Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 22 jun 2018, 10:17

Ik overweeg het nieuwe model. Ondertussen de nodige proefritten gemaakt in diverse andere Japanse SUVs (RAV4 / Forester / CX5), maar twijfel nog behoorlijk...

Ben benieuwd hoe het leeft bij de mensen hier?

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door case » 22 jun 2018, 11:37

Waarschijnlijk zien de meeste zakelijke rijders hier, geen valide business-case voor het nieuwe model. De 2013- en 2014- modellen waren (samen met de Volvo V60 PHEV) unieke aanbiedingen. Nu de Outlander PHEV de concurrentie ook aan moet met 'gewone' SUV's wordt het een stuk lastiger.
Ikzelf houd mijn PHEV 'voor erbij', en ga zakelijk over op volledig EV.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 22 jun 2018, 14:00

case schreef:
22 jun 2018, 11:37
Ikzelf houd mijn PHEV 'voor erbij', en ga zakelijk over op volledig EV.
Same here. De PHEV houd ik vooral aan vanwege de caravan. Maar zakelijk rijd ik inmiddels volledig EV. Een nieuwe PHEV zal er voor mij niet snel komen, omdat de PHEV voor mij, eigenlijk van het begin af aan, niet EV genoeg is. Niet zozeer vanwege de beperkte accu capaciteit, maar vanwege het ontbreken van een serieuze EV Only optie. Naar wat ik begrepen heb is dat bij de nieuwe modellen (ondanks dat er een knop is die anders doet vermoeden) niet echt verbeterd.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 22 jun 2018, 15:06

Snap dat het zakelijk gezien misschien niet meer de meest logische keus is, maar toch blijft het wel een hele fijne auto om in te rijden naar mijn mening. Bij alle concurrenten zijn er toch wel mindere punten aan te wijzen...

Maarre Anko, Weet je daar meer van? Ik dacht inderdaad dat de "EV only" knop wel een oplossing zou moeten bieden? Weet jij meer?

Ik heb de huidige Outlander ook zakelijk gekocht toen, maar heb een VOF en mag hem daarom niet privé overnemen...Anders zou ik hem waarschijnlijk ook gewoon houden.

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nick » 22 jun 2018, 16:15

N.a.v. de brief en folder van de importeur ook maar eens naar de dealer geweest om te praten over een nieuwe "blinde" aanschaf. Helaas bleek deze nog niet zo geïnteresseerd om te verkopen en wilde zelfs geen offerte maken. Vandaag maar eens naar een Kona ev gekeken. Een heel stuk kleiner maar best leuk aangekleed. Voor de duurste versie nog 29000 bijbetalen... Wellicht toch nog een eindje doorrijden in de outlander.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 22 jun 2018, 19:39

MitsuAccu schreef:
22 jun 2018, 15:06
Maarre Anko, Weet je daar meer van? Ik dacht inderdaad dat de "EV only" knop wel een oplossing zou moeten bieden? Weet jij meer?
Niet uit eigen ervaringen, maar op basis van wat ik gelezen heb op met name het Engelse PHEV forum ben ik tot de conclusie gekomen dat je bij flink koud weer nog steeds niet kunt kiezen om elektrisch te verwarmen. Ook niet als je maar een heel klein stukje hoeft. En dat was eigenlijk mijn allergrootste frustratie met de PHEV.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 22 jun 2018, 23:45

Anko schreef:
22 jun 2018, 19:39
MitsuAccu schreef:
22 jun 2018, 15:06
Maarre Anko, Weet je daar meer van? Ik dacht inderdaad dat de "EV only" knop wel een oplossing zou moeten bieden? Weet jij meer?
Niet uit eigen ervaringen, maar op basis van wat ik gelezen heb op met name het Engelse PHEV forum ben ik tot de conclusie gekomen dat je bij flink koud weer nog steeds niet kunt kiezen om elektrisch te verwarmen. Ook niet als je maar een heel klein stukje hoeft. En dat was eigenlijk mijn allergrootste frustratie met de PHEV.
Dat was toch oplosbaar met een EV-box?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 23 jun 2018, 13:10

The PHEV box verschuift het probleem naar achteren. Normaal gesproken start de motor globaal gesproken bij een temperatuurverschil (buitentemp versus gevraagde temp) van meer dan 7 graden. De Box zorgt er voor dat de auto denkt dat het minimaal 13 graden is. Daardoor kun je de kachel op 19 of 20 graden zetten zonder dat de motor aanslaat. Maar ...

