Even voorstellen.

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Trenouvin
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:49

Even voorstellen.

Bericht door Trenouvin » 11 dec 2018, 13:43

Sinds een paar maanden hebben wij onze volvo xc70 uit 2002 vervangen voor een Outlander instyle uit 2014. Fijn om weer wat hoger op de weg te zitten! en dat rijdt helemaal super zeg. Veel lol met de elektrische motor. heerlijk rustig over de weg zoeven. Wij rijden veel korte stukjes dus we gaan veel plezier beleven aan deze grote vriendelijke reus.

Helaas een niet een goede binnenkomer bij de eerste beurt bij een -net nieuwe- Mitsubishi dealer. (deze is sinds 1 november naast suzuki en mazda ook mitsubishi dealer geworden) Om te beginnen hoor ik van te voren een bedrag van 375 voor de beurt, terwijl de online tool wijst op 289 euro. "Daar kwam dan nog een airco check en een toevoegsel voor de benzine bij" Een beetje vreemd moment in het jaar voor een aircocheck vond ik. En toen kwam het telefoontje met 'ohja en we hebben nog wat gevonden' 2150 euro verder volgens zijn opgaaf.
3 nieuwe banden (maximale bedrag)
remblokken én schijven achter versleten 430 euro,
voorste steun achterste motor vervangen 220 euro
interieurfilter 45
motorluchtfilter vervangen 55

Ze zeggen wel eens dat een eerste indruk telt. Die was bij mij al niet al te best dus ik ga toch even een andere dealer bezoeken voordat ik blind dit bedrag op tafel leg.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Even voorstellen.

Bericht door kobus1967 » 11 dec 2018, 15:42

Laatst 4 nieuwe banden Vredestein Sportrac 5 via www.bandenthuis.nl voor 515,90 euro incl btw gemonteert en wel.

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Even voorstellen.

Bericht door phev » 11 dec 2018, 17:07

Hoeveel kilometer op de teller ?

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Even voorstellen.

Bericht door kobus1967 » 11 dec 2018, 17:22

Bij 70.000 de originele Toyo's vervangen voor Vredestein Sportrac 5 maar ik heb ook winterbanden Vredestein Wintrac xtreme, vooral de rechtervoorband was aardig glad door alle rotondes, de rest ging nog wel maar toch alles maar gedaan.

Trenouvin
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2018, 23:49

Re: Even voorstellen.

Bericht door Trenouvin » 11 dec 2018, 20:51

147000 op de teller. Ik moet zeggen dat er een hoop alarmbellen afgingen bij deze dealer. Pollenfilter en luchtfilter vervangen voor 90 euro vond ik ook vrij fors. En dat was echt nodig zeiden ze? Ik zag dat deze beide recentelijk zijn vervangen in de onderhoudsgeschiedenis. Ik heb het maar betaald en ik ga er nooit meer terug. Ik heb het idee dat ze het maximale eruit probeerde te halen. Achteraf gezien waren ze van plan om 900 euro te berekenen voor 3 nieuwe banden.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Even voorstellen.

Bericht door PHEVlkj » 11 dec 2018, 21:28

Het kan natuurlijk gebeuren dat er na 4 jaar een keer iets kapot gaat, dat kun je niet voor zijn. Ik heb zelf last gehad van een kapot wiellager.

Ik heb zelf in 130.000 km 1 setje winterbanden (BRIDGESTONE BLIZZAK LM-80 EVO ) en 1 setje originele Toyo Banden gehad.
Vorige maand heb ik een setje van 4 Michelin Cross Climate laten monteren, deze banden hebben ook een sneeuwvlok. Hierdoor is het niet meer nodig om banden te wisselen, dat scheelt weer behoorlijk. Ik heb afgelopen paar dagen over de binnenwegen en snelwegen van Schotland geknald en de banden voldoen prima. Deze banden voldoen uitstekend, dat was al zo bij een andere auto waar we die op hebben. Ze maken nog minder geluid dan de originele Toyo's (die bij mij ook al stil waren), dus vandaar wist ik welke keuze we moesten maken.
Info factuur:
Michelin CrossClimate SUV 225/55 R18 98 V
Prijs per stuk inclusief BTW: 160,00 € aantal: 4
Totaalprijs inclusief BTW: 640,00 €
Besteld via www.oponeo.nl en laten monteren voor € 70,- bij een montagepunt. (dus alles bij elkaar voor € 710,- inclusief BTW
Bij Oponeo ben ik prima geholpen, alleen kreeg ik geen bericht toen de banden bij het montagepunt werden afgeleverd. Ik heb wat vragen gesteld tijdens het proces en ik ben snel en in gewoon Nederlands beantwoord.

Even over de dealer. Ik heb goede ervaring bij Kardol in Tiel. Die zijn niet helemaal in het begin van de PHEV Mitsubishi dealer geweest, maar wel kort daarna. Ze hebben dus genoeg ervaring.

Het interieurfilter kun je eventueel zelf, daar staat wel iets over op dit forum.

Ik heb zelf hiervoor ook een Volvo gehad. Dat was belachelijk duur qua onderhoud. Dus je kunt het ook positief bekijken: bij Volvo was je meer dan € 1000,- kwijt geweest voor de bovenste 2 reparaties. Bij Volvo kwam ik nooit onder de € 700 uit met onderhoud (per beurt), bij Mit is dat de helft (dat zie ik terug in mijn boekhouding).

Veel succes met de oplossingen.

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

oudekem
Forumlid
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 mei 2018, 23:47

Re: Even voorstellen.

Bericht door oudekem » 14 dec 2018, 23:14

Welkom en veel plezier met deze fijne auto!

Je ervaring met de garage klinkt wel uitermate onbetrouwbaar! Volgens mij is er door MNL precies beschreven wat er bij een standaard 15k beurt hoort dus moet je even goed checken of je daar niets dubbel betaalt!
Verder:
- Zoals hierboven ook al aangegeven is: banden moet je gewoon niet bij de dealer aanschaffen! Daar zijn te veel betere en goedkopere mogelijkheden voor!
- Remschijven en voeringen (achter) bij 140k kan het geval zijn maar dat moeten ze je dan wel laten zien! Als deze aantoonbaar slecht zijn dan betekent het m.i. wel dat er veel te weinig via de rem-regeneratie is geremd. Kijk bij deze reparatie ook nog even goed naar een terugroepactie die gaande is rond de achter remmen ("het handrem mechaniek van de achterremklauwen kan vastzitten").
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.

Plaats reactie