weer een Outlander!

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
snowice
Forumlid
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2013, 12:55

weer een Outlander!

Bericht door snowice » 01 jan 2018, 18:27

Een hernieuwd voorstel in het forum door recente overname van een Outlander Instyle+ uit December 2015. Mijn eerdere Outlander was van maart 2014 ook in een Style+ uitvoering maar ik wilde speciaal het nieuwere, verbeterde model. De verschillen zijn merkbaar ondanks dat de auto pas recent in bezit is.
Inmiddels al een Wintersport vakantie erop zitten en met vijf personen, vol bepakt en grootste dakkoffer valt het verbruik me positief op. Over 2.000 km ruim 1 op 11 gereden met snelheden boven de 130 K/h. Daarbij moet ik wel opmerken dat ik bij elke stop bij een snellader aan de stekker heb gelegd en na 20 min, 80% geladen heb. Range anxiety niet aan de orde, met een langste rit van 400 km, zowel heen als terug 2 keer getankt.

In zware sneeuwval de hoge passen gereden zonder enig probleem, maar wel verstand gebruiken door met opgeladen batterij aan een klim te beginnen en bij de afdaling de km er weer bij zien komen. Op de klim voldoende power en heerlijk om auto's zonder 4wd te zien ploeteren om kettingen om te leggen omdat ze anders niet verder konden.

Zal de komende tijd ook willen kijken naar de OBDII toepassingen maar tot nu toe blijkt de batterij capaciteit in prima conditie. Voor vertrek bij -10 een range van 48 Km bij nagenoeg opgeladen battierij (wel met airco uit). Voor korte lokale stukjes had ik de airco sowieso uit, ook niet nodig met stoelverw., stuur verw. en ruitverw.

Auto zal veel aan de stekker leggen bij dagelijks gebruik dus ik ga met veel plezier km's maken.

Plaats reactie