wie stapt er over op een ampera e?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
rob313

wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door rob313 » 25 mei 2017, 09:52

Zojuist de stap genomen en van de week een ampera e besteld, levering in het najaar.
Zijn er meer overstappers

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door mitsufietsie » 25 mei 2017, 13:25

Ja, ik heb een Tesla model 3 gereserveerd.
Maar ik overweeg om de Outlander privé
Over te nemen.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 25 mei 2017, 20:07

rob313 schreef:
25 mei 2017, 09:52
Zojuist de stap genomen en van de week een ampera e besteld, levering in het najaar.
Zijn er meer overstappers
Ben heel benieuwd welke dealer jou levering in het najaar toe kan zeggen. Ik moet het eerst nog eens zien.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door mr76 » 29 mei 2017, 10:20

ik twijfel ook tussen deze ampera en de model 3. maar wacht nog af tot 2018 als er wat meer duidelijk wordt over leveringen. Of een kleine electrische auto en de phev naar prive.

jpp
Moderator
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2013, 14:37

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door jpp » 29 mei 2017, 12:57

Rij hier al een paar jaar een Citroen C-Zero naast de Outlander. Is een rebranded Mitsubishi iMiev (geldt ook voor de Peugeot Ion).
Zijn tegenwoordig helemaal goed te betalen, vaak ex-lease, weinig km's en met BTW. Perfect karretje voor ernaast, Zo in de zomer een range van rond de 80-100 km dus perfect als handig boodschappenkarretje. Kunnen ook ruim 4 volwassenen in. Nauwelijks onderhoud nodig gehad.
Tweedehands Nisan Leaf's zijn ook al goed te betalen, is iets meer auto.

Voor de 2e auto in een huishouding die alleen voor kortere ritjes wordt gebruikt kun je nu zeker al een full electric auto inzetten, onder de streep een stuk goedkoper.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door sigmasailor » 04 jun 2017, 17:01

Maand geleden blauwe besteld, zou in september moeten komen.
Heerlijk: direct Apple Play en geen MMCS.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

InlanderPHEV
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2013, 18:24

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door InlanderPHEV » 08 jun 2017, 10:35

Had al het plan voor een onderwerp "en nu?" . Denk dat voor degenen die nog steeds in de Outlander rijden langzamerhand die vraag ontstaat.
Optie om hem van zakelijk naar privé te halen voor weinig is voor mij een goede optie. Blijft over wat de opties zijn om e.e.a. zakelijk anders in te vullen.

- Wederom een zakelijk elektrische auto. Keuze beperkt boven een range van 300km (voor mij wel het minimum). Ampera niet meer leverbaar dit jaar en Model 3 zelfde verhaal.

- 2e hands dieseltje (Clio, Polo e.d.), bijtelling voor lief nemen en de tijd overbruggen tot een nieuwe autobrief en betere regelingen.

Andere opties die jullie nog overwegen?

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 08 jun 2017, 11:07

Het bijtellingsvoordeel dat je had op je Outlander blijft tot op zijn minst november 2018 van kracht. Dus waarom nu al je PHEV overhalen naar privé? Want daarmee doe je jezelf te kort. En dus ook: waarom nu al op zoek naar vervanging?

Ik ben zelf ook meer dan geinteresseerd in de Ampera E. Maar (nog) niet ter vervanging van de Outlander. Wel voor er naast.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door PHEV2014 » 08 jun 2017, 19:41

Tegen de tijd dat mijn auto eruit gaat, is er vast aanzienlijk meer keus in e-auto's met 500+ range. Voorlopig rij ik nog prima zo.
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Nick » 09 jun 2017, 16:26

Dat is ook mijn gedachte. Eerst de phev maar eens een paar jaartjes naar privé en wie weet wat er dan op de markt is....

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door ictijoos » 17 jun 2017, 23:59

Klinkt een beetje als moeten kiezen. Als je dit jaar nog in een elektrische auto wilt rijden is de keuze beperkt, maar in 2018 begint het.

Wat komt er minstens in 2018:
Er komt een nieuwe Nissan Leaf, en Mercedes komt met de ELC.
Een Jaguar i-pace komt rond september en helemaal aan het einde van het jaar een Audio E-tron, al zal die vooral op 2019 mikken qua leveringen.

Hyundai gaat de Ioniq volgend jaar, en dat is al in maart of zo, leveren met een 60 Kwh batterij.
Enkele maanden later komt de Hyundai Kona, ook volledig elektrisch en ook met 60Kwh accu.

Renault schijnt ook met een nieuwe elektrische auto te willen komen, waarbij de Open Ampera-E techniek mede gebruikt wordt, al kan dat ook wel 2019 worden.

Tesla gaat uiteraard de 3 leveren, maar is nu al hard bezig om de Y gereed te krijgen. Eind 2018 zal het vast nog niet zover zijn, maar ergens in 2019 willen ze als het de capaciteit toe laat, een SUV net boven de 3 uitbrengen.

Uiterlijk 2020 komt er een volledig elektrische Mitsubishi, verwacht men, maar dan zal het fiscale voordeel wel helemaal voorbij zijn.

Stiekem verwacht ik dat bij Tesla bij de S en de X ook nog een prijscorrectie op de accu gaat plaatsvinden. Je ziet nu al dat de 60Kwh geschrapt is en daarmee de 75Kwh accu in prijs iets van €6000 verlaagd kon worden. Als Jaguar, Mercedes en Audi in dit marktsegment gaan verkopen zal Tesla marktaandeel willen houden, of extra krijgen. Dat gaat met ervaring en door iets te doen met de prijs.

Ben benieuwd wie nog aanvullingen kan geven op de E-strategie van autofabrikanten?

Shiplover
Forumlid
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 jun 2013, 05:11

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Shiplover » 12 aug 2017, 08:56

Heb gisteren even in een ampera-e gezeten maar dat zie ik toch niet zitten. Stoelen met hele korte zitting en rugleuning, veel plastic. Moeten ook nog eens twee Alaska Malamutes in passen. Ben ook al aan het vooruit kijken voor november 2018. Als er geen leuke EV beschikbaar is tegen die tijd dan maar weer gewoon benzine en alleen zakelijk gebruiken. Denk wel aan overnemen van Outlander ter vervangen van eigen 14 jaar oude Forester. Ik lees wel over een nieuwe Outlander met 100 km batterij capaciteit. Maar dat wordt pas in 2019

http://media.autoweek.nl/m/m1oydc2b6b20.jpg

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 15 sep 2017, 07:43

Anko schreef:
08 jun 2017, 11:07
Ik ben zelf ook meer dan geinteresseerd in de Ampera E. Maar (nog) niet ter vervanging van de Outlander. Wel voor er naast.
En volgens mijn (Opel) dealer komt mijn Ampera E in de eerste week van januari bij hun aan :)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door mr76 » 15 sep 2017, 08:59

ik kijk ook rond maar pas voor eind 2018. Keuze nu, Ampera, Leaf of Zoe denk ik.

Waarom de Ampera boven die andere 2?

Ik zou graag ook fietsen mee kunnen nemen, gaat dat lukken Electrisch? Ik vind over de Zoe wel iets van een trekhaak op hun forum.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 15 sep 2017, 10:44

Simpel: ruimschoots groter bereik. Ook t.o.v. de nieuwste Leafs / Zoes. Ook een stukje duurder, natuurlijk. Maar voor niets gaat de zon op.

Komt bij dat ik heel veel lastige verhalen heb gehoord over het laad gedrag van de Zoe. Compatibiliteit issues met het protocol e.d. Moet je maar eens opletten dat bij laders vaak expliciet wordt aangegeven of ze wel of niet voor de Zoe gebruikt kunnen worden. Misschien is dat anno 2017 / 2018 inmiddels verbeterd. Heb eens een proefrit willen maken. Aangegeven dat ik gewoon op mijn oprit wilde (bij)laden. Mocht niet van de dealer. Portabele 230 volt lader was alleen voor nood, zoiets. Mocht hem alleen ophalen als er een snellader bij mij in de buurt was. Laat maar, dan.

Voor de Chevy Bolt EV (originele Ampera E) zijn verschillende trekhaken beschikbaar waar je fietsen op kunt zetten. Hoe het zit met leverbaar in Nederland / garantie etc. weet ik niet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door mr76 » 15 sep 2017, 11:25

Dank voor je uitleg, Anko.

Dacht dat ze alle drie, vanaf 2018, in de zelfde afstand range zaten, rond de 400km.

Ik vind de leaf en Ampera wel wat, zal ze straks eens testen eerst. Ik wacht toch nog tot najaar 2018. Dus model 3 kan ook nog. En evt. trekhaak op auto van mijn vriendin.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 15 sep 2017, 12:09

Ampera zit volgens "marketing" op 520 km en volgens echte mensen op 380. Als je kijkt naar de ervaringen in Amerika met de Bolt EV lijkt die 380 km helemaal niet onrealistisch.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door PHEV2014 » 20 sep 2017, 13:32

Ben benieuwd naar je ervaringen! Zet je hier een keer een linkje naar het forum waar je die tzt op deelt?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 20 sep 2017, 14:01

Wat dacht je van http://www.chevybolt.org/ ?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door sigmasailor » 20 sep 2017, 21:43

Of http://www.amperaforum.nl/ als je het NL wilt houden.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door PHEV2014 » 20 sep 2017, 22:26

@Anko : dus je houdt de Outlander als huttensleurder?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
PHEV2014
Forumlid
Berichten: 350
Lid geworden op: 28 aug 2014, 12:49

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door PHEV2014 » 20 sep 2017, 22:28

@sigmasailor : dat forum is toch voor de verkeerde Ampera?
Geen Outlander meer. Dus over en te koop: standaard Mitsubishi lader - instelbare EVselect laadkabel 6-16A - set complete winterwielen origineel Mitsubishi.
Belangstelling? Stuur dan een berichtje via het forum.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 21 sep 2017, 07:17

PHEV2014 schreef:
20 sep 2017, 22:26
@Anko : dus je houdt de Outlander als huttensleurder?
Yep. Voorlopig nog in de zaak. En in november 2018 over naar privé. De auto van mijn vrouw ('n Swiffertje) zal er aan moeten geloven :?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door Anko » 21 sep 2017, 07:17

PHEV2014 schreef:
20 sep 2017, 22:28
@sigmasailor : dat forum is toch voor de verkeerde Ampera?
Heeft ook een sectie voor de goede Ampera: http://www.amperaforum.nl/viewforum.php ... 36fa7abdca
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: wie stapt er over op een ampera e?

Bericht door sigmasailor » 21 sep 2017, 21:52

Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Plaats reactie