Laadkabels standaard stopcontact

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
Plaats reactie
Wilmrotteveel

Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Wilmrotteveel » 16 apr 2014, 12:32

Afgelopen week is de standaard laadkabel kapot gegaan, oorzaak? Dealer geeft aan dat er veel problemen zijn, staan in backorder, wordt wachten en veel meer op benzine rijden. :mrgreen:
Dit kan niet de bedoeling zijn.
M.i. heeft de dealer ook showroom modellen staan, om daar een kabel van te lenen, c.q. te gebruiken moet toch mogelijk zijn. :twisted:

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door neuroticz » 16 apr 2014, 13:10

Ik kreeg van mijn dealer gewoon een laadkabel mee van een phev die gereed was voor uitlevering, en in 2 dagen de standaard laadkabel gerepareerd terug, oorzaak draadbreuk.. is iets ingekort ;)

mariomaf
Forumlid
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 sep 2013, 17:57

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door mariomaf » 16 apr 2014, 18:33

Ik heb er sinds kort eentje over ;-) Je mag hem kopen van me, maar ik denk dat je liever wacht tot je dealer wat regelt nietwaar >

Phevtreb

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Phevtreb » 21 apr 2014, 17:55

Die van mij is door vandalisme gesneuveld (dader gelukkig bekend) €864,- EX BTW!! :shock: Overigens werd er door de dealer een uit een andere auto gehaald, de volgende dag zou er een nieuwe voor die auto zijn.

Eelco Koning

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Eelco Koning » 22 apr 2014, 14:21

oh, zit ik vanmorgen ook net een berichtje in te kloppen dat die van mij kapot is. echter in een ander draadje geplaatst. maargoed.

Die van mij is dus ook kapot. lijkt idd ook op draadbreuk. dealer deed nogal verbaast; dat was natuurlijk nog nooit gebeurt. Ik ben met veel problemen al bij de dealer geweest die hier op het forum alom bekend zijn. Bij mijn dealer lijk in de enige berijder met problemen. .....natuurlijk. Ook voor mij was geen reserve beschikbaar en wordt ik gebeld als de bestelde binnen is. wel een duur geintje idd.

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door RobertG » 22 apr 2014, 21:39

Eelco Koning schreef:oh, zit ik vanmorgen ook net een berichtje in te kloppen dat die van mij kapot is. echter in een ander draadje geplaatst. maargoed.

Die van mij is dus ook kapot. lijkt idd ook op draadbreuk. dealer deed nogal verbaast; dat was natuurlijk nog nooit gebeurt. Ik ben met veel problemen al bij de dealer geweest die hier op het forum alom bekend zijn. Bij mijn dealer lijk in de enige berijder met problemen. .....natuurlijk. Ook voor mij was geen reserve beschikbaar en wordt ik gebeld als de bestelde binnen is. wel een duur geintje idd.
Valt kabelbreuk niet onder de garantie van 2 jaar? Je mag immers verwachten dat de lader nog wel even mee gaat.
Groet,
Robert
OPI Instyle zwart

neuroticz
Forumlid
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door neuroticz » 24 apr 2014, 16:19

en er is niemand die eerst het bakje even openschroeft voordat ze zo'n ding bestellen van 1000 euro? :?:
Zo moeilijk kan het niet zijn, om het kabeltje in te korten toch.. het was bij mij ook zomaar klaar.

tadango

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door tadango » 24 apr 2014, 16:24

Nauw... ik krijg de schroefjes er wel uit maar dan nog zit dat ding muurvast. Nu werkt hij nog maar ik was benieuwd van binnen :)

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door RobertG » 24 apr 2014, 20:04

Ook geprobeerd en het uiteindelijk opgegeven... de blauwe pasta waar alles mee dichtgeplakt zit is mij te taai...

Robert
OPI Instyle zwart

Kils
Forumlid
Berichten: 236
Lid geworden op: 05 apr 2013, 16:03

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Kils » 25 apr 2014, 13:55

Gaat allemaal heel simpel eerst de schroefjes eruit. Dan de grote schroevendraaier in een hoek in de gleuf plaatsen. Dan even proberen deze naar achter te halen, dit op meerdere plekken doen daarna waar je voelt dat de minste weerstand is door drukken langzaam aan doen. kleine schroevendraaier er tussen steken dat hij niet dicht klapt. Op een gegeven moment geeft kit zich gewonnen. Niets kapot gemaakt kapotte kabel vervangen en klaar was ik. Bij dicht maken siliconen in de gleuf kap er op en hopla klaar en weer opladen. 10 minuten werk

RobertG
Forumlid
Berichten: 112
Lid geworden op: 11 aug 2013, 20:51

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door RobertG » 26 apr 2014, 09:41

Ik durfde het niet aan om behoorlijk veel kracht te zetten ;). De kit zit behoorlijk vast. Ik begrijp nu: niet bang zijn, gelijkmatig druk verdelen en het komt los! Moet zeggen dat ik alleen maar nieuwsgierig was en er geen noodzaak was door te zetten. Bedankt voor bovenstaande!

Robert
Laatst gewijzigd door OutSander op 26 apr 2014, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd.
OPI Instyle zwart

Wilmrotteveel

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Wilmrotteveel » 23 dec 2015, 16:20

Deze week de 3e kabel stuk, Mitsubishi heeft ze niet op voorraad :evil: . Staan in backorder, kan zomaar meerdere weken duren voor ze er weer zijn. Ik heb tot 5 jaar garantie gekocht, maar deze gang van zaken vind ik uiterst kwalijk. Terwijl het m.i. heel eenvoudig op te lossen is door een aantal stukken snoer met aangegoten stekken op voorraad te houden. Dan kan de dealer het vrij snel zelf monteren en oplossen! :o

tadango

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door tadango » 23 dec 2015, 16:24

Ja maar zo werkt dat niet he. Dit soort dingen wordt altijd compleet vervangen. Repareren deden we vroeger.... belachelijk. Ik snap dat je niet voor niets de garantie hebt gekocht, maar is zelf een snoertje vervangen geen optie? Ben ik altijd heel makkelijk mee. Wat ik zelf kan doe ik zelf. Gaat een stuk sneller :)

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: Laadkabels standaard stopcontact

Bericht door Hansjebrinkers » 27 dec 2015, 21:05

Da's inderdaad niet mooi..... De mijne hangt al twee jaar in weer en wind buiten en doet het gelukkig nog wel.... Heb ooit wel overwogen om een "Zweedse" kabel te kopen (naam even kwijt), maar de originele doos doet goed z'n werk. Kwalijk dat 'ie niet snel te vervangen is onder garantie.... Moet toch binnen een paar dagen geregeld kunnen zijn dunkt me.
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Plaats reactie