Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
jurgenxxm
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2018, 10:30

Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door jurgenxxm » 17 jan 2019, 18:58

Dames, heren het forum.

Sinds 8 weken de nieuwe eigenaar van een Oulander PHEV Instyle+ uit 2013. Mooie grijs metallic auto met alle mogelijke opties.
Ik heb de auto gekocht met 6 maanden bovag garantie en tot nu toe maar gelukkig ook.

Ik heb al wat problemen ondervonden zoals de veer van het klepje voor de stroomopladers sprong los en later ook kapot. Dit is gelukkig verholpen maar ze hebben het klepje en de achterzijde overgespoten omdat ze met het losmaken de lak beschadigd hebben. Status is opgelost.

Een veel lastiger probleem is dat ik af en toe als ik 's-morgens weg rij een natte linker voet heb. vanuit het dashboard loopt aan de linkerzijde water naar beneden. Mijn voet staat dan op de linker steun en daar loopt het water over mijn voet. Auto is daarvoor weer terug naar de dealer gegaan en zij gaven aan dit opgelost te hebben. Klonk ook heel aannemelijk. Een soort lekbak onder de ruit in de motorruimte moest regenwater afvoeren. Er was een bak die water opvangt en dit met een slangetje loost. de bak was vol en het slangetje zat verstopt. Dit vernieuwd dus probleem opgelost. ----> dachten we.

Nu 2 weken later weer hetzelfde probleem. Weer natte voeten op het moment dat ik achteruit het pad wil afrijden. Weer foto's gemaakt om dit aan de dealer te laten zien. Dus weer een afspraak gemaakt om weer het probleem op te lossen. De auto staat nu een week bij de dealer en die geeft aan dat hij niet kan vinden wat er aan de hand is. Hier ben ik natuurlijk niet blij mee. Heb net een "nieuwe" auto gekocht (72.000 KM gereden volgens NAP) en dan heb ik een auto die lekt.

Hulp gevraagd: Wie heeft er ervaring met deze klacht en kan mij/of de dealer op weg helpen om dit op te lossen ?

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door JohanvdH » 17 jan 2019, 20:57

Hallo Jurgen,

Welkom op dit forum en gefeliciteerd met de nieuwe auto!
Wij hebben onze Outlander net een paar weken en behalve een probleempje met de laadaansluiting-klep geen andere issues.

Je zou de afvoer van het zonnedak kunnen nagaan. Ik denk dat die middels een slang langs de voorruit naar beneden loopt en als die verstopt zit zou er water kunnen lekken bij je voeten.
Ook zou je het lekwater even kunnen proeven. Als het zoet is betreft het geen regenwater maar koelvloeistof wat zou duiden op een lek kachelsysteem.

Succes!

Groet,
Johan
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

jurgenxxm
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 dec 2018, 10:30

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door jurgenxxm » 18 jan 2019, 14:16

Bedankt Johan voor de tips. Ik zal ze aan mijn dealer doorgeven want zij komen er niet uit.

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door PHEVlkj » 18 jan 2019, 15:58

Ik heb deze auto nu 5 jaar en heb dit nog nooit gehoord. Niet hier op het forum of bij mensen in mijn omgeving.

De oorzaak die de dealer heeft opgegeven lijkt mij niet logisch. Als er iets overstroomt in de motorruimte dan zou dat alleen problemen mogen geven in die motorruimte. Ik heb ooit zelf een computer van mijn net nieuwe (een gloednieuwe Peugeot 607) auto zien overlijden door zoiets, omdat het vocht zich dan ophoopt en ergens de kortste route zoekt, maar dan in de motorruimte. Toen was het een door de dealer getrokken draad via het afvoerslangetje van de regenwater afvoer naar de radardetector. Maar daar ontstond dus in de motorruimte de gevolgschade.

Daarop doordenkend heeft Mitsubishi wel wat pijnmogelijkheden.

1.Het water van het ruitensproeier reservoir loopt binnendoor naar achteren. Dat zou in theorie kunnen, maar dan ruik je wel lijkt mij. Dus niet zo logisch.

2. Bijna alle auto's in 2013 en 2014 werden afgeleverd met een intro pakket. Onderdeel daarvan zijn de parkeersensoren aan de voorkant. Daarvoor moest door de dealer een kabel getrokken worden van die sensoren naar binnen. Naar het lelijke knopje vlakbij de klokken. Dit zou een mogelijke boosdoener kunnen zijn.

3. Een ander onderdeel kan het alarm zijn. Daarvoor moest ook geboord worden en kabels getrokken.

4. Bijna alle accessoires werden toen handmatig ingebouwd door personeel dat het veel te druk had en het weinig gedaan had. De meeste dealers leverden hooguit 2 tot 4 Outlanders per jaar uit en nu moesten het er 4 of meer per dag worden. 8000 auto's in 2 maanden tijd. Dat was voor die dealers een logistieke nachtmerrie, het kan dus niet anders dan dat er zaken slordig zijn gemonteerd, dus al die zaken zou je moeten nalopen. Er was een dealer in Noord Holland die er 9 tegelijk afleverde, een paar keer per dag. Ik heb zelf ter plekke mijn nummerplaat er recht op laten zetten en de plaat van de afneembare trekhaak recht laten monteren.

Zie op dit forum het topic: Aantal geleverde Outlanders.(ik weet niet hoe ik moet linken)

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door JohanvdH » 19 jan 2019, 13:17

PHEVlkj schreef:
18 jan 2019, 15:58
Zie op dit forum het topic: Aantal geleverde Outlanders.(ik weet niet hoe ik moet linken)
Hier is de link naar dat topic (gewoon de URL gecopieerd):
http://outlanderphevforum.nl/forum/view ... der#p24154
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 862
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door PHEVlkj » 19 jan 2019, 19:53

Bedankt voor de link les..

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 561
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Nieuwe eigenaar van een Outlander PHEV uit 2013

Bericht door JohanvdH » 19 jan 2019, 22:01

Info over het schuifdak:

Afbeelding
Bron: http://mmc-manuals.ru/manuals/outlander ... dex_M1.htm

Die afvoerslangen mogen niet dichtzitten of lek zijn.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black
Afbeelding

Plaats reactie