Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Hier alle poll's die we tot nu toe hebben gehad. Wil je graag een nieuwe poll? Laat het ons weten.
kemovi
Forumlid
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jun 2018, 19:51

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door kemovi » 05 sep 2018, 17:08

Ben inmiddels ook aan het kijken voor wat anders, zit nu te denken aan een model 2015 ( 7% bijtelling). Alleen als je ziet wat voor prijzen ze daar voor vragen (eind 2015 het nieuwe model), is het model 2019 bijna net zo duur. Alleen de bijtelling 7 of 22 % is wel een obstakel. Kreeg vandaag van 2 dealers te horen dat Mitsubishi een inruilbonus van 3000 geeft aan PHEV rijders die weer voor een PHEV kiezen.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 05 sep 2018, 20:38

Eerste gevoel na een paar kilometer alleen elektrisch rijden:
voelt meer solide aan, veel minder rammeltjes en kraakjes.
Stoelen zitten ook wat steviger en zien er mooi uit (Instyle uitvoering).
Piepjes ook veel minder :-)
Vak onder middenarmsteun minder groot en daarin geen aansluitingen meer. Telefoon moet je bedraad aansluiten vanwege Android Auto en die kan je eigenlijk alleen in een bekerhouder plaatsen
Geen vaste navigatie meer, je moet dus via Androids auto werken, lijkt wel erg goed te zijn en spraakbesturing werkt feilloos.
Straks nog even in het donker rijden en morgen het standaard ritje naar klant (ong. 80 km enkele reis). Ben benieuwd of meer bereik merkbaar zal zijn en of de 2.4 liter merkbaar sterker is. Wordt vervolgd.

In het algemeen voelt het erg vertrouwd, vind ik misschien wel jammer...

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 05 sep 2018, 22:15

MitsuAccu schreef:
05 sep 2018, 20:38
veel minder rammeltjes en kraakjes.
Ook vergeleken met de oude toen die nog nieuw was? ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vulcan750
Forumlid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 jan 2018, 11:37

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door vulcan750 » 06 sep 2018, 00:39

MitsuAccu, bedankt voor je eerste indrukken van de vernieuwde Outlander!
Ben benieuwd naar het vervolg, vooral hoeveel km je vol ev kan rijden.
Overigens herken ik niks w.b. rammeltjes en kraakjes in mijn 2015 Xline versie.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 06 sep 2018, 18:51

Anko schreef:
05 sep 2018, 22:15
MitsuAccu schreef:
05 sep 2018, 20:38
veel minder rammeltjes en kraakjes.
Ook vergeleken met de oude toen die nog nieuw was? ;)
Ja zeker, auto zit echt veel steviger in elkaar dan onze 2013 modellen. Voelt als een klasse duurder.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 06 sep 2018, 19:38

Vanmiddag de PHEV Instyle weer terug gebracht na ong. 180 km in totaal.
Zomaar wat losse flodders met ervaringen:

- Elektrisch bereik: zeker beduidend meer dan mijn 5 jaar oude PHEV, voelt als het dubbele. Vanochtend gaf hij 45 kilometer bereik aan, dat viel me best tegen. Ik heb gekozen om mijn standaard rit te doen op dezelfde manier als normaal: Opgeladen vanaf huis, eerst een aantal kilometer binnendoor elektrisch, daarna snelweg op naar Den Haag op benzine, vlakbij de afrit weer elektrisch en zo naar de klant. Op het werk kan ik niet opladen, dus 's middags weer op dezelfde manier terug. Nu kon ik nog een eind op de snelweg elektrisch rijden en bij Den Haag al eerder omgeschakeld en toen kwam ik met iets minder dan een halve lading aan. Toen gaf hij nog 26 km aan. Rustig gereden op de snelweg en toen gaf hij een verbruik van 3,9 l aan. Netjes!
- s middags terug naar huis/dealer hetzelfde ritje maar toen wat harder gereden, ong. 130 km/u. Leverde me een verbruik op van 5,9 l aan. Viel me een beetje tegen.
- Wat me nog meer een beetje tegen viel: motor lijkt meer toeren te maken dan de 2.0. Bij 120-130 km/u vond ik hem eigenlijk als best storend veel geluid produceren.
- Deuren moet je best stevig dichtgooien voordat hij goed in de rubbers in het slot valt. Desondanks hoorde ik toch nog wel windruis langs de deuren.
- Raamschakelaars in de deuren zijn nu allemaal AUTO en verlicht. Wel jammer dat de schakelaars voor de spiegelverstelling weer niet verlicht zijn?
En ook de schakelaars in de andere deuren zijn niet verlicht.
- Midden console heeft maar 1 USB aansluiting waarop je de telefoon moet aansluiten voor de navigatie. Betekent dus ook dat je geen extra aansluiting meer hebt voor muziek op een aparte USB stick, Scherm kan ook niet meer open, dus ook geen SD kaartje meer.
- Ik dacht dat in de folder stond dat er nu wel een 230V aansluiting in de kofferruimte zou zitten, maar helaas. Het is een 12 V aansluiting geworden.
- Op de heenweg werkte Androids auto perfect, op de terugreis werkte het helemaal niet. 'Telefoon niet aangesloten' gaf hij aan op radio, op telefoon kreeg ik een melding 'selecteer eerst Androids Auto op de autoradio'. tja, dan wordt het lastig... Opnieuwe opstarten en zo gaf geen verbetering. Dat is wel irritant als je verder geen vaste navigatie meer hebt.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nulrijder » 07 sep 2018, 08:42

Hallo, MitsuAccu. Ik ben nieuw hier op dit forum. Heb mijn 13 jaar oude Kia Sorrento ingeruild voor de 2019 PHEV. Komt derde of vierde week hier bij ons in Zwitserland aan. Ik krijg 1 van de 2 eerste showmodellen in de s-edition. Ben benieuwd.

Die 45 KM die je noemt is dat ook de werkelijke km die je hebt gereden? Auto is vooral voor mijn vrouw. Die gaat 16 km heen en terug naar haar werk over Zwitserse landwegen. Heenweg vooral heuvel af (niet heel stijl), terugweg heuvel op. Helaas is in dit land gewoonweg niets plat. Op zijn best vals plat. Ben benieuwd of ze die 32 km volledig elektrisch kan doen met tussen de 60-80km per uur. Lees zo veel verhalen over oudere outlanders die bij lange na niet de gespecificeerde range halen. De officiële EV range is nu WLTP, maar de vraag is nog steeds of die ook daadwerkelijk worden gehaald.

Dit is ook het eerste model met accuverwarming. Zou ervoor moeten zorgen dat de range in de winter niet terugvalt. Ben benieuwd. Ook dat is in Zwitserland namelijk wel een thema.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 07 sep 2018, 09:08

Hoeveelheid energie in de accu zal vast wel genoeg zijn voor je vrouw. If de vermogensafgifte van de batterij ook genoeg zal zijn om, zonder dat de motor aanslaat, de berg op te komen is een ander verhaal. Je loopt het 'risico' dat ze wel benzine gaat gebruiken maar met een nog lang niet lege accu thuis komt.

Zou mooi zijn als ze op het werk kan laden in plaats van thuis. Want thuis vol laden betekent niet / weinig regen op de heenweg.

Oh, en welkom :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nulrijder » 07 sep 2018, 12:19

Dank je. Tja, daar komen we gauw genoeg achter. Als ze de vlakste route neemt zou dit zonder benzinemotor moeten kunnen.
We wonen niet op heel stijl terrein. Aan de voet van de bergen en niet in de bergen.

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 07 sep 2018, 15:10

Haha. Dat krijg je als je gaat posten voor je eerste koffie.

Ik las: "Heenweg vooral heuvel af (niet heel stijl), terugweg heuvel op" en interpreteerde dat als "terugweg dus wel stijl (of eigenlijk steil)". Maar zo werken heuvels natuurlijk niet :lol: :lol:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 07 sep 2018, 15:12

Hallo nulrijder,

Welkom. Ik heb er zeker meer dan 45 km mee gereden. Dus los van eventuele temperatuurissues zal de afstand zeker volledig elektrisch gereden kunnen worden.

Eventueel is te overwegen om de accu niet helemaal vol te laden thuis (timer slim instellen zodat accu bij vertrek nog niet helemaal vol zit?). Dan kan ze naar beneden toch nog wat stroom terug winnen op de heenweg en beneden vol aankomen.
Maar dat is kwestie van ervaren en eventueel bijstellen... :-)

Veel plezier in ieder geval ermee, hij rijdt super comfortabel!

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nick » 07 sep 2018, 18:35

Vandaag ook maar eens een proefrit gemaakt. Ik vind de verschillen tov 2013 model best meevallen. Het voelt allemaal wat degelijker aan en inderdaad, de deuren moeten wat harder dichtgegooid worden.
- Het geluid bij 130 km/h is iets anders maar zeker niet storend.
- Ik had het gevoel dat het stuur bij lage snelheden wel heel erg licht draaide maar ook dat went snel.
- Die nieuwe handrem is echt een vooruitgang!
- Het enige waar ik nog wat twijfels over heb is het nieuwe scherm. Er zijn geen fysieke knoppen meer en er is maar één usb aansluiting. En daar moet je telefoon op want anders heb je geen navigatie.
Conclusie: als er een scherpe aanbieding komt, ruil ik 'm wel in en anders wacht ik gewoon tot er een volledig elektrische auto met voldoende bereik op de markt komt (Niro?).

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 07 sep 2018, 21:16

Inderdaad maar 1 USB aansluting. Er is er nog wel eentje beschikbaar voor de achterpassagiers, maar ik weet niet of die voor bijv. muziek gebruikt zou kunnen worden.

Ander puntje nog: Verlichting in het donker is echt heel goed. LED verlichting wil vaak het nadeel hebben dat er weinig strooilicht is en dat de overgang van licht naar donker 'digitaal' is. Niets daarvan bij de Outlander. Geen moment de behoefte gehad om grootlicht aan te zetten op niet verlichte weggetjes.

Stuurt inderdaad heel licht, maar persoonlijk vind ik dat wel lekker (bij lage snelheden).

Nick
Forumlid
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 mei 2013, 21:39

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nick » 07 sep 2018, 21:29

En, heb je 'm gekocht?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 07 sep 2018, 21:45

eh, nee...
Heb vandaag toch de Forester besteld.

Belangrijkste (persoonlijke) afwegingen:
- Onzekerheid levensduur accupakket en de houding van Mitsubishi daarin met garantieclaims.
Ik ga de auto privé kopen omdat ik hem wat langer wil gaan houden en geen zin heb in hoge bijtellingen. Met name als de auto wat ouder wordt vind ik dat niet lekker voelen. Maar dan wordt de accucapaciteit steeds kritischer natuurlijk.
- Daarnaast Androids Auto waarvan ik nog niet weet of dat nou een pluspunt is. In theorie wel, maar als het dan niet lekker werkt...
- Genoemde "lawaai" bij hogere snelheden
- Trekken van caravan. Je komt overal, maar je moet wel blijven opletten en met beleid willen rijden. Mijn vrouw vindt dat vermoeiend, ik vind het wel een sport.

Nou maar hopen dat ik geen spijt ga krijgen? Ik zal het elektrisch rijden en het daarbij horende comfort zeker missen,
We hebben nu nog een Toyota Auris Hybrid die we zakelijk rijden en die wil ik op termijn gaan vervangen door een 100% elektrische auto (Kona?)

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 07 sep 2018, 22:03

Dus het wordt SubaGeenAccu? ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 07 sep 2018, 22:14

LOL!
Ik weet nog dat je me in het begin "aanviel" vanwege mijn naam, blijkbaar weet jij dat ook nog!?

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 07 sep 2018, 23:03

Hierbij nog een filmpje dat opgenomen is tijdens de proefrit.
Wel een leuk vergelijk tussen de Forester en mijn PHEV waar Subaru erg goed in is (slechts 1 wiel met grip). Je kunt je natuurlijk ernstig afvragen of je dat ook nodig hebt :D

https://www.youtube.com/watch?v=2l-XjpaaPOY

Gebruikersavatar
Anko
Forumlid
Berichten: 5285
Lid geworden op: 21 apr 2013, 14:17

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Anko » 07 sep 2018, 23:54

MitsuAccu schreef:
07 sep 2018, 22:14
LOL!
Ik weet nog dat je me in het begin "aanviel" vanwege mijn naam, blijkbaar weet jij dat ook nog!?
Uh ... vaag. Maar dat was niet wat ik aan dacht 😉
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nulrijder » 08 sep 2018, 08:36

@mitsu. Dank je. Dat van die 45 km stelt me gerust. Dat is namelijk de hele reden waarom ik hem heb gekocht. Ik wilde geen oude technologie meer. Geen verbrandingsmotor meer als eerste dagelijkse 'powertrain'. Grappig dat jij nu juist anders hebt gekozen.

Heb naar zo'n beetje alle mogelijkheden gekeken. Tesla X te duur (ook ik koop hem zelf en rijd hem uit). Die kleine ton extra gaat in het huis dat we aan het bouwen zijn. Kona te klein voor vakanties en bovendien overal vette wachtlijsten. Bovendien wil mijn vrouw hoog zitten, dus dan valt elke sedan ook al af. Eigenlijk kwam dus al gauw alleen de phev in aanmerking of een gewone SUV. Enige wat me van de outlander niet aanstond was dat hij geen 7 seater is, de Nieuwe Santa Fe heeft dat wel, maar dat is dus toch weer een vieze verbrander. En ach, onze huidige Kia heeft dat ook niet en uiteindelijk hebben we dat ook overleefd. Daarnaast kon ik het aanbod hier in CH bijna niet weerstaan. Omgerekend de S-editie met alle toeters en bellen gekregen voor EURO 41000. 42000 als ik de inruil niet meereken. En dat voor een full size SUV met alle toeters en bellen. Dan mag je toch niet klagen.

Dat filmpje van de forester is natuurlijk leuk en aardig, maar hoe vaak ga je nu echt off road met je auto.Ik heb ook een keer een BWM X3 vast zien zitten bij Topgear. Hilarisch, maar voor mij niet echt relevant. Voor mij vooral van belang dat bij sneeuw en gladheid ik niet blijf hangen op hellingen met doordraaiende wielen. Denk dat de phev dat toch wel moet kunnen, vooral met de nieuwe snow mode. Verder heb je bij echte gladheid en dikke sneeuw op denies gestrooide buitenwegen hier toch gewoon kettingen nodig. Anders glijd je gewoon. Ook met vier aangedreven wielen. Is tenminste mijn ervaring.

Ik denk nog steeds aan de Kona of een Model 3 als tweede auto. Weet nog niet met welke batterij. Als we met vakantie gaan of een weekend weg, dan kies je toch al gauw voor de comfortabelste auto en dat is dat al snel de grote SUV en niet het tweede auto'tje. Maar goed, eerst maar eens kijken hoeveel centjes er overblijven als we eindelijk klaar zijn met de bouw....en terras...en hek....en landscaping....zucht....

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 08 sep 2018, 10:43

Anko schreef:
07 sep 2018, 23:54
MitsuAccu schreef:
07 sep 2018, 22:14
LOL!
Ik weet nog dat je me in het begin "aanviel" vanwege mijn naam, blijkbaar weet jij dat ook nog!?
Uh ... vaag. Maar dat was niet wat ik aan dacht 😉
Ik heb me nog niet aangemeld bij het Subaru forum, het lijkt ook wat minder actief, maar als ik me ga aanmelden wordt dat mijn naam! :D

MitsuAccu
Forumlid
Berichten: 407
Lid geworden op: 09 sep 2013, 11:34

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door MitsuAccu » 08 sep 2018, 10:58

Nulrijder schreef:
08 sep 2018, 08:36
Ik wilde geen oude technologie meer. Geen verbrandingsmotor meer als eerste dagelijkse 'powertrain'. Grappig dat jij nu juist anders hebt gekozen.
Heeft ook met mijn rij afstanden te maken. De afgelopen jaren heb ik in verhouding weinig korte ritjes gehad, meestal enkele rit 80-100 km waarbij ik bij klant niet kon laden. Als je dan de kosten van de stroom (alleen thuis opladen) vertaalt naar een liter benzine, kwam ik uit op een verbruik van ong. 1 op 16. Met de Forester haalde ik dat na een dagje testrijden ook. Dus ja, wel iets minder goed voor het milieu, maar voor de kosten maakt het niet zo veel uit.
Nulrijder schreef:
08 sep 2018, 08:36
Daarnaast kon ik het aanbod hier in CH bijna niet weerstaan. Omgerekend de S-editie met alle toeters en bellen gekregen voor EURO 41000. 42000 als ik de inruil niet meereken. En dat voor een full size SUV met alle toeters en bellen. Dan mag je toch niet klagen.
Klinkt voor Nederlandse begrippen als een superdeal! Maar ik weet niet wat de andere auto's daar kosten...
Nulrijder schreef:
08 sep 2018, 08:36
Dat filmpje van de forester is natuurlijk leuk en aardig, maar hoe vaak ga je nu echt off road met je auto.Ik heb ook een keer een BWM X3 vast zien zitten bij Topgear. Hilarisch, maar voor mij niet echt relevant. Voor mij vooral van belang dat bij sneeuw en gladheid ik niet blijf hangen op hellingen met doordraaiende wielen. Denk dat de phev dat toch wel moet kunnen, vooral met de nieuwe snow mode. Verder heb je bij echte gladheid en dikke sneeuw op denies gestrooide buitenwegen hier toch gewoon kettingen nodig. Anders glijd je gewoon. Ook met vier aangedreven wielen. Is tenminste mijn ervaring.
Eens. Het geeft mij alleen vertrouwen dat de techniek wel klopt. En daarbij hoor je dan nog steeds niets kraken en zo. Ben ik een beetje gevoelig voor...
Nulrijder schreef:
08 sep 2018, 08:36

Ik denk nog steeds aan de Kona of een Model 3 als tweede auto. Weet nog niet met welke batterij. Als we met vakantie gaan of een weekend weg, dan kies je toch al gauw voor de comfortabelste auto en dat is dat al snel de grote SUV en niet het tweede auto'tje. Maar goed, eerst maar eens kijken hoeveel centjes er overblijven als we eindelijk klaar zijn met de bouw....en terras...en hek....en landscaping....zucht....
Zit dus ook aan een Kona te denken om de Auris hybrid te gaan vervangen op termijn. Die wordt dan weer zakelijk, bijtelling 4% dus daarmee zullen dan de meeste kilometers gemaakt gaan worden. Dan krijgt de Forester een bijrol voor lange ritten, of als we echt twee auto's nodig hebben, en voor de vakantie met de caravan. Fase van huis bouwen hebben we net gehad, alleen de tuin nog...Dus ook eerst maar weer op financiële krachten komen. Herkenbaar!

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door kobus1967 » 10 sep 2018, 09:48

Even in de Kona EV gezeten, viel qua ruimte bar tegen, vooral op de achterbank omdat je voeten niet onder de voorstoel kunnen.
De ioniq is veel ruimer, hopelijk komt die nog met de aandrijflijn van de Kona.

Nulrijder
Forumlid
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 aug 2018, 08:42

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door Nulrijder » 11 sep 2018, 08:42

Ja, Kona is geen grote auto. Ik heb er in feb ook in gezeten in de salon in Geneve. Hij is ook maar 4,20m lang. Ioniq zokn 50cm langer. Die mag dan ook wel meer ruimte hebben. Ook de voorstoelen zijn vrij kort onder je benen. Weinig ondersteuning. Zal dus voor mij nooit de eerste auto kunnen vervangen. Voor e ht lange (vakantie)ritten gewoon niet zo geschikt als de Outlander. En hier in CH ook nog eens 3500 CHF duurder. Ook dat laatste doet me afvragen of dat als tweede auto dus ook wel zo geschikt is. Kan voor dat geld ook een model 3 kopen. Lijkt me toch een luxere auto. Of gewoon iets goedkopers, maar wel electrisch en minder range. Maar echt veel keus is er nog niet. Die Zoe met batterij is ook relatief gezien loeiduur. En als je dan de electrische motor niet in ofenschouw neemt blijft het gewoon een boodschappenauto’tje. Ben er nog niet uit.

kobus1967
Forumlid
Berichten: 642
Lid geworden op: 15 okt 2013, 15:53

Re: Iemand al het model 2019 besteld / overwogen?

Bericht door kobus1967 » 11 sep 2018, 09:29

Kijk eens naar de Sono Sion, voor 20.000 euro een EV met 600 liter bagageruimte.
Ziet er misschien niet uit maar je maakt wel een statement.
In alle kleuren leverbaar zolang het maar zwart is😉
https://sonomotors.com/sion.html/

Plaats reactie