De Box werkt alleen als je ECO mode geselecteerd hebt. Dus je moet nog steeds aan het eind van je trip de kachel uit zetten en dan bij de volgende trip ECO mode aan en dan de kachel eerst op 19 zetten en pas als het warmer wordt in het interieur de kachel langzaam aan hoger zetten.

Ik heb veel met de maker van de Box gediscussieerd over hoe de Box verbeterd kon worden (ik was Beta tester voor de Box en de maker is bij zelfs een keer mij thuis geweest om de Box zelf in te bouwen bij zijn eerste Nederlandse klanten) maar dat heeft helaas nooit tot aanpassingen geleid. Terwijl het in principe vrij eenvoudig zou moeten zijn.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 24 jun 2018, 22:06

Toch wordt "het probleem" dan aardig getackeld met zo'n EVbox. Voor mij persoonlijk vind ik 18-19 graden in de auto warm genoeg. Eind dit jaar komen aardig wat Outlanders uit de lease, hopelijk worden tegen die tijd EVboxen 2dehands aangeboden.Vanaf MY17 (?) is er een seperate EV knop, doet deze niet hetzelfde als de box?
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Hans
Forumlid
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 apr 2013, 11:15

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Hans » 03 jul 2018, 13:30

Ik was een van de gelukkigen die in maart 2013 een auto bestelden en niet eens wisten wat ze precies gekocht hadden. De auto werd nog net voor kerst 2013 afgeleverd en dat zorgde er voor dat ik tot op heden milieubewust en (niet onbelangrijk) met 0% bijtelling rond mag rijden. Dat laatste scheelt met een auto van € 50.000 toch een slok op een borrel!
De auto heeft als voordeel dat de ervaring met elektrisch rijden een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten. Echt fijn! Maar er zitten toch ook flink wat nadelen aan de wagen. Nu het voordeel van de geringe bijtelling weg is gevallen en ik eind december toe ben aan een nieuwe lease auto is de tijd aangebroken om rond te gaan kijken wat er zo al te leasen is binnen het gestelde budget.
De PHEV valt daar door de hoge aanschafprijs (en wellicht lage restwaarde?) buiten. De basis uitvoering is weliswaar niet zo duur maar ik wil er in comfort toch niet zoveel op achteruit gaan. Tel daar 22% bijtelling bij op over een hoge cataloguswaarde en dan word PHEV rijden een duur alternatief. Als voordeel blijven dan alleen de lage exploitatiekosten over. Ik heb de afgelopen 4 1/2 jaar echt zoveel mogelijk op stroom gereden en dat is niet zo duur als benzine. Al die tijd ook geen noemenswaarde technische problemen gehad dus wat dat betreft beviel de wagen wel goed.
Afgelopen zaterdag ben ik maar eens "vreemdgegaan" en heb een proefrit gemaakt in de Mazda CX5. Dat viel me zeker niet tegen. Voorlopig twijfel ik nog wel even en ga nog wat andere wagens bekijken voordat ik met definitief ga afwenden van de Mitsubishi.

Gebruikersavatar
JanPHEV
Forumlid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 28 mei 2013, 11:49
Locatie: Noordelijk randje van Noord-Brabant

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door JanPHEV » 03 jul 2018, 16:15

Ik ben na ruim rondkijken "gevallen" voor de Volvo XC40 T4-R.
Rijd (ook) geweldig, stuurt wat directer en doet qua comfort niet onder voor een PHEV.
Kreeg vandaag een telefoontje van de dealer dat ie binnen is.
Is wel 'wat' duurder dan een PHEV..... :roll:

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 03 jul 2018, 17:55

Nice
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 04 jul 2018, 17:35

Veel veilige km toegewenst Janphev!
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

PeterW
Forumlid
Berichten: 133
Lid geworden op: 20 jun 2013, 21:16

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door PeterW » 05 jul 2018, 14:05

