behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Op de instyles hebben we de mogelijkheid om door middel van WiFi allerlei functies van de auto te benaderen. Maar wie heeft er ook de behoefte om de auto uit te lezen via 3g?
Laatst gewijzigd door koos v op 24 okt 2013, 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
En al op gereageerd zelfs!
Maar ik wil toch eens even, naast de discussie, inventariseren hoeveel mensen hier nu behoefte aan hebben. los van de techniek.
In het door jou genoemde topic loopt wifi en 3g een beetje door elkaar...
Maar ik wil toch eens even, naast de discussie, inventariseren hoeveel mensen hier nu behoefte aan hebben. los van de techniek.
In het door jou genoemde topic loopt wifi en 3g een beetje door elkaar...
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
weet iemand of je de auto kunt koppelen met je telefoon voor internet
of dat je er een internet of bel kaart (duo kaart) in kunt zetten.
mijn broer heeft een audi a#gekocht en daar kun je een kaartje in stekken voor internet voor de kinderen zodat ze
op hun i pad kunnen spellen en kunnen internetten op hun telefoon
of dat je er een internet of bel kaart (duo kaart) in kunt zetten.
mijn broer heeft een audi a#gekocht en daar kun je een kaartje in stekken voor internet voor de kinderen zodat ze
op hun i pad kunnen spellen en kunnen internetten op hun telefoon
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Sorry, dat had ik gemist. Maar ik zie ook niet direct hoe je die twee los van elkaar zou moeten zien?koos v schreef:En al op gereageerd zelfs!
Maar ik wil toch eens even, naast de discussie, inventariseren hoeveel mensen hier nu behoefte aan hebben. los van de techniek.
In het door jou genoemde topic loopt wifi en 3g een beetje door elkaar...
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ik weet vrij zeker dat er geen telefoon en dergelijke in de auto verwerkt zit. Je kunt je telefoon koppelen via bleutooth met de carkit.huub65 schreef:weet iemand of je de auto kunt koppelen met je telefoon voor internet
of dat je er een internet of bel kaart (duo kaart) in kunt zetten.
mijn broer heeft een audi a#gekocht en daar kun je een kaartje in stekken voor internet voor de kinderen zodat ze
op hun i pad kunnen spellen en kunnen internetten op hun telefoon
Technisch zou het mogelijk moeten zijn dat die koppeling ook gebruikt wordt om internet te delen via het interne wifi netwerk. Dat kunnen de meeste smartphones overigens zelf ook.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV
Documentatie over de Outlander PHEV
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
De discussie gaat een beetje tussen iets met 3g doen en hoe je het bereik van je wifi kunt vergroten. Het is idd niet helemaal duidleijk hoe je ze los moet zien en ik had zoiets van: ik ga gewoon eens inventariseren hoe groot die behoefte aan 3g nou eigenlijk is. Ik heb voor mezelf een leuke oplossing bedacht die weinig hoeft te kosten omdat je de 3g via sms aan en uit kunt schakelen... Ik ga daar eerst even mee stoeien want ik wil de risico's van ongeautoriseerd toegang even goed in kaart hebben voor ik mijn oplossing op het forum ga gooien. Maar als het storm loopt, dan stap ik direct naar de fabrikant en zeg: kost die tent?Anko schreef:Sorry, dat had ik gemist. Maar ik zie ook niet direct hoe je die twee los van elkaar zou moeten zien?koos v schreef:En al op gereageerd zelfs!
Maar ik wil toch eens even, naast de discussie, inventariseren hoeveel mensen hier nu behoefte aan hebben. los van de techniek.
In het door jou genoemde topic loopt wifi en 3g een beetje door elkaar...
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ik zie 3G als een veel betere oplossing. Heb het een week volgehouden met Android: Wifi alleen voor de PHEV en 3G alleen voor telefoondate. Elke keer op je telefoon de Wifi aan en uitzetten, is niet grappig en veel updates komen niet op je telefoon binnen als je alleen 3G gebruikt. Erg lastig dus. Nu is er alarm ingebouwd en doet de Wifi het helemaal niet meer.
Als er 3G komt, doe ik mee.
Als er 3G komt, doe ik mee.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ja dat zou ik heel fijn vinden. ik vind het nu een " net niet" oplossing. mede door het beperkte bereik van wifi. Dus 3G ja graagkoos v schreef:Op de instyles hebben we de mogelijkheid om door middel van WiFi allerlei functies van de auto te benaderen. Maar wie heeft er ook de behoefte om de auto uit te lezen via 3g?
Gelukkige berijde van Instyle+, Titanium grey, Afneembare trekhaak, Sportpack, Stootstrips
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
Rvs instaplijsten, Parkeersensoren voor en achter, Bagageruimte mat
Wintersetje, Dakdragers, Mode 3 laadkabel. nu op winterbanden.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Hoi,
Ik ben niet echt thuis in deze materie, maar is het niet makkelijker om de auto aan het thuis netwerk (of zakelijk netwerk) te koppelen?
Ik ben niet echt thuis in deze materie, maar is het niet makkelijker om de auto aan het thuis netwerk (of zakelijk netwerk) te koppelen?
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Dat lijkt inderdaad logisch en een betere oplossing.
Technisch gok ik dat de auto niet geprogrammeerd is om in te loggen op andere bestaande netwerken.
Dat heeft overigens ook zo zijn nadelen.
Persoonlijk blijf ik er bij dat bleutooth voor de app een meer logische oplossing was geweest.
Technisch gok ik dat de auto niet geprogrammeerd is om in te loggen op andere bestaande netwerken.
Dat heeft overigens ook zo zijn nadelen.
Persoonlijk blijf ik er bij dat bleutooth voor de app een meer logische oplossing was geweest.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV
Documentatie over de Outlander PHEV
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
De afstand van mijn werkplek naar de parkeerplaats is te groot voor welke wifi omgeving dan ook, maar ik wil WEL graag een warme auto wanneer ik 's avonds naar huis ga. De bestaande wifi spullenboel in de auto heeft idd geen mogelijkheid om iets met 3/4g te doen, maar ik ben bezig met een soort van gateway welke zich als app aanmeld bij de wifi omgeving van de auto en zich vervolgens aan de andere kant verbind met een centrale server. Mijn telefoon heeft dan weer verbinding met die server. en voila, ik heb toegang tot de auto...
Dat is tenminste de theorie.
Ik heb de spullenboel al in huis, nu de auto nog (5 december komt de pakjesboot aan).
Als het werkt zoals ik denk (ETACS en MUT III), is het ook mogelijk om nog veeeeeeel meer op afstand te doen. Maar daarover later meer.
Dat is tenminste de theorie.
Ik heb de spullenboel al in huis, nu de auto nog (5 december komt de pakjesboot aan).
Als het werkt zoals ik denk (ETACS en MUT III), is het ook mogelijk om nog veeeeeeel meer op afstand te doen. Maar daarover later meer.
-
- Forumlid
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
Ik (en velen met mij) ben benieuwd.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
8000 klanten indien het lukt!!!
Re: behoefte om de auto ook via 3g te kunnen benaderen?
graag!! ik doe mee. het vreemde is dat mijn webasco standkachel een bereik heeft van ongeveer 1000 meter.
Ja het klopt mijn Outlander is nog niet binnen
Ja het klopt mijn Outlander is nog niet binnen