EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Links naar artikelen, foto's of videos' van de Outlander PHEV die je wilt delen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door Anko » 14 jan 2016, 07:19

Afgelopen maanden heb ik het e.e.a. aan PHEV specifieke OBDII requests en responses weten te ontrafelen. Op basis van deze informatie is door een Australische ontwikkelaar / PHEV eigenaar een Android App ontwikkeld, waarmee je heel eenvoudig zelf een hoop informatie uit je auto kunt halen. Na een beta test periode heeft de ontwikkelaar deze app nu algemeen beschikbaar gesteld via de Google Play Store https://play.google.com/store/apps/deta ... e.EvBatMon. Met name interessant is het inzicht dat je krijgt in de status van de accu (zowel 'health' als actuele lading, individuele cel spanningen, etc.) maar er is veel meer:

Afbeelding
Wordt aangeboden voor 9 euro, dus zeker niet de hoofdprijs. Werkt met zowel BT als WiFi adapters. Er worden geen hele bijzondere dingen gedaan, dus worden er ook geen heel bijzonder eisen aan de adapter gesteld. In principe moet een Chinese clone voldoende zijn. Al geldt wel dat de app met de wat duurdere adapters sneller zal kunnen refreshen.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

ridicule80
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2015, 11:55

Re: EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door ridicule80 » 15 jan 2016, 11:38

Leuk! Ik heb een OBDII gekocht bij AliExpress. Zodra hij er is ga ik er mee spelen.

dude-nl
Forumlid
Berichten: 192
Lid geworden op: 05 jan 2016, 15:55

Re: EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door dude-nl » 18 jan 2016, 09:19

Nu nog voor iOs :)

ridicule80
Forumlid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2015, 11:55

Re: EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door ridicule80 » 21 jan 2016, 12:25

En hij is binnen! Ging heel snel (for China wear that is...)!
EvBatMon is ook aangeschaft - gelijk mijn hele Google 'review' credit weer ingeleverd :)

Enig minpunt aan 'mijn' OBDII dat ik tot nu toe zie is dat hij niet 'auto-on' gaat bij starten van de auto (zou wel moeten).

Wat moest er ook al weer getest worden?

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door Anko » 21 jan 2016, 12:38

Mooi. Benieuwd naar je ervaringen. Maar wat bedoelde je met "wat moest er ook al weer getest worden"? Kijk in ieder geval eens even naar je PCM. Dat geeft aan "hoeveel procent je batterij nog is".
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Paul29

Re: EvBatMon: Android OBDII app voor de Outlander PHEV

Bericht door Paul29 » 24 feb 2016, 09:08

Handig zo'n app! Wat zouden we toch zonder apps moeten.. :D

Plaats reactie