Pagina 1 van 1

Afscheid nemen

Geplaatst: 11 feb 2019, 20:49
door Nick
Na ruim vijf jaar is ook voor mij de tijd gekomen om afscheid te nemen van dit forum. Ik heb met veel plezier alle discussies gevolgd en menige tip overgenomen. Vandaag heb ik mijn Instyle+ ingeruild voor een e-niro. Een flink stuk kleiner en ook wel even wennen aan alle knoppen...
Het ga u goed!

Re: Afscheid nemen

Geplaatst: 11 feb 2019, 21:33
door kobus1967
Ben heel benieuwd naar je ervaringen met de E- Niro.
Misschien kun je ze nog eens delen hier?
Of op een ander forum, is er al een E- Niro forum?
Geniet van je nieuwe aankoop.

Re: Afscheid nemen

Geplaatst: 11 feb 2019, 22:43
door Nick
Hallo Kobus,
Na de eerste twee kilometer met de Niro kan ik nog niet zoveel zeggen, maar ik zal later een update geven. Heel veel informatie vind je op:
- https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1904968 en
- https://www.kiaclub.nl/forum/159-e-niro/
Tot nu toe vielen me vooral de piepjes op; nog erger dan in de Outlander....

Re: Afscheid nemen

Geplaatst: 22 feb 2019, 18:18
door Nick
Inmiddels zijn er al veel e-Niro reviews online te lezen, maar voor iedereen die nu nog Outlander rijdt en iets anders overweegt, zet ik hier mijn ervaringen neer mbt de overstap. De eerste ervaringen zijn ronduit positief. In vergelijking met de Outlander zijn er wel enkele minpunten:
- De kofferbak is veel kleiner en vooral veel lager. Een fiets of rollator gooi je er veel minder makkelijk in;
- Ook een trekhaak is niet mogelijk (zelfs niet voor een fietsdrager)
- De zitpositie is lager en voor het eerst sinds jaren voel ik mijn rug weer opspelen;
- De audio van JBL klinkt wel goed maar op de een of andere manier vermoeit het geluid me meer op een wat hoger volume; Het geluid in de Outlander vond ik -ook bij een hoog volume- nog prima klinken (en voelen);
- Er komt regelmatig de waarschuwing "handen aan het stuur" terwijl ik dat toch echt wel heb;
- Er is geen cd speler en gaan sd kaart aansluiting;
- De achterbank is niet verstelbaar;
Pluspunten zijn er gelukkig ook:
- je kan er heel zuinig meer rijden. Als je op de snelweg een beetje op de rechterbaan blijft, is een verbruik van 11,5 kWh per 100 km ook bij de huidige lagere temperaturen haalbaar. Dat betekent een actieradius van meer dan 550 km!
- Makkelijk bedienbare navigatie die snel reageert op aanraking. Met je telefoon als hotspot haalt-ie ook actuele file-info op (en het weerbericht en nog veel meer).
- Je hoeft niet meer bij elke rit op de eco-knop te drukken. Het systeem onthoudt de laatste setting (eco-normaal-sport)
- In de sportstand is het ding serieus snel (maar loopt het verbruik ook flink op)
- In de Outlander flipperde ik best veel maar dat hoeft niet meer. In de stand 'auto' bepaald het systeem precies de mate van regeneratie die ik ook zou kiezen. Dat doet het systeem aan de hand van info uit het navigatiesysteem en de snelheid van je eventuele voorligger;
- Het stuur en de stoelen voor en achter zijn verwarmbaar. De stoelen voor zijn zelfs te koelen.
- De adaptieve cruise control werkt veel rustiger dan in de Outlander.

Stel gerust je vragen. Het antwoord kan even op zich laten wachten want ik zit nu vaker op andere fora....

Re: Afscheid nemen

Geplaatst: 22 feb 2019, 20:11
door case
Goed om te horen dat de e-Niro goed bevalt; ik mag de mijne 5 maart ophalen, dus ik ga het zelf ervaren.
De Outlander houd ik er nog bij, de andere auto (een Ford C-max uit 2003) gaat er uit.

Re: Afscheid nemen

Geplaatst: 28 feb 2019, 22:27
door ictijoos
Twee maanden geleden als bedrijf mijn Leaf en Outlander te koop gezet. De eerste weken nauwelijks animo, en toen in 3 dagen tijd beide verkocht. K.t, dat ging iets te snel.

Maar sinds gisteren het probleem opgelost. Op 30 december kwam de december-topper en gisteren de E-niro. Mijn mobiliteit is volledig elektrisch.

Als de fiscale regels in NL niet zo krankjorum waren, was ik met beide auto's met veel plezier blijven rijden.

Ik kom zo nu en dan nog lezen, maar nieuwe ervaringen in een PHEV zullen nog wel even duren.