Als prive rijder van het eerste uur wil ik toch echt wel elektrisch blijven rijden. De keuze vind ik lastig: de nieuwe PHEV heeft amper meer bereik. Wel verbeteringen in het 2019-model, maar allemaal niet echt spectaculair in mijn beleving. Kleinere elektrische auto wil ik (nog) niet aan. Een 2e hands Tesla misschien?
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 :mrgreen:

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 05 jul 2018, 14:10

Het ev-bereik van MY19 is iets beter, maar ook de benzinemotor schijnt behalve krachtiger ook zuiniger te zijn.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door case » 05 jul 2018, 17:10

De nieuwe PHEV krijgt een 2.4 liter motor volgens het Atkinson principe. Hierdoor minder pomp verliezen, maar wel een relatief bescheiden vermogen.
Ook in een 230V stopcontact is nu voorzien. Dat hadden wij ook wel gewild!
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vanisher » 11 jul 2018, 17:53

Ik ben het serieus aan het overwegen naast overnemen naar prive.

Ik heb aardig wat rondgekeken, als je niet achteruit wilt gaat op ruimte zijn er helemaal niet zoveel (betaalbare) auto's die voldoen.

Skoda Kodiaq
VW Tiguan Allspace

Beiden naderen de 50k met rasse schreden als je ze ietwat completer maakt.

Rijcomfort van de Phev is uitzonderlijk, vooral traploos en zelfs de DSG van VW is niet zo soepel als je de Phev gewent bent.
Ook naar de mazda's etc gekeken, pricing interessant, ruimte stuk minder interessant.

Volledig EV zou het mooiste zijn, maar fatsoenlijke alternatieven zijn er nog niet naast het feit dat mijn vrouw de auto ook regelmatig gebruikt om naar haar zaak te gaan. Als ik volledig EV alleen zakelijk zou rijden kom ik daar al in de knoei.

Mijn woon-werk enkele reis is 35,2km kan prima op een acculading met de huidige. Op het werk weer bijladen en weer op de accu terug.

Als ik toch 50 - 55k uit moet geven aan een auto kan het net zo goed weer een phev zijn.

Gebruikersavatar
Marcs
Forumlid
Berichten: 230
Lid geworden op: 17 okt 2013, 13:42

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Marcs » 17 jul 2018, 09:27

Ik heb proefgereden in de nieuwe 2019 PHEV en ben onder de indruk. Nieuwe motor stil en krachtig stop en go bij stoplicht ev knop alles werkt prima.
Prima vervanger eind van het jaar toch maar eens kijken wat de inruil doet en anders maar gewoon prive doorrijden.
Ben echt een fan van de PHEV geworden vooral de aandrijflijn is zo soepel heb meerdere auto's geprobeerd (met versnellingsbak) maar wat een verschil.
Conclusie ik blijft PHEV rijden of model 2013 of toch de nieuwe 2019 met sportstand :P
LB

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 18 jul 2018, 10:07

Top Marcs, gefeliciteerd! Velen lijken de Outlander nu de rug toe te keren omdat de bijtelling niet meer zo gunstig is. Onterecht i.m.o., welke andere ruime 4x4 phev of ev is er te koop vanaf 36K? :D
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vanisher » 29 jul 2018, 20:14

Buiten het feit dat een gelijkwaardige auto minimaal net zo veel kost.
Dus als je de bijtelling toch krijgt waarom dan niet weer een PHEV

@marcs waar heb jij proefgereden? Er is er volgens mij maar 1 in nederland en niet voor proefritten.

Gebruikersavatar
mitsufietsie
Forumlid
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 mei 2013, 23:16
Locatie: 013

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door mitsufietsie » 30 jul 2018, 11:16

In Tilburg komt ie misschien pas begin september
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vanisher » 30 jul 2018, 13:52

jep, boot is onderweg, eind augustus komt ie aan. Dan nog vervoer, dus 1e week sept.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vanisher » 05 sep 2018, 10:20

Is er al iemand die erin heeft gereden?

De demo auto is binnengekomen bij m'n dealer, dus hij staat klaar voor een proefrit :)

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 05 sep 2018, 13:32

Ik ga hem vanmiddag ophalen voor een proefrit.

vanisher
Forumlid
Berichten: 395
Lid geworden op: 08 jul 2013, 20:47

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vanisher » 05 sep 2018, 13:44

Ik ben heel benieuwd, laat je je bevindingen even weten?

Plaats reactie