17:42

Toen alles nog kon in deze wereld elke 2 jaar nieuw (zakelijk).
De Q5 (benzine) is de eerste auto waarin we 4 jaar hebben gereden.
Stap van Audi af omdat het verbruik vrij fors is en er zich langzaam wat kleine gebreken gaan vertonen.
Tel daarbij 4 nieuwe zomerbanden en 4 nieuwe winterbanden, plus dat de prijsvorming bij Audi een beetje te gek wordt dan wordt het tijd om eens naar wat anders om te zien.

Dus eind december 2012 bij Mitshubishi wezen kijken, een proefrit gemaakt in de gewone versie ( nieuw type ).
Moet eerlijk zeggen dat het geen vergelijk is met de Q5, maar misschien ga ik er ook wat rustiger mee rijden.
Na kort beraad hebben we de keus gemaakt en op 3 januari 2013 het koopcontract getekend.
Daarbij telt mee dat we in augustus 2012 in totaal 42 zonnepanelen op ons dak hebben geplaatst en daarmee hopen tussen de 9.000 en 10.000 kWh stroom binnen te krijgen.
de bedoeling is dat we de Outlander zoveel mogelijk op zonne energie laten rijden.

en gelukkig ben ik 6 jaar terug gestopt met roken dus die asbak? :o

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Anko » 11 sep 2013, 19:01

timpy schreef:Daarbij telt mee dat we in augustus 2012 in totaal 42 zonnepanelen op ons dak hebben geplaatst en daarmee hopen tussen de 9.000 en 10.000 kWh stroom binnen te krijgen.
de bedoeling is dat we de Outlander zoveel mogelijk op zonne energie laten rijden.
Nou, als dat niet gaat lukken is er iets hopeloos mis. Je auto zal theoretisch minimaal 2700 uur (maar praktisch gezien veel langer) per jaar aan je laadpaal moeten hangen om 10.000 kWh te verwerken. Dat is 7.4 uur per dag. En dan moet je de stroom ook nog oprijden.

Ik zou zeggen: stroom genoeg! :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door jangoed » 23 sep 2013, 16:32

Ik rijdt momenteel ook in een Outlander.
Een 2.4 Instyle CVT 4WD. uit 2010, in de kleur Silky White
Een heerlijke auto.
Voor mij was de keus om voor de PHEV te gaan dus een makkelijke.
[
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

mem
Forumlid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 jul 2013, 23:59

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door mem » 24 sep 2013, 21:22

Ik heb hiervoor 2x een Nissan x-trail gereden en was helemaal niet op zoek naar een nieuwe auto maar wat lekker gemaakt door de advertentie toch maar even langs de dealer gegaan. Het viel mij op dat de laatste modellen van outlander prima te vergelijken waren met mijn x-trail dus was de keuze, na de financiële berekening, niet zo moeilijk. Heb tijdje geleden de x-trail zelf weten te verkopen dus die hoef ik niet in te ruilen. Heb nu een "leenoutlander" van 9 jaar oud en die bevalt me helemaal niet. Heb echter hoge verwachtingen van de PHEV

tstn

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door tstn » 25 sep 2013, 17:11

Net verkocht, een mooie paarse Citroën C4 Grand Picasso, 1.6HDIf 6EBV Ligne Business uit 2007.
Nu wachten op de levering van de Outlander PHEV. Staat nu op "tussen en kerst en oudejaarsdag".

alca
Forumlid
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 sep 2013, 16:40

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door alca » 25 sep 2013, 18:47

tstn schreef:Net verkocht, een mooie paarse Citroën C4 Grand Picasso, 1.6HDIf 6EBV Ligne Business uit 2007.
Nu wachten op de levering van de Outlander PHEV. Staat nu op "tussen en kerst en oudejaarsdag".
En waar rijd je ondertussen dan in? Of ga je heel groen fietsen of lopen? ;)
Instyle, Titanium grey, afneembare trekhaak, winterbanden met velgen, mode 3 laadkabel, cobra alarm met driver cards, levering eind november 13. Laadpunt ICU Compact Mini, levering 6 november 2013

Jeroenemans

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Jeroenemans » 26 sep 2013, 14:34

Ik ben ooit begonnen met een VW Golf uit 97, vervolgens een tijd in de Suzuki Swift van mijn vriendin rondgetuft, daarna een Honda Civic Hybrid en nu dus (als er geen gekke dingen gebeuren met de werkgever) een Outlander PHEV.

asx-outlander

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door asx-outlander » 26 sep 2013, 15:17

Een Mitsubishi ASX 1.6 Intense van januari 2011. Fijne auto met weinig bijtelling.....maar de PHEV zou iets meer auto moeten zijn verwacht ik. Vooral op het gebied van gas (stroom) geven en trekkracht. Aftellen...!!

MBR77

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door MBR77 » 26 sep 2013, 16:00

Ook nog maar even dan:
Volvo 340 Luxe 1.4
Seat Ibiza Signo 1.6
Renault Scenic Privilège Luxe 1.9D
Seat Altea XL Stylance 1.4TSI

En dat wordt nu:
Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV 2.0

Geen hele bijzonder wagenpark, maar een soort van stijgende lijn zit er wmb wel in. ;)

Pdfeenstra

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Pdfeenstra » 26 sep 2013, 16:24

Mijn eerste 'auto' was een autobianchi, een A112 junior abarth. Erg leuke auto, daarna:
volvo 850 2.5 20v sedan
Volvo 850 2.0 T-5 sedan, een italiaanse :D
Toen gingen we leasen
volkswagen golf 5 1.9 tdi
Audi A3 sportback 2.0 tdi
Alfa guilietta 1.4 multiair
Mijn huidige auto is een passat 1.6 tdi, daar passen 2 maxi cosi's op de achterbank en een kinderzitje.....

