Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
henvdk
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2018, 18:39
Locatie: leudal

Even voorstellen

Bericht door henvdk » 08 jun 2018, 12:00

Ben Hen van den Kerkhof 73 jaar ,50 jaar getrouwd met dezelfde vrouw en heb 2 zonen die vanaf 2005 mijn bedrijf opgericht in 1974 bezitten ,waarvan ik nog dagelijks de goedkoopste kracht en adviseur ben. Ik rij vanaf November 2014 met een PHEV outlander.
Heb 15 zonnepanelen en rij gemiddeld < 50 km dag.
100 % electrisch vind ik nog lastig ,omdat ik geregeld ritten heb van 400 a 500 km (12x Jaar)
Een PHEV plug in met E- bereik van 100 km (ook in winter) zou zeer gewenst zijn en mag wat kosten.
Voor de bijtelling kan ik kiezen ;of op m'n Holding of Prive.
Indien voor November 2019 geen accu beschikbaar voor 100 km dan prive of andere auto met > 100km die momenteel er nog niet is.
Iemand die informatie heeft over vorderingen i.z. de accus bij Outlander, gaarne mededelingen.
gr Hen

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Anko » 08 jun 2018, 14:24

Welkom Hen. 100 km bereik vraagt minimaal verdubbeling van de accu capaciteit. De 2019 Outlander is van 12 naar (uit mijn hoofd) 14.5 kWh gegaan. 24 kWh lijkt dan wel heel erg ver weg. Denk niet dat dat er ooit van gaat komen, in de huidige Outlander.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Even voorstellen

Bericht door vulcan750 » 08 jun 2018, 14:49

Welkom op dit (niet zo erg drukke) forum Hen!
Ik ben sinds februari dit jaar in het heugdelijke bezit van een Outlander phev 2015 en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. Ik rij meestal 100% EV in de regio.
Hopelijk komen er in de toekomst grotere accupacks ter beschikking, maar ik red me toch vrij goed. Doordat ik veel electrisch kan rijden is mijn gemiddelde benzineverbruik 3,05 l/100km. Ik rij wel beheerst en hou me vrij goed aan de max. snelheden, op de snelwegen rij ik meestal rond de 110 km/u.
De Phev model 2019 heeft inderdaad een 14,5 kWh, ben wel benieuwd hoeveel extra kilometers dit in de praktijk oplevert. Mitsubishi zou er m.i. beter aan hebben gedaan de Outlander ook als full EV uit te brengen, dat zou veel overstappers wellicht binnenboord houden.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Denniss » 14 aug 2018, 02:54

Welkom op het forum.. Ik ben soort van 'weer terug'. Onder de indruk dat Anko hier nog altijd actief is.
Ik kocht mijn Outlander vrij laat in 2013. Ik heb er 4,5 jaar erg prettig in gereden tot afgelopen ramadan.
Een Marokkaanse buurtbewoner bleek wat moeite te hebben met de hitte op de eerste dagen.
Hij gaf aan weg te zijn gevallen achter het stuur en boorde zijn Transporter vol gereedschap vol achter in mijn Outlander.
Mijn Outlander was total-loss.
Inmiddels heb ik een nieuwe gekocht, dit keer privé. Ik denk de auto inmiddels redelijk goed te kennen en het opladen is voor mij echt een must geworden.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Anko » 14 aug 2018, 08:37

Denniss schreef:
14 aug 2018, 02:54
Welkom op het forum.. Ik ben soort van 'weer terug'.
Welkom terug :D Krijg je er nu zo één met een 2.4 motor?
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Denniss » 14 aug 2018, 08:59

Nee helaas, ik ben van een 2013 model naar een 2014 model gegaan. Bij de eerste had ik geen keus en stonden kleur en type al vast. Dit keer had ik veel keuze uit het brede aanbod van auto's die uit de lease komen en kon ik kiezen voor een duurdere uitvoering en in het wit wat ik eigenlijk de vorige keer ook al wilde. Ik moet nog wel veel leren over de nieuwe functies die de eerste niet had.
Zo heb ik nog geen idee hoe die parkeer-sonar werkt en hoor ik soms piepjes waarvan ik nog niet weet wat de oorzaak is. Ook heb ik de telefoon nog niet gekoppeld en ook de navigatie roept nog de nodige vraagtekens op. De DAB radio is heel vaak een kort moment stil. Zou TP kunnen zijn maar heb ik ook nog niet door.

Met ons eigen oplaadpunt lukt het ons om iedere dag te rijden maar 1x per maand te tanken. Volgens mij was deze auto daar juist voor bedoeld. Ik begrijp goed dat heel veel mensen een hekel aan de subsidies hebben die veel eigenaren kregen maar in mijn beleving ligt de oorzaak daarvan bij de politiek. Ze hadden het beter in moeten schieten en restricties aan het benzineverbruik moeten leggen voor lease-rijders.
Het was heel eenvoudig geweest om te eisen dat voor de financiële voordelen maximaal de helft van gemaakte de km's met de pas getankt mogen worden. Wil een leaserijder meer benzine rijden dan prima maar niet op kosten van de zaak.

Wat me net zo veel stoort is dat Wiebes de voordelen net zo hard heeft teruggedraaid met als gevolg dat veel van onze zwaar gesubsidieerde auto's voor de export naar het buitenland gaan omdat ze nu helemaal niet meer voordelig te rijden zijn. Ik rij nu privé zonder de voordelen in mijn PHEV maar een benzinemodel met 7 stoelen was niets duurder geweest.
Hierdoor betaald het volk dubbel voor blunderende politiek en klimaatdoelstellingen zullen straks ook niet gehaald worden ondanks eerdere goede intenties. Toch is dat dus een bewuste keuze geweest.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Even voorstellen

Bericht door JanPHEV » 17 aug 2018, 09:16

Niemand zo wispelturig en onbetrouwbaar, voor de wat langere termijn, als onze overheid..... :cry:

Gebruikersavatar
Denniss
Forumlid
Berichten: 1242
Lid geworden op: 06 jul 2013, 21:36

Re: Even voorstellen

Bericht door Denniss » 17 aug 2018, 10:47

En ze zullen al helemaal geen verantwoording achteraf af leggen voor blunders. En toch houden wij ze schijnbaar op het pluche.. opmerkelijk.
__________________________________________________________________
Documentatie over de Outlander PHEV

Plaats reactie