Hallo allen, mijn naam is Zeno,
Afgelopen week een nieuwe Outlander 2.4 phev intense in de kleur graniet bruin besteld als het goed is komt hij eind mei binnen, op dit moment dobber hij ergens tussen Japan en Nederland op een boot. De auto wordt particulier gebruikt, en als trekpaard voor onze caravan.
Het was wel even moeilijk om afstand te doen van mijn trouwe Volvo 2.0 T4, maar na een proefrit waren wij meteen, om wat een super auto is de nieuwe phev
Voorstellen
Re: Voorstellen
Welkom op het forum!
Ben wel benieuwd naar de looks van de nieuwe PHEV dus als je nog een foto kan posten als ie binnen is zou dat zeer gewaardeerd worden.
Ben wel benieuwd naar de looks van de nieuwe PHEV dus als je nog een foto kan posten als ie binnen is zou dat zeer gewaardeerd worden.
Re: Voorstellen
Gefeliciteerd met je PHEV
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de ervaring met de caravan, met de vorige versie is dit namelijk geen genot in de bergen.
Probleem was dat het onmogelijk is de batterij opgeladen te houden tijdens het rijden, waardoor je met bijna lege accu aan de helling begint, en de 70 KW generator de 120 KW vragende aandrijving niet kan bijbenen.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de ervaring met de caravan, met de vorige versie is dit namelijk geen genot in de bergen.
Probleem was dat het onmogelijk is de batterij opgeladen te houden tijdens het rijden, waardoor je met bijna lege accu aan de helling begint, en de 70 KW generator de 120 KW vragende aandrijving niet kan bijbenen.
Re: Voorstellen
Dag Mickey101,
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met: "...onmogelijk is de batterij opgeladen te houden tijdens het rijden....."! Als je hem op de "Save" stand zet dan houdt 'ie de stand van de accu op dat moment in de regel keurig vast. Ik heb veel met de caravan gereden en dat gaat prima! Als je zorgt dat je via die "Save" stand in ieder geval steeds een halve accu lading aan boord hebt dan kan je vlot klimmen en bij de afdaling weer flink bijladen.....
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met: "...onmogelijk is de batterij opgeladen te houden tijdens het rijden....."! Als je hem op de "Save" stand zet dan houdt 'ie de stand van de accu op dat moment in de regel keurig vast. Ik heb veel met de caravan gereden en dat gaat prima! Als je zorgt dat je via die "Save" stand in ieder geval steeds een halve accu lading aan boord hebt dan kan je vlot klimmen en bij de afdaling weer flink bijladen.....
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.
Re: Voorstellen
@oudekem
Heb jij de nieuwe outlander met de 2.4 motor?
Bij mijn outlander (2013) met Caravan van +/- 1500 KG erachter, kan de save of charge stand de accu onmogelijk geladen houden, wellicht wel als ik 70 KM/u ga rijden, maar met 90 km/u lukt dat gewoon niet
Bij 100 echte KM per uur (op outlander snelheidsmeter 110) is de aandrijving accu al na 60 KM leeg met charge stand aan! en bij 86 (90 op snelheidsmeter) echte km ongeveer na 120 KM.
De Outlander is daarentegen wel een hele stabiele combi, en ook sterk genoeg als er een gewone cvt automaat was gemonteerd.
Maar nu is het 48 weken per jaar een heerlijke auto, maar op vakantie met caravan een ergernis, brandstof verbruik met caravan is ook fors, 22 a 23 liter per 100 KM bij 100 echte KM/u (lager bij bergop vanwege schildpad)
Dat de outlander geen 100 km/u bergop kan rijden kan ik wel mee leven, dat kunnen heel veel andere auto's ook niet.
Ik ben heel benieuwd of Mitsubishi bij de nieuwe versie deze beperkingen heeft opgelost, want ik zou dan best overwegen om een nieuwe te kopen.
proefrijden met caravan en een ritje van 200 KM gaat geen dealer aan meewerken namelijk.
Heb jij de nieuwe outlander met de 2.4 motor?
Bij mijn outlander (2013) met Caravan van +/- 1500 KG erachter, kan de save of charge stand de accu onmogelijk geladen houden, wellicht wel als ik 70 KM/u ga rijden, maar met 90 km/u lukt dat gewoon niet
Bij 100 echte KM per uur (op outlander snelheidsmeter 110) is de aandrijving accu al na 60 KM leeg met charge stand aan! en bij 86 (90 op snelheidsmeter) echte km ongeveer na 120 KM.
De Outlander is daarentegen wel een hele stabiele combi, en ook sterk genoeg als er een gewone cvt automaat was gemonteerd.
Maar nu is het 48 weken per jaar een heerlijke auto, maar op vakantie met caravan een ergernis, brandstof verbruik met caravan is ook fors, 22 a 23 liter per 100 KM bij 100 echte KM/u (lager bij bergop vanwege schildpad)
Dat de outlander geen 100 km/u bergop kan rijden kan ik wel mee leven, dat kunnen heel veel andere auto's ook niet.
Ik ben heel benieuwd of Mitsubishi bij de nieuwe versie deze beperkingen heeft opgelost, want ik zou dan best overwegen om een nieuwe te kopen.
proefrijden met caravan en een ritje van 200 KM gaat geen dealer aan meewerken namelijk.
Re: Voorstellen
welkom testkees,
lkj
lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.
Re: Voorstellen
Hmm, dan moet het verschil het caravan gewicht zijn. Ik rijd met een kleine caravan van ca. 750 kg. In "Save" stand houdt hij moeiteloos de accu op peil bij 90 - 100 km/u, tenzij ik heel steile hellingen moet trekken maar dan is 'ie in de afdaling ook weer snel aangevuld.
Mitsubishi Outlander PHEV instyle X-line 2015.