Ik hoop dat dat ook past op de achterbank van de outlander...
Laatst gewijzigd door Pdfeenstra op 26 sep 2013, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

bartl

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door bartl » 26 sep 2013, 16:44

Opel Combo :D
Opel Astra
Mazda 626
Opel Omega - daar was erg blij mee!
Mercedes C270
BMW X5
BMW 525d
Ford Focus, want was de bijtelling zat

En toen de PHEV :D

tstn

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door tstn » 26 sep 2013, 17:13

alca schreef:En waar rijd je ondertussen dan in? Of ga je heel groen fietsen of lopen? ;)
Tsja, de fiets en openbaar vervoer ;) en de boodschappenwagen, de fiat panda.

titan outlander

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door titan outlander » 26 sep 2013, 18:04

ik zal dit ook maar invullen, ik kom uit een Mercedes ml 400 amg en na aankoop outlander per ongeluk verkocht en voor zolang een landrover gekocht.
3x naar zwitserland gereden.2x met pech gestaan en in april snel verkocht en een pajero sport gescoord. hobbelt wel maar weigert nooit met gebruik van 1:8.
hoop Outlander net zo betrouwbaar te vinden. Mitsubishi wil graag upgraden en met 4x4 phev een goede wagen neer te zetten (ik rijd op de autobahn al jaren niet boven 125 km/u s'nachts om niet vermoeid te raken en dan in 9 uur 1000 km met 1 stop) overigens ook electra langs de autobahn? Bij huis rijd ik nooit verder dan 50 km afstand en komt ook een ev box voor electra. we zullen zien, maar heb goede hoop op een uitstekende auto.

Bramkn

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Bramkn » 27 sep 2013, 08:40

Mooi om zo de autogeschiedenis van een ieder te zien...

Zelf dan ook maar eens posten:

Huidig: SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI 4WD 170 pk (geholpen naar 210 pk :) )
Audi A6 Avant 1.9 TDI 130 PK
Mitsubischi Outlander 2.2 Di-D 4WD Business Edition
SEAT Altea Freetrack 2.0 TDI 2WD 140 pk (geholpen naar 170 pk)
SEAT Leon 2.0 TDI Sport-Up (geholpen naar 185 pk)
SEAT Toledo Sport 1.9 TDI 110 pk
VW Golf III Sportline 1.9 TDI 110 pk

En nu een titanium grijze PHEV Instyle, besteld begin maart; aflevering bij dealer gepland op 17 december...

Henkdebap

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Henkdebap » 22 okt 2013, 21:35

VW Touareg diesel. Waaaanzinnige auto! Ook qua wegenbelasting overigens (€ 206,- per maand). Onderhoud liegt er ook niet om. Reed wel 1:10,5 door elkaar heen.

Heb hem nu verkocht met pijn in het hart. Hopelijk maakt de PHEV het goed. In ieder geval qua kosten...

trekt wel harder van 0 tot 100.... (Touareg ca. 11 sec.)

Frankie51

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door Frankie51 » 26 okt 2013, 00:21

Renault Grand Espace 3.5 november 2004 : fantastische auto, heerlijke motor met erg veel vermogen. Verbruik meestal rond 1 op 8. Met een erg grote caravan en het hele gezin erg steile passen gehad in Italie ; geen centje pijn.

werner

Re: Welk merk auto had je voor de Outlander PHEV?

Bericht door werner » 26 okt 2013, 08:53

Grappig om de diverse 'autogeschiedenissen' te zien...de mijne:

Opel ascona (eerste auto, goed om te leren rijden, met de pollepelversnellingspook)
Renault 5 GT Turbo
Ford Fiesta XR2I
Renault Clio 16v ( een van mijn favorieten!)

Toen km's maken voor het werk en leasen:
Peugeot 306 XS 2.0 HDI
Seat Leon topsport 2.0 TDI (150 pk)
Audi A3 Sportback S line Quattro 2.0 TDI (170 pk na tuning)
Seat Leon FR 2.0 TDI (200 pk na tuning)
Alfa 159 SW 2.4 JTD automaat(bijtelling beu, uit dld gehaald) (230pk na tuning)
Ford Fiesta 1.25 titanium (toch weer lease, weinig bijtelling, gelukkig tijdelijk ;) )
Lancia Delta Oro 1.4 turbo (verrassende auto, zowel qua rijden als qua ruimte)
Toyota verso D4D (177pk) (kleurloze auto)
Renault Megane estate GTLine 1.5 DCI ( door tsunami Japan niet doorgegaan vanwege verkeerde levering)
Renault Laguna Estate Parisienne GT ( met 4 wiel besturing, fenomenale wegligging) (150pk)

Nu onderweg op topeka: outlander PHEV instyle +, techn zilver, wit leer, Sportpack/intropack 2, blauwe bodemverl, parkeersensoren achter, zonneschermpjes zij/achter en alu wingbar dakdragers voor wintersport en vakantie met de kids!

Heb inmiddels een redelijk arsenaal aan 'vergelijkmateriaal' opgebouwd dus ik hoop dat de outlander aan de verwachtingen kan voldoen. De eerste recensies zijn lovend, ook van forummers die uit luxere en potentere auto's komen dus ik heb goede hoop!

20 november verwachte levering!

Plaats reactie