Een nieuwe Outlander rijder.
-
Sandor
Een nieuwe Outlander rijder.
Hallo ik ben Sandor en nu andere halve week in het bezit van een Outlander phev.
De overstap van een Mercedes C-klasse naar Mitsubishi was wel een grote stap voor mij.
Het verbruik van de Mercedes (1800 benzine) was gemiddeld 1op15 voor het woon en werk verkeer en lange stukken op de snelweg was 1op18 mogelijk..
Omdat de afstand naar mijn werk en terug 55 kilometer per dag is en vaak geen lange afstanden maak heb gekozen voor de Mitsubishi.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over het verbruik, na een week is mijn tank nog helemaal vol.
Vanuit mijn