PHEV Forum op iPhone?

Een poll, wil je graag meedoen en moderator worden? Plaats hier je verzoeken en we gaan er naar kijken.
Plaats reactie
Mats

PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Mats » 30 okt 2013, 13:08

Iemand een tip hoe je het beste het forum kunt bekijken op je iPhone? Met Safari of Chrome geen succes, aangezien alles onleesbaar wordt versmald tot de breedte van het scherm.

Forum Reader en Forums app uit de AppStore geprobeerd, maar geen succes. Bij Forum Reader kan je zelf geen forum toevoegen, dat lukt wel met 'Forums', maar daar lukt het niet mee op de berichten te bekijken. De lijst van onderwerpen komt wel binnen, maar doorklikken werkt niet.

Ideeën iemand? Hoor het graag.

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door OutlanderPHEV » 30 okt 2013, 13:19

Hoi,
technisch is het mogelijk om met bijv. Tapatalk het forum op een mobiel beschikbaar te maken, maar eerlijk gezegd voel ik daar niet zoveel voor.
En wel hierom, dit forum is gratis en zal dat ook blijven, maar een dergelijke site met deze bezoekersaantallen vereist wel een snelle server en voldoende bandbreedte. We huren nu een VPS bij Bizway, en dit bevalt uitstekend, maar hier zitten wel kosten aan. Deze worden nu vergoed door o.a. de banners.

Als iedereen op de iPad gaat kijken, dan lopen we die inkomsten mis. Toegegeven, dan worden er waarschijnlijk ook mindere eisen gesteld aan de hosting, maar er zal altijd een deel blijven dat via een browser kijkt. En aangezien we nog steeds elke maand minimaal 40% groeien, moeten we de komende maanden alleen maar meer bandbreedte afnemen.

Indien er voldoende interesse is, kunnen we wel eens informeren of het mogelijk is bijv. Tapatalk te implementeren voor een bepaalde groep gebruikers die hier behoefte aan hebben. Dit zal dan wel tegen een kleine vergoeding gaan om het gemis aan advertentie-inkomsten te compenseren.
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Mats

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Mats » 30 okt 2013, 13:31

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zou graag gebruik maken van de Tapatalk integratie o.i.d.

Een minuut of 20 wachten bij een snellader gaat nog sneller met het forum mobiel op zak ;-)

Moeten we hiervoor een poll starten? Wat is handig?

Gebruikersavatar
OutlanderPHEV
Site Admin
Berichten: 502
Lid geworden op: 17 mar 2013, 11:25

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door OutlanderPHEV » 30 okt 2013, 13:35

Goed idee, ik start er even een poll voor.
Zie http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... =13&t=1988
Gr,
Edwin
oprichter outlanderPHEVforum.nl, vanaf 24 december 2013 rijdend in een zwarte Instyle+
Ik help ondernemers online succesvoller te worden

Phevtreb

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Phevtreb » 30 okt 2013, 14:23

Ik kijk regelmatig met mijn iphone (5) op dit forum, sterker nog, dit bericht is met de iphone geplaatst. Gewoon het scherm kantelen, dan is het goed leesbaar.

werner

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door werner » 30 okt 2013, 14:28

Phevtreb schreef:Ik kijk regelmatig met mijn iphone (5) op dit forum, sterker nog, dit bericht is met de iphone geplaatst. Gewoon het scherm kantelen, dan is het goed leesbaar.
Precies, kantelen does the trick!

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Anko » 30 okt 2013, 17:21

Mats schreef:Iemand een tip hoe je het beste het forum kunt bekijken op je iPhone? Met Safari of Chrome geen succes, aangezien alles onleesbaar wordt versmald tot de breedte van het scherm.

Forum Reader en Forums app uit de AppStore geprobeerd, maar geen succes. Bij Forum Reader kan je zelf geen forum toevoegen, dat lukt wel met 'Forums', maar daar lukt het niet mee op de berichten te bekijken. De lijst van onderwerpen komt wel binnen, maar doorklikken werkt niet.

Ideeën iemand? Hoor het graag.
IPhone op zijn kant werkt niet onaardig, vind ik.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Calypso

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Calypso » 30 okt 2013, 17:39

INderdaad: iPhone op zijn kant en gáááán... :D

Neeler

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Neeler » 30 okt 2013, 20:07

Heeft Mats voor het eerst een smartphone voor zijn verjaardag gehad?
Scherm kantelen is toch wel basiskennis? :roll:

Mats

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Mats » 30 okt 2013, 21:50

Kantelen? Dan ken ik wel, maar dan niet met een telefoon :-)

Gebruikersavatar
OutSander
Moderator
Berichten: 1479
Lid geworden op: 28 apr 2013, 09:27

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door OutSander » 30 okt 2013, 21:58

Mats schreef:Kantelen? Dan ken ik wel, maar dan niet met een telefoon :-)
Kantelen? Dat zijn toch die dingen boven op de muur van kastelen? :D
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Neeler

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Neeler » 30 okt 2013, 22:01

Mats schreef:Kantelen? Dan ken ik wel, maar dan niet met een telefoon :-)
Misschien forum lezen voor het kantelen? :idea:

Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Bladieblader » 14 dec 2013, 18:21

Ik bied graag hulp om het forum beter leesbaarder/responsive te maken... Zodat je hem op de iPhone / mobiel apparaat ook goed kunt lezen. Vind t nu erg lastig gaan namelijk.

Hoor t graag in een PM!

Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Bladieblader » 16 dec 2013, 18:48

Hoi Edwin,

Dankjewel voor je PM, ik kon alleen niet replyen meen ik (geen rechten).

Als je de onderstaande code in je Custom Style zet (of ergens anders in het CSS bestand van het forum, wordt de style actief als het scherm minder breed is als 560px.

Code: Selecteer alles

/* Extra aanpassingen Responsive */
@media screen and (max-width: 560px)  { 
#container                {margin: 0 auto !important; max-width: 960px !important; padding: 0 !important;}
#wrapper, #wpucssmagic    {padding-left:0 !important; padding-right:0 !important; border:0 !important}
#wpucssmagic .inside      {padding: 17px 5px 10px !important;}
#wpucssmagic .postprofile {width:17% !important;}}
Hoor / zie wel als de nieuwe er op staat, of het stukje code is toegevoegd!,

Groeten,
Jeroen

Gebruikersavatar
DJF3
Forumlid
Berichten: 79
Lid geworden op: 28 okt 2013, 15:46

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door DJF3 » 22 dec 2013, 19:09

Zou graag willen dat het forum op een iphone er net zo uitziet als op een normale browser.
Nu past het forum zich aan de breedte van het scherm aan waardoor het navigeren lastiger is.

Suggestie: lay-out op smartphone net als op browser waar je met dubbel klikken in kan zoomen.
(misschien is dat ook wat de vorige poster heeft aangegeven ;-)
Outlander Instyle+, intro-pack, sport-pack, pneumatische stoel massage ;-), zij-skirts, vloer verlichting, instaplijsten, mattenset velour, zonblinderings achter+zijruiten

Bladieblader
Forumlid
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 nov 2013, 08:08

Re: PHEV Forum op iPhone?

Bericht door Bladieblader » 01 jan 2014, 16:58

In dat stukje code worden alle overbodige randen er af gehaald op mobiele telefoons. Maar ik begreep dat dat de moderator zelf bezig was met een nieuwe vormgeving.

Ik wacht er ook nog steeds met smart op! :D

Plaats reactie