Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Inkoopactie bedacht? Samen kopen we voordeliger in.
dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door dude-nl » 03 apr 2016, 08:21

Ik ben erg benieuwd... Ik rij voornamelijk 80km naar mijn werk.
Anko, zit er een handleiding ofzo bij waar ik moet zijn in mijn auto of kan je het even kort vertellen? Ik heb er nogal een handje van om een complete auto te strippen als ik iets niet kan vinden :D

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 03 apr 2016, 15:01

dude-nl schreef:Anko, zit er een handleiding ofzo bij waar ik moet zijn in mijn auto ...
:lol: :lol:
dude-nl schreef:... of kan je het even kort vertellen?
Zal je een mail sturen met wat foto's. We kunnen ook nog wel even telefonisch contact hebben.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Klaassie
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2015, 23:13

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Klaassie » 03 apr 2016, 22:20

Balen! Kom ik even niet op dit forum, loop ik net deze actie mis! :cry:
Als er nog een vervolg op de actie komt hou ik me aanbevolen!

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mr76 » 04 apr 2016, 08:42

erg benieuwd naar jullie ervaringen. hou het in de gaten.

enijeboer
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2013, 16:16

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door enijeboer » 04 apr 2016, 09:05

Weten jullie hoe zij het electrische bereik groter hebben gemaakt ? Is dat door de respons van het gaspedaal aan te passen (wat de standaard ECO doet) of door grens (van bijv 25% naar 20%)aan te passen dat de motor aanslaat.
Zit er op de box die jullie hebben ook de aansluiting voor de verwarming, dat de motor niet aanslaat om te helpen verwarmen. Jammer (nou ja... ) dat het warmer wordt, nu kan dat niet worden getest.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 04 apr 2016, 09:13

Moet blijken of dat inderdaad groter is. Lastig om vast te stellen, net nu het weer omslaat.

Er wordt overigens niets meer uit de batterij gehaald, o.i.d. Het is alleen het remappen van het gaspedaal. Waar ECO vooral de positie van het gaspedaal remapped, zorgt deze oplossing er voor dat ook de snelheid waarmee het gaspedaal ingetrapt anders gemapped wordt. Dat voorkomt het 'anticiperend' starten van de motor.

Ja, alle boxjes hadden de verwarmingsaansluiting. Testen van die functie is er nu inderdaad niet meer bij ....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

enijeboer
Forumlid
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2013, 16:16

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door enijeboer » 04 apr 2016, 16:17

Dat is jammer, dit zou me wel goed van pas komen voor woonwerk verkeer, vaak kom ik een beetje accucapaciteit te kort voor de laatste (max 5) km, in de bebouwde kom. Aangezien ik dan toch thuis of op kantoor eindig waar ik kan laden is het geen probleem de accu iets verder leeg te laten gaan. Dit komnt inmiddels vaker vooromdat de accu capaciteit minder is geworden.
Het zou nog mooier zijn als de auto dit zou doen aan de hand van de ingestelde bestemming, thuis/kantoor of GPS locatie.

ictijoos
Forumlid
Berichten: 387
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door ictijoos » 04 apr 2016, 19:11

Doordat het gaspedaal "afgeremd wordt om niet de benzine motor te laten starten wordt er minder stroom verbruikt. Omgekeerd kun je nu wel harder planken voordat de benzinemotor aan gaat, dus dat draagt dan minder bij aan de besparing.

In deze opzet is ervoor gekozen dat de elektronica zich tussen het gaspedaal bevindt, en zodoende niets aan de auto aanpast.

Leuk trouwens om te horen van de techneut, dat de 2016, maar ook het vorige model, meerdere software-varianten hebben, en dat de 2016-versie ook in de oudere modellen technisch past en werkt. De garage zal dat denk ik vooralsnog niet doen?

Ook leuk om te horen dat ze ook andere software voor de PHEV hebben. Er is een tweede project, waarbij een 20kWh accu in de bestaande ruimte gebouwd wordt. De software hiervoor is reeds geschreven.

Bij de "vervolg" projecten zou het gevolgen kunnen hebben voor de garantie. In dit geval doet de software vooral je rechter voet bedienen, ipv dat de chauffeur dat zelf probeert.

Alleen de verwarmingscensor stuurt de elektroverwarming aan en "liegt tegen de motor" bij 0 graden en lager, zou de motor heel even aan kunnen slaan (vooralsnog) totdat men bedacht heeft hoe dit opgelost kan worden.

Verder de middag als zeer positief ervaren. Anko, bedankt voor de gastvrijheid en de organisatie.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mitsufietsie » 06 apr 2016, 11:51

Vanochtend bij het starten ging de motor lopen, het was 8 graden.
EV knop ingedrukt en binnen een paar seconden ging de motor uit.
Ritje bij puur electrisch kunnen rijden, want heb een paar keer
gecontroleerd of de motor weer aan zou gaan als ik de EV knop
uit zette, wat dus het geval was.

Toch weer een eurootje peut uitgespaard.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

ridicule80
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2015, 11:55

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door ridicule80 » 07 apr 2016, 13:59

Jep, had ik ook - mijn thermometer gaf 6 graden aan, de motor sprong aan. Indrukken van de ECO knop zorgde ervoor dat hij niet meer dan de minimale 30 seconden bleef draaien.
Ik had eigenlijk de hoop dat hij sowieso niet aan zou springen... Misschien dat die feature nog in de komende Software Update komt...

Ik merk overigens niet echt meer kilometers (ik rijd praktisch alleen snelweg en dan 100km/h gemiddeld), maar wel veel beter voorspelbaar EV verbruik. Grappig detail: hoe meer file - hoe meer absolute kilometers. Maar dat was natuurlijk altijd al zo.

Mijn spelletje is nu: stoplichtsprintje met eenieder zonder dat de motor aanspringt en dan toch winnen :P

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 07 apr 2016, 15:23

Vanmorgen ook 6 graden buitentemperatuur op mijn dashboard. Volgens mijn OBD tool was het 5.5 graden. Had al een eindje gereden in ECO stand, met de kachel uit en zonder voorverwarmen. Toen ik de kachel op 20 graden zette was het nog steeds 5.5 / 6 graden. De elektrische kachel ging aan, maar de motor bleef uit! Pas bij opvoeren tot 22.5 graden (iets wat ik normaal gesproken niet doe) startte de motor.

5.5 graden is misschien een randgevalletje (omdat we nooit precies weten wanneer de motor wel of niet start, maar m.i. is het in ieder geval veelbelovend. Heb al gevraagd het mechanisme dat hier aan het werk is los te koppelen van het indrukken van de ECO knop.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 08 apr 2016, 07:45

Vanmorgen 4 graden toen ik in de auto stapte. Tegen de tijd dat ik mijn kachel aanzette (met ECO actief) was het net 5 graden geworden. Maar weer werd de motor niet gestart. Pas toen ik de kachel op 22 gr. zette startte alsnog de motor.

Het kastje zorgt er door beïnvloeding van de binnen temperatuur sensor voor dat wanneer het wat kouder is, de auto toch denkt dat de binnentemperatuur 13 graden is. Wellicht is het gat van 7 graden dat tussen die 13 graden zit en de door mij gevraagde 20 graden zit klein genoeg om te voorkomen dat de motor gestart wordt. Bij 22 graden is dat gat inmiddels 9 graden en dat is dan wellicht net te groot.

Sluit wel aan bij mijn beleving dat normaal gesproken 7 graden zo'n beetje de grens is waarop het net wel of net niet zonder motor gaat. Zet je de kachel eerst maar eens op de laagste stand (15.5 gr) dan is het gat al 8.5 graden.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mr76 » 19 apr 2016, 08:49

En al tijd voor review? update?

hoe werkt dit apparaatje samen met de ACC? ik rij bijna alles op de ACC nameljk. Als je acceleert met ACC, blijft de motor dan ook uit? of springt deze dan wel bij?

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mr76 » 02 mei 2016, 09:24

blijft wel erg stil hier.... werkt de box nog?

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 02 mei 2016, 10:27

Haha. Ja hoor, doet het nog prima. Net een weekje vakantie achter de rug. Met de caravan er achter is het niets, want je moet voor je gevoel steeds heel hard op het gas om de gang er in te houden, want de plm. 54 kW die ik bij het kijkdown punt beschikbaar heb is vaak niet genoeg (overigens van en naar de stalling via binnendoor weggetjes gaat prima puur EV). Gelukkig is het uitschakelen van de ECO functie voldoende om dan orde op zaken te stellen.

Maar het leuke van de vakantie is dat er veel korte ritjes zijn 'rondom de camping' die ruim binnen EV range vallen. Dan kun je veel vlotter dan normaal rijden zonder het risico te lopen van een onbedoelde motor start. Klinkt gek, maar elke keer weer valt het me op hoeveel prettiger de auto rijdt, als je je daar niet druk om hoeft te maken. Echt een grote vooruitgang!

PS. Ik gebruik eigenlijk nooit ACC, vandaar dat ik ook niet op je eerdere berichtje had gereageerd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door phev » 02 mei 2016, 11:08

Maar het leuke van de vakantie is dat er veel korte ritjes zijn 'rondom de camping' die ruim binnen EV range vallen. Dan kun je veel vlotter dan normaal rijden zonder het risico te lopen van een onbedoelde motor start. Klinkt gek, maar elke keer weer valt het me op hoeveel prettiger de auto rijdt, als je je daar niet druk om hoeft te maken. Echt een grote vooruitgang!

Dit zou voor mij een reden zijn om 200,- extra in mijn phev te investeren. Ik heb namelijk geen standkachel maar vind het wel vervelend om de motor aan te horen slaan bij iets te enthousiast gas geven. Als die fabrikant een 2e shift aanbieding doet meld ik mij aan!

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mr76 » 02 mei 2016, 11:35

als met de ACC ook werkt, schaf ik mij er ook eentje aan.

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 02 mei 2016, 12:05

Eerlijk gezegd verwacht ik het niet. De box pas de signalen tussen gaspedaal en auto electronica aan. Heeft dus geen grip op de signalen die door de ACC naar de centrale computer worden gestuurd.

Wellicht kan ik komend weekend even testen....
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door sigmasailor » 02 mei 2016, 14:53

mr76 schreef:En al tijd voor review? update?

hoe werkt dit apparaatje samen met de ACC? ik rij bijna alles op de ACC nameljk. Als je acceleert met ACC, blijft de motor dan ook uit? of springt deze dan wel bij?
Overigens jammer dat als je (zonder zo'n kastje) ACC en ECO kiest (en voldoende range in de accu's hebt) de PHEV toch de ICE gebruikt bij weer accelereren. Dat was vroeger nog extremer maar na een software update iets beter geworden. Ik heb die ACC overigens opgegeven; ik wordt helemaal simpel van het telkens nodeloos afremmen en weer optrekken als het verkeer ook maar een beetje dynamisch is. Gelukkig hebben we ook CC.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Mroberto1968
Forumlid
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 dec 2013, 22:12

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Mroberto1968 » 08 mei 2016, 08:34

Goede dag beste mensen!! Ook ik heb dit gemist en heb de vraag of er nog een nieuwe dag georganiseerd gaat worden.?
Lijkt me een geweldige oplossing voor m'n rechtervoet
Groet Robert

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 08 mei 2016, 11:24

Ik heb inmiddels verschillende van dit soort berichtjes gezien. En ook PMs gehad. Ik ga het in ieder geval niet organiseren. Dus als iemand zich geroepen voelt? Wellicht de forum beheerders zelf?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Vos Systems
Nieuw forumlid
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 jun 2015, 15:04

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Vos Systems » 08 mei 2016, 20:08

Ik ben ook van de partij, als er iets georganiseerd wordt op gebied van de Pure Ev Box . Het zal dan fijn zijn dat er iemand bij is met kennis van zaken. En ervaring heeft met het afstellen.
Dus ik sluit me bij Robert aan. ;)

Gebruikersavatar
Anko
Super-User
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door Anko » 08 mei 2016, 22:17

Vandaag not even bewust getest: zoals verwacht voorkomt de box niet het aanslaan van de ICE bij gebruik van ACC.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door mr76 » 09 mei 2016, 08:44

Dank je Anko. Denk dat ik het dan zonder box laat.

henkloop
Forumlid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 mei 2014, 13:54

Re: Stevige korting voor forumleden op PHEV-BOX !!

Bericht door henkloop » 22 mei 2016, 06:00

Vos Systems schreef:Ik ben ook van de partij, als er iets georganiseerd wordt op gebied van de Pure Ev Box . Het zal dan fijn zijn dat er iemand bij is met kennis van zaken. En ervaring heeft met het afstellen.
Dus ik sluit me bij Robert aan. ;)
Zal niet van de partij zijn, maar ben wel geinteresseerd. Vandaar mijn vraag: hoe moeilijk( of makkelijk) is het om de box te installeren, en wat moet er afgesteld worden? Wat voor gereedschap (en of software) heb je nodig?

Gr. Henk

Plaats reactie