PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Rutgerg

PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Rutgerg » 14 apr 2015, 09:06

Hoe makkelijk is een PHEV te stelen... zie het hier. Ik hoop dat het met het cobra alarm allemaal een stuk moeilijker is. :roll:

http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/articl ... olen.dhtml

tadango

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door tadango » 14 apr 2015, 09:22

There is an app for that :mrgreen:

Het emuleren van een sleutel zal echt niet zo super spannend zijn. Gelukkig is er geen standaard hardware voor maar dat is op de zwarte markt prima te verkrijgen. Cobra helpt dan wel tenzij ze die kaarten ook emuleren kunnen. Opzich is alles wat uitzend te hacken natuurlijk. Het wordt tijd dat ze de sleutels beter versleutelen :) Als je een zwaar genoege encryptie gebruikt ben je wel even bezig...

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Marcs » 14 apr 2015, 10:26

Wat ze niet laten zien is dat hij de reserve sleutel in zijn zak heeft het blijft TV he. Jaap speelt leuk mee maar je moet wat voor KIJKcijfers :twisted:
LB

mr76
Forumlid
Berichten: 441
Lid geworden op: 08 nov 2013, 15:49

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door mr76 » 14 apr 2015, 13:17

vond het ook beetje opzichtig zo te zwaaien met dat apparaatje, dat hoeft met een sleutel ook niet. schat ook in dat het show gehalte hoog is.

als het zo gemakkelijk zou zijn zouden ze toch aan de lopende band met die dingen weg rijden? dan is 1 per 40minuten nog niet veel.... sowieso te veel.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door sigmasailor » 14 apr 2015, 22:05

Hebben ze (de goeie) bij mij een paar maanden geleden ook al geprobeerd. Als je echt gezellig dicht op elkaar kruipt gaat hij wel open maar wil niet starten (dankzij Cobra). Cobra heeft dus wel degelijk zin.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Freddiem

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Freddiem » 14 apr 2015, 22:57

Best wel fake, hoezo filmt de dief zichzelf? Je ziet hem gewoon in de spiegeling van auto, daarbij drukt hij meerdere keren zenuwachtig op de startknop terwijl één keer voldoende is.

Rutgerg

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Rutgerg » 15 apr 2015, 08:47

Natuurlijk was t in scene gezet voor het TV programma om te laten zien hoe makkelijk moderne auto's mee te nemen zijn :) En of het echt zo makkelijk gaat.. :roll:

thorne
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 dec 2013, 11:15

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door thorne » 15 apr 2015, 10:46

Freddiem schreef:Best wel fake, hoezo filmt de dief zichzelf? Je ziet hem gewoon in de spiegeling van auto, daarbij drukt hij meerdere keren zenuwachtig op de startknop terwijl één keer voldoende is.
Fake? Ik vond het wel realistisch... druk zelf ook als een malle op die idiote startknop. Tis me na bijna 2,5 jaar nog steeds niet helemaal duidelijk hoe je deze auto nou het snelst/makkelijkst kan starten (kommadoor met flauwe opmerkingen hierover...).

tadango

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door tadango » 15 apr 2015, 11:27

Rem in, 1 keer op de knop. Wacht op piep en rem loslaten.... Als je dat al niet snapt..... RTFM ;)

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door WHB » 15 apr 2015, 11:53

Beetje of topic maar,

Nou wat ik ook wel eens heb,
Je moet niet te snel willen zijn.

Als ik alleen ben heb ik er geen probleem mee omdat ik dan eerst om de auto moet lopen om in te stappen.
Maar als ik met passagier vertrek en vraag of die persoon wil ontpluggen dan moet ik even (3 sec.) wachten alvorens de startknop te drukken. Anders start hij niet.
Even uit en weer starten werkt dan gewoon.

Groet,
WHB

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door mitsufietsie » 15 apr 2015, 12:17

het is geen start knop, maar een power on knop
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door WHB » 15 apr 2015, 12:22

Klopt! (als het boven 7°C is)

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door mitsufietsie » 15 apr 2015, 12:31

ook onder 7 graden hoor. Eén klein drukje op de knop volstaat om te starten dan.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door sigmasailor » 15 apr 2015, 18:44

Sprak toevallig vanmorgen een van de initiatiefnemers van dit filmpje; was geen fake en het werkt echt zo.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Anko » 15 apr 2015, 18:56

Tweeneneenhalf jaar? Heb ik iets gemist? Ik was een van de eersten en kom nog niet aan anderhalf jaar :shock:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door WHB » 16 apr 2015, 08:41

sigmasailor schreef:Sprak toevallig vanmorgen een van de initiatiefnemers van dit filmpje; was geen fake en het werkt echt zo.
Hallo Sigmasailor,

Weet jij toevallig ook hoe het “kasje” werkt?
Heeft het b.v. verbinding met een kasje dat bij de originele sleutel in de buurt is zodat het "sleutel signaal" doorgestuurd wordt?
Of is het echt een “sleutel emulator” die in principe iedere sleutel kan nabootsen?

Groet,
WHB

tadango

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door tadango » 16 apr 2015, 09:11

En heb je een schema? :mrgreen:

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door sigmasailor » 16 apr 2015, 17:43

WHB schreef:
sigmasailor schreef:Sprak toevallig vanmorgen een van de initiatiefnemers van dit filmpje; was geen fake en het werkt echt zo.
Hallo Sigmasailor,

Weet jij toevallig ook hoe het “kasje” werkt?
Heeft het b.v. verbinding met een kasje dat bij de originele sleutel in de buurt is zodat het "sleutel signaal" doorgestuurd wordt?
Of is het echt een “sleutel emulator” die in principe iedere sleutel kan nabootsen?

Groet,
WHB
Hoe het precies werkt weet ik ook niet. Wat ik wel snap is dat sleutel en PHEV continue naar elkaar uitkijken. De afstand waarbinnen ze elkaar echt kunnen 'zien' (horen?) is erg beperkt (iets van een meter of zo); dat zal te maken hebben met een beperkt zendvermogen van de sleutel. Die kastjes weten op welke frequentie (en misschien wel welk protocol) een en ander plaatsvindt en versterken/zenden als het ware het signaal van het ene kastje naar het andere kastje; de PHEV denk dan dat de sleutel binnen een meter is en geeft alles vrij. Klinkt simpel maar is het waarschijnlijk niet. Dat is wel het principe waar het op werkt. Omdat de Cobra (drivercard) net weer even anders werkt blokkeert het starten (de auto gaat wel open en de alarm functie van de Cobra gaat wel uit omdat dat weer in de FOB zo geregeld is). De onafhankelijke drivercard blokkeert starten (zaak dus om dat ding vooral niet aan je sleutelbos te hangen).
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door sigmasailor » 16 apr 2015, 17:44

tadango schreef:En heb je een schema? :mrgreen:
Kan je gewoon kopen bij Alie.....
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Anko » 16 apr 2015, 19:47

Niets nieuws onder de zon: http://tweakers.net/nieuws/71832/zelfwe ... bruik.html (artikel uit januari 2011)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door WHB » 16 apr 2015, 19:59

Dus het is waarschijnlijk voldoende om de sleutel in een " zakje van faraday" te bewaren!
Om dit te voorkomen!?

Hansjebrinkers
Forumlid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 20 sep 2013, 18:57

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Hansjebrinkers » 16 apr 2015, 21:41

Ervan uitgaande dat veel van de auto-electronica van een beperkt aantal leveranciers komt lijkt het voor de hand liggend dat deze methode bij alle key-les systemen werkt. En inderdaad, een faraday zakje (of sleutel in Alu-folie) zal vast werken, maar dan start de auto ook niet meer (tenzij je de verpakking verwijderd).....
3,5 ltr/100 km + (50% zonne-) stroom
Freelance Veiligheidskundige en Milieukundige, druk bezig met het minimaliseren van z'n footprint. 1x outlander phev, 6.120 Wp Solar Frontier PV-systeem.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door sigmasailor » 16 apr 2015, 21:45

Andere optie is de batterij uit je FOB halen (moet je dus weer ouderwets sleutelen en daarna de FOB in de uitsparing steken) of het keyless entry uitzetten via de App of MMCS.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door Anko » 16 apr 2015, 22:12

Of een BearLock stuurslot :geek:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

WHB
Forumlid
Berichten: 301
Lid geworden op: 25 jun 2013, 13:38

Re: PHEV makkelijk te stelen (incl. filmpje)

Bericht door WHB » 17 apr 2015, 09:19

Het gaat er om dat je d.m.v. eenvoudige voorzorgsmaatregelen kan voorkomen dat men, op deze manier, je auto kan openmaken.
Met een bearlock is dat ze nog steeds mogelijk.
Dus kunnen ze je hightech MMCS en wat al niet meer uit je auto stelen.

Als je in een “risico gebied” er een gewenning van maakt om je sleutel in een alu zakje te doen, ben je gewapend tegen deze methode van inbraak.
En het is goedkoper dan een bearlock.

Groet,
WHB

Plaats reactie