Thundercat stelt zich voor

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 03 jul 2013, 15:49

Hoi,

Na een tijdje meelezen zal ik me ook nog even voorstellen.

Ik ben Dennis en net als vele van jullie ben ik ZZP-er.
Omdat ik een boot heb op een trailer waarmee ik in de zomer veel op stap ben (bijna wekelijks) heb ik een auto nodig met een redelijk trekgewicht (combi trailer/boot weegt 1400kg). Mijn Vorige auto was een Hyundai Santa Fe 2.2 diesel automaat. Getuned naar bijna 200pk en ruim 400nm trekkracht. Een heerlijke auto maar een verbruik van 1 op 11, bijna €200,- wegenbelasting in de maand en vele honderden euro's bijtelling (ook voor een auto van 5 jaar auto met 200dkm op de teller) niet echt een economische oplossing.
Ik ben toen eens gaan rekenen en zoeken en kwam uit op een............Fiat Punto 1.3 diesel. In deze auto rij ik nu al een paar maanden en dit bevalt ook prima. Auto is wegenbelastingvrij, 14% bijtelling en heeft een verbruik van 1 op 23. Het plan was dat ik zakelijk in de Punto zou gaan rijden en dat mijn vrouw dan privé in een wat zwaardere 4x4 auto zou gaan rijden welke dan ook voor de boot gebruikt zou gaan worden. In mijn zoektocht naar deze auto had ik mijn oog laten vallen op een Mitsubishi outlander 2.4 instyle. Bij de dealer aangekomen was deze auto net verkocht. Toch koffie gekregen en even om de nieuwe outlander heen gelopen. In het gesprek met een verkoper liet ik de woorden ZZP-er en bijtelling vallen en al snel kwamen de plaatjes en de verhalen over de PHEV.
Op de terugweg mijn accountant gebeld (ook ZZP-er) en deze was al in onderhandelingen met een dealer over een PHEV.
Uiteindelijk hebben we een kwartier na elkaar een nieuwe outlander gekocht. Was/is toch wel even zweten. Een nieuwe auto voor een flink bedrag die ik nog nooit gezien heb en ook nog nooit in gereden heb!!
Ik heb een outlander instyle gekocht met uiteraard een afneembare trekhaak, een sportpakket en nog wat sierstrips.
Jammer is wel dat de auto pas aan het einde van dit jaar geleverd wordt waardoor varen er dit seizoen niet in gaat zitten. Ben wel benieuwd hoe de outlander het gaat doen met de boot aan de trekhaak. Trailerhellingen kunnen nog wel eens steil zijn waardoor er aardig wat kracht geleverd moet worden. Voordeel is wel dat de elektromotoren meteen al een groot koppel hebben.
Omdat ik een eigen oprit heb ben ik van plan om een apart gezekerd stopcontact aan te leggen met daartussen ook een verbruiksmeter.

Mocht ik vragen hebben dan zal ik die zeker hier stellen.

Groeten Dennis,

Oh ja, mocht een van jullie aan het einde van het jaar interesse hebben in een punto dan hoor ik het graag haha!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door Anko » 03 jul 2013, 18:53

thundercat schreef:Omdat ik een eigen oprit heb ben ik van plan om een apart gezekerd stopcontact aan te leggen met daartussen ook een verbruiksmeter.
Welkom. Zo heb ik het ook gedaan. Stopcontact wel in een afsluitbare IP66 kast, zodat ik daar ook mijn kabel in weg kan bergen als ik niet thuis ben.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door OutSander » 03 jul 2013, 19:29

Welkom Dennis!

Ennuh: naast een boot ook iets met een motor => thundercat?

Groeten,
Sander
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

daphneK

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door daphneK » 04 jul 2013, 12:03

Welkom!

En het gevoel van deze zomer iets missen heb ik ook!
Even niet met paard en trailer op pad kunnen, maar ik denk dat het wachten het zeker wel waard is!

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door OutlanderPHEV » 04 jul 2013, 13:09

Welkom bij de club !
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Silversurfer

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door Silversurfer » 04 jul 2013, 14:07

thundercat schreef:Hoi,

Ben wel benieuwd hoe de outlander het gaat doen met de boot aan de trekhaak. Trailerhellingen kunnen nog wel eens steil zijn waardoor er aardig wat kracht geleverd moet worden. Voordeel is wel dat de elektromotoren meteen al een groot koppel hebben.
Welkom Thundercat!

Ik ben ook erg benieuwd naar het trekken met de Outlander Phev. Ik denk idd dat een batterij erg sterk is en makkelijk je boot uit het water trekt (wat je zegt meteen een groot koppel), maar mijn vraag is of dat goed is voor de levensduur van de batterij. Ik denk van niet. Ik denk dat ie snel 'lame' wordt als je dat vaak doet. Maar misschien heeft Mitsubishi een fantastische oplossing. Al ben ik benieuwd welke. Tot nu toe ie er nog een enkele electrische auto die kan trekken. Snel leegtrekken en snel laden van een batterij zijn slecht voor de levensduur. Maar misschien krijg je na een paar jaar een nieuwe batterij onder de garantie of kost een 12 kw batterij inmiddels een paar honderd euro (die prijzen dalen scherp de laatste tijd) ;-)

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 04 jul 2013, 14:36

OutSander schreef:Welkom Dennis!

Ennuh: naast een boot ook iets met een motor => thundercat?

Groeten,
Sander

Was inderdaad in het verleden mijn motor. Ben blij dat ik daar mee gestopt ben. (en dat ik nog heel ben)
Hij kon heeeeel hard en ja dat wil je dan regelmatig wel even testen natuurlijk. Nu iets ouder en iets wijzer!

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 25 nov 2013, 08:14

Afgelopen vrijdag de auto opgehaald. Bevalt heel goed, vanmorgen de rit naar mijn werk (45km enkele reis) geheel elektrisch gedaan. De brandstofmotor sprong wel een paar keer aan als ik de kachel aanzette. Erg leuk rijden. Ik betrap mezelf er op dat ik probeer zo zuinig mogelijk te rijden.

Binnenkort de boot er achter hangen. Ben benieuwd!
20131124_113207_resized.jpg
20131124_113207_resized.jpg (179.79 KiB) 7587 keer bekeken
Bijlagen
20131124_113358_resized.jpg
20131124_113358_resized.jpg (230.65 KiB) 7587 keer bekeken
20131124_113325_resized.jpg
20131124_113325_resized.jpg (198.72 KiB) 7587 keer bekeken

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door OutSander » 25 nov 2013, 08:28

Hele mooie wagen Dennis. Veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Laat even weten hoe het gaat met de boot erachter.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

jangoed
Forumlid
Berichten: 209
Lid geworden op: 23 sep 2013, 15:09

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door jangoed » 25 nov 2013, 08:46

Ziet er goed uit Dennis,
Heb jij behalve de treeplanken ook nog de dorpelverbreders er op zitten, dat kan ik niet goed zien?
Instyle+ ; Silky-white; Zwart leder; Sidebars; Verbrederset; afneembare trekhaak+skidplate; LED; Sportpack; Stylepack; 18"LM winterset.
Vorige auto: Mitsubishi Outlander 2.4 Instyle 2010
Leverdatum: 30-11-2013

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 25 nov 2013, 09:42

Ik heb geen dorpelverbreders er op. Combinatie kon wel volgens de dealer maar dan moesten er vulringen tussen waardoor de treeplanken iets lager kwamen te zitten.

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 20 jan 2014, 15:46

Vorige week met de boot op stap geweest. Gaat allemaal prima! Met volle accu vertrokken en meteen in de save modus gaan rijden.
Bij het optrekken hoor je de motor flink en merk je dat hij er aardig aan moet trekken. Op de snelwegen 100 op de cruise control gereden en eenmaal op snelheid is de auto weer lekker stil.
Het omhoog trekken van de boot (accu zat nog voor de helft vol) ging ook heel goed. Ik had de save modus uitgedaan en ging zonder enige moeite volledig elektrisch de helling op. Het totaalverbruik was ongeveer 1 op 8,5. Viel me niet tegen. Nou heeft de boot op de trailer met het dekzeil er over ook wel een betere stroomlijn als een caravan natuurlijk. Totaalgewicht boot/motor/trailer ligt tussen de 1350 en 1400 kilo.

Groeten!
20140111_110611.jpg
20140111_110611.jpg (206.59 KiB) 7174 keer bekeken

Wreckerrm
Forumlid
Berichten: 167
Lid geworden op: 29 jul 2013, 13:29

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door Wreckerrm » 20 jan 2014, 16:36

@thundercat: je gaf eerder aan ca 45 km elektrisch te kunnen rijden naar je werk. Wat voor soort rit/wegen is dat? Ik kom amper op 30 km op de N33, dat is momenteel 70 of 100 wegens werkzaamheden.
Mitsubishi Outlander PHEV, Instyle, Amethyst Black, Intro Pack, 12V aansluiting bagageruimte, RVS achterbumperbeschermer, vaste trekhaak, Mitsubishi (Thule) dakdragers, Thule Motion 800 dakkoffer, LoJack, BearLock, Nieuwe stoelrails

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 20 jan 2014, 20:03

Die 45 km zijn binnendoor wegen geweest. Deel 80km en een deel 50km. Was wel een rit waarin alles mee zat. Het was rustig op de weg dus rustig aan optrekken en de auto goed uit laten rollen en met de flippers afremmen. De kachel uit en ik had de banden rondom op 2,7 bar.
Inmiddels de banden weer op 2,5 bar. rijdt toch iets comfortabeler en je komt mogelijk ook nog iets verder in het terrein. Kachel uit doe ik nou ook niet meer. De laatste keer wilde ik weer zo zuinig mogelijk rijden en zat kou te lijden in de auto. koud heb ik het nou nooit meer. Dan maar een paar km minder....
terreinrijden. Een vak apart...
terreinrijden. Een vak apart...
20140116_151102.jpg (200.43 KiB) 7113 keer bekeken

whosnext
Forumlid
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door whosnext » 20 jan 2014, 20:12

Een vraag : is die bull bar EG goedgekeurd anders krijg je hiervoor een bekeuring namelijk

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ebben.html

Verder ben je nog uit die blubber gekomen ik zat met het proefrijden in Oktober ook bijna vast met de DEMO PHEV van de dealer ben maar niet verder gegaan het weiland in.

thundercat
Forumlid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 jul 2013, 12:46

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door thundercat » 20 jan 2014, 20:47

Ja die is gekeurd. Papieren liggen in de auto.

Ben uiteindelijk wel uit de blubber gekomen. Met hulp van een busje en een spanband aan de trekhaak. Opdrachtgever wilde een spectaculair filmpje maken om bij de afsluiting van het project (verbreding provinciale weg) te laten zien. Ik moest door het gras helling op aan komen rijden. Net op het slechtste stuk begint die cameraploeg te zwaaien dat ze nog niet klaar stonden. Ik stoppen. Stom natuurlijk want daarna was het ingraven geblazen. Hoop dat ze dat niet gefilmd hebben..

whosnext
Forumlid
Berichten: 178
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:19

Re: Thundercat stelt zich voor

Bericht door whosnext » 20 jan 2014, 20:52

Hehe lol ;-)

Plaats reactie