Inkoop actie laadpalen?

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
p.balleur

Inkoop actie laadpalen?

Bericht door p.balleur » 20 nov 2013, 21:30

ZIjn er misschien mensen te porren voor een inkoop actie voor laadpalen / thuisladers?

Ik hik een beetje tegen de extra investering aan voor de 2 auto's op de zaak. Ik geloof in collectief dus daar moet toch mee te besparen zijn?

Ik kan niet geloven dat de arbeid en de laders daadwerkelijk zo duur zijn? Ik vermoed dat de marge toch ook wel fors zal zijn op de laadpalen, elektra en werkzaamheden.

Wie wil dit en hoe pakken we het aan?

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door bobgee » 21 nov 2013, 01:17

goed plan, ik heb deze op het oog, moeten wel uit de states komen...

http://www.evwest.com/catalog/product_i ... cts_id=165

p.balleur

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door p.balleur » 21 nov 2013, 10:54

Mooi apparaat. Werkt die gewoon in NL?

Ik heb ze gemaild om eens wat prijzen op te vragen ook met meerdere stuks en met shipping costs.

ALs ik wat hoor dan zal ik het hier posten.

p.balleur

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door p.balleur » 21 nov 2013, 19:28

Ik heb een reactie gekregen.:

Yes we do ship to the Netherlands, via USPS it's about $115 and takes about 6-9 days to get to you. If you were interested in a bulk buy we can quote shipping to your local port. A full pallet usually runs about $600-800 and we could do 20-24 units on a pallet.

On 5+ units we can do 6% discount, and on 10+ units we can do 10% discount and on 20+ units we can do 12% discount.

I really wish we could discount more but the margins for this product are very thin.

Thank you,

Michael

berg128

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door berg128 » 21 nov 2013, 19:49

Voor deze kasten kan je je de moeite van het wachten, inklaren, garantieprobleem wel besparen denk ik! (Wederom: ik heb geen connecties!)

Vind die met die haspel zelf erg leuk!!

Oh ja, als je wil gaan verrekenen van privè naar zakelijk op een aparte groep zorg je wel even voor KwH meter die voldoet aan de MID norm hè? (Maw: geschikt voor verrekening). Heb zelf een Finder 7E.23.8.230.000 aangeschaft voor € 120

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Anko » 21 nov 2013, 23:11

berg128 schreef:Oh ja, als je wil gaan verrekenen van privè naar zakelijk op een aparte groep zorg je wel even voor KwH meter die voldoet aan de MID norm hè? (Maw: geschikt voor verrekening). Heb zelf een Finder 7E.23.8.230.000 aangeschaft voor € 120
MID meter is verplicht als je op commerciële basis stroom levert. Daar is hier geen sprake van. Je moet alleen voor de fiscus aannemelijk kunnen maken dat je de stroom voor je auto hebt gebruikt. Vraag me af of MID daarvoor echt nodig is.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

berg128

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door berg128 » 21 nov 2013, 23:53

Je verrekent verbruik dus geldt :
De autoriteiten en de daartoe aangestelde lokale controle-instanties behoren toe te zien op de kwaliteit van de MID gekeurde meters als ook op de naleving van de richtlijnen. Indien niet gekeurde meters gebruikt worden voor verrekening van het verbruik kunnen de betrokken partijen hiervoor bestraft worden omdat dit in strijd is met de geldende Europese richtlijnen.

Het Europees parlement heeft een overgangsperiode ingesteld van tien jaar tot 2016 waarin oude meters vervangen dienen te worden door MID gekeurde meters en vanaf 2016 mogen er geen, niet MID gekeurde meters, meer geïnstalleerd worden wanneer deze gebruikt worden voor verrekening van de gebruikte energie.
Staat HIER ergens te lezen.

Denk wat je wil: ik neem geen risico

Jippie2013

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Jippie2013 » 22 nov 2013, 00:22

p.balleur schreef:Ik heb een reactie gekregen.:

Yes we do ship to the Netherlands, via USPS it's about $115 and takes about 6-9 days to get to you. If you were interested in a bulk buy we can quote shipping to your local port. A full pallet usually runs about $600-800 and we could do 20-24 units on a pallet.

On 5+ units we can do 6% discount, and on 10+ units we can do 10% discount and on 20+ units we can do 12% discount.

I really wish we could discount more but the margins for this product are very thin.

Thank you,

Michael
Even omgerekend als je per 20 verscheept komt het op circa €330 per unit uit met de huidige koers.

Bosch moet toch ook wel ergens bij onze oosterburen te vinden zijn?

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Denniss » 22 nov 2013, 00:55

Bij een inkoopactie is het gebruikelijk handig als iedereen ongeveer dezelfde wens heeft. Ik heb de indruk dat de variatie aan wensen met betrekking tot de laadpaal vrij groot is.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door bobgee » 22 nov 2013, 07:35

dat kan wellicht, maar prijs bepaald hier wellicht ook...330 euro voor een merklader! Dat is echt een koopje toch?

Phevtreb

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Phevtreb » 22 nov 2013, 08:18

Ik ben op zich wel geïnteresseerd, maar gaat het werken? Is dat uitgezocht? In de VS hebben ze 110 volt dat lijkt mij toch een probleem opleveren (maar ik ben een leek)

berg128

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door berg128 » 22 nov 2013, 08:56

Ik zal Bosch vragen hoe dat zit met mogelijke leveringen hier. Kom er op terug..
Niet alles in Amerika is 110 volt en veel apparatuur kan meerdere voltages/frequenties aan.
Ze zijn daar al draadloos bezig trouwens....KLIK

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door bobgee » 22 nov 2013, 10:03

staat bij de specs:
Voltage: 208-240 AC Volts
Bosch Part Number: EL-51245

Dus moet kunnen denk ik?

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door OutlanderPHEV » 22 nov 2013, 10:25

Jippie2013 schreef:Even omgerekend als je per 20 verscheept komt het op circa €330 per unit uit met de huidige koers.
Was het maar zo. Wat je even vergeet is inkoop en BTW dat je moet betalen. Als je dat meerekent kom je op 415 euro uit. Er komt dus nog zo'n 27% bij als je invoert uit de VS.

Plus dat de pallet dan in Rotterdam staat, en je nog een transporteur moet inhuren om het papierwerk te regelen en naar een centraal punt te sturen.

Toegegeven, nog een mooie prijs, maar staar je even niet blind op de dollar naar euro berekening...
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

bloem
Forumlid
Berichten: 263
Lid geworden op: 25 sep 2013, 00:01

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door bloem » 22 nov 2013, 13:29

Jippie2013 schreef:
Bosch moet toch ook wel ergens bij onze oosterburen te vinden zijn?
Ik heb een paar maanden geleden Bosch Nederland in Brussel al een mailtje gestuurd maar ze waren voorlopig niet van plan hem hier op de markt te brengen.

berg128

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door berg128 » 22 nov 2013, 15:35

En inmiddels dezelfde reactie gehad .....

jpp
Moderator
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 mar 2013, 14:37

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door jpp » 22 nov 2013, 18:08

Ik zit zelf toch te denken om een Lolo smart van TNM aan te schaffen. Backoffice abo van 5 euro per maand erbij, en dan wordt alles keurig financieel afgehandeld (van de bv naar prive). Heb je er geen werk meer van en dat is ook wat waard.

Meer mensen die daar voor in zijn ? TNM zal vast wel geinteresseerd zijn als er ++ in een keer kunnen worden geleverd.

Phevtreb

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Phevtreb » 23 nov 2013, 01:01

berg128 schreef:En inmiddels dezelfde reactie gehad .....

Toevallig ook gevraagd of de lader uit de VS hier gaat werken?

berg128

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door berg128 » 23 nov 2013, 08:22

Nee, niet specifiek. Toch verwacht ik een mogelijk probleem omdat in de VS de 240V in feite een 2-fasen systeem is zonder N. Als je de spanning meet bij ons op de fase meet je 240V en op de N 0V, terwijl je daar 120V meet op beide pennen. De 240V wordt dan verkregen door dat de ene fase altijd negatief is op het moment dat de ander positief is, ze wisselen namelijk 60 keer per seconde van positief naar negatief (60Hz wisselspanning/AC dus), dat is meteen het tweede verschil: hier gebeurt dat 50 keer per seconde (50Hz AC).
Uiteraard is de Bosch apparatuur niet goedgekeurd voor gebruik in Nederland, dus ook daar zit nog een kwestie.
Mijn inschatting is dat het qua stromen niet zo uitmaakt (zeer zeker niet aan autozijde), maar er moet ook nog gemeten en geregeld worden en dat is nu dus niet te voorspellen. Een apparaat waar op staat 220-240VAC (liever 100-240VAC!) en 50-60HZ durf ik wel aan te sluiten hier en in de VS, maar ik mis de IEC/CEN/ISO goedkeuring.

p.balleur

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door p.balleur » 23 nov 2013, 15:29

Misschien dan toch een LoLo inkoop actie opstarten?

iemand een idee wie die dingen produceert?

Ik zou er in ieder geval 2 willen.

axum
Forumlid
Berichten: 123
Lid geworden op: 20 mei 2013, 16:23

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door axum » 23 nov 2013, 15:58

en ik 1.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door OutlanderPHEV » 24 nov 2013, 08:52

Ik zal eens contact opnemen met wat leveranciers.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Zorro

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Zorro » 24 nov 2013, 10:43

berg128 schreef:Oh ja, als je wil gaan verrekenen van privè naar zakelijk op een aparte groep zorg je wel even voor KwH meter die voldoet aan de MID norm hè? (Maw: geschikt voor verrekening). Heb zelf een Finder 7E.23.8.230.000 aangeschaft voor € 120
Is niet nodig; je kunt volstaan met een gereviseerde van conrad o.i.d. (20 pleur). Je moet je verbruik "aannemelijk" maken, je hoeft het niet te bewijzen.

bobgee
Forumlid
Berichten: 165
Lid geworden op: 03 aug 2013, 11:56

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door bobgee » 24 nov 2013, 12:24

ik heb gewoon een plugwise setje die ik ertussen hang, heb je exact de dagen dat er geladen is en hoeveel...daarmee kan je het prima aantonen toch bij de Fiscus?

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Inkoop actie laadpalen?

Bericht door Denniss » 24 nov 2013, 13:44

OutlanderPHEV schreef:Ik zal eens contact opnemen met wat leveranciers.
Ik ben in de veronderstelling dat er maar 1 leverancier van de LOLO is (TNM).
Persoonlijk zou ik niet te veel van korting verwachten omdat ze ook al aan Mitsubishi een kickback betalen.

Bij Flow was er eerder wel een actie met 100 euro korting en als ik me niet vergis is het abonnement voor de smart-paal het eerste jaar ook nog gratis.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie