Hallo vanuit maas en waal

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Timmertje

Hallo vanuit maas en waal

Bericht door Timmertje » 09 dec 2017, 11:26

Hallo,

Tijd om me voor te stellen. Ik lees al geruime tijd mee met veel interesse.

Mijn naam is Rien. Achternaam laat zich raden denk ik :)
Vrouw Danielle en 2 dochters Davina 5 en Jacobientje 2,5 jaar oud. Dus in de kinderstoelen modus. Tevens nog een newfoundlander Dirk-Jan en een shit-su Carlin.
Op dit moment hebben we een lease auto Mercedes Benz B 180 dieseltje. Laat ik het zo zeggen : onbetrouwbaar hok. Alles past in de auto. Met een beetje passen en meten kan er nog een 3e kindje mee rijden op de achterbank als ze niet al te breed zijn en op een stoel ophogertje zitten.

Gezien ik bij mijn huidige werkgever vertrek, is het eind dit jaar over met de lease auto. En moeten we zelf aan de bak. Budget wat ik ervoor wilde besteden is 15 - 20 k. Na wat onderzoek doen kwam ik bij Lexus terecht de CT 200h. Een iets luxere Toyota prius. Zuinig (1:18) ziet er goed uit.
Echter pas ik daar niet met goed fatsoen in. Dus no go.
Toen kwamen we bij de Opel Ampera uit. Dat paste allemaal wel. 2 dagen proefrit mee gedaan. Echt een geweldige auto. Rijd heerlijk. Best wel rap. Alleen het in en uit stappen...Ik ben niet de kleinste in alle opzichten. Het in de auto laten vallen lukt wel. Met een kraan de auto uitgetild worden is toch wat gênant als je even een boodschapje moet doen. Kinderzitjes in de auto doen laten we het daar maar niet over hebben...
De vrouw vond de auto zowieso niet mooi.
Afgelopen zomer een proefrit gemaakt in een outlander phev. Geweldig zonder problemen instappen en uitstappen. Kinderzitjes in de auto plaatsen. NO PROBLEMO. Staand doen. En wat bij de vrouw het plaatje afmaakte is het knopje voor de kofferbak... Dat vond ze helemaal geweldig. Het zijn de kleine dingen... Wat mij een beetje tegenhield was de toen nog steeds hoge prijs. Of je hebt een auto met 2 ton op de teller.

Nu zitten we in december en ik zie via de diverse sites dat de prijzen al naar benee gaan.
Bedoeling is dat we MAX 20k uitgeven. Voor dat geld heb je nu een auto die een +100.000 op de teller heeft.
Bij een Japanner durf ik dat wel aan. Heb er zelf verschillende gehad, wel altijd nieuw. Nooit issues. hebben als 2e auto een Mazda met 140k op de teller merk je helemaal niks van. Auto uit 2002. Altijd gaan. 1 keer per jaar een beurtje. Die gaat zo nog eens 10 jaar mee.
Kortom, we hebben vertrouwen in de mitsubishi.
Verder vind ik het een mooie auto om te zien. Dat is toch ook wel belangrijk.

Ondertussen ook al contact met de gemeente gehad voor een oplaad paal. De auto staat wel voor het huis, echter zit er een troittoir tussen.
Op zich kunnen we gewoon een kabel vanuit huis naar de auto leggen over het troittoir. Matje erbij voor een eventuele verdwaalde wandelaar.
Gezien we voordelig willen rijden is het toverwoord opladen. Voordelig rijden is relatief natuurlijk. Kunnen ook een auto kopen van 2000 euro op gas. Maar goed, we willen goedkoop rijden met een outlander phev :) Zonnepanelen liggen er op het dak. Dus we zijn al een klein beetje groen bezig. Wij kopen een auto en rijden die tot de wielen eraf lopen dan pas iets anders.

Wat ik ondertussen geleerd heb de afgelopen maanden:
+ Outlander Phev : Instyle of instyle+ (gezien daar een schuifdakje in zit)
+ Een 30 km range op de batterij bij netjes rijden. Daarmee redden we woon werk verkeer.
+ Rapportje vragen van de batterij status bij interesse in een auto.
+ Batterij slijt harder / gaat sneller achteruit als bij een Ampera. In acht nemende dat in een jaar of 10 het bereik 0 is en dat het een hybride is.
Tegen die tijd laten we er wel een gas installatie in bouwen.
+ Weinig voorkomende issues met de auto volgens de anwb: De normale Outlander is een ijzersterke auto, waar eigenlijk nooit wat mee gebeurd. Ondanks zijn gecompliceerde techniek geldt dat eigenlijk ook voor de PHEV-uitvoering.

Januarie - Februarie 2018 gaan we shoppen.


We hebben er zin an.

Gebruikersavatar
sigmasailor
Moderator
Berichten: 2110
Lid geworden op: 02 apr 2013, 09:16

Re: Hallo vanuit maas en waal

Bericht door sigmasailor » 09 dec 2017, 21:40

Als Nissan woord houdt komt de mijne (met schuifdakje) medio februari 'in de handel'.
Haalt in de zomer nog steeds 'gewoon' de 45 km. Nu hangt het vooral van de verwarming af.
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Timmertje

Re: Hallo vanuit maas en waal

Bericht door Timmertje » 21 dec 2017, 11:12

Het kan raar lopen. Het shoppen is gestaakt. We hebben een Opel Ampera gekocht.
Reden is eigenlijk dat we geen goed gevoel krijgen met garanties bij de Outlander. Als we hem bij een dealer kopen krijgen we 6 maanden bovag garantie. Bij een paar dealers kun je er met een beetje praten tot 1 jaar bovag garantie uit slepen. Maar daarna is het wel over. Koop je hem in het veld heb je 3 maanden garantie of met wat praten tot 6 maanden. En daarna is het ook wel over met garanties. EIgenlijk hebben we daar gewoon geen zin in.

Nu hebben we een opel gekocht (2013) met 1 jaar opel garantie zonder geouwehoer. Zo hebben we tot maart 2021 nog garantie op het electrische aandrijf gedeelte. Dat geeft ons toch veel rust. En dat is ook wat waard.

Dank allen voor het meedenken.
Gegroet!

phev
Forumlid
Berichten: 160
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Hallo vanuit maas en waal

Bericht door phev » 21 dec 2017, 12:48

Kan me goed voorstellen dat je voor de garantie gaat. Je weet het nooit met een occasion. Mijn Outlander durf ik wel nog jaren door te rijden. Er gaat gewoon niks aan kapot (tot nu toe)

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Hallo vanuit maas en waal

Bericht door JanPHEV » 21 dec 2017, 13:19

Toch een opmerkelijke change of mind.....
Toen kwamen we bij de Opel Ampera uit. Dat paste allemaal wel. 2 dagen proefrit mee gedaan. Echt een geweldige auto. Rijd heerlijk. Best wel rap.
Alleen het in en uit stappen...Ik ben niet de kleinste in alle opzichten. Het in de auto laten vallen lukt wel. Met een kraan de auto uitgetild worden is toch wat gênant als je even een boodschapje moet doen. Kinderzitjes in de auto doen laten we het daar maar niet over hebben...
De vrouw vond de auto zowieso niet mooi.

:roll: ;)

Plaats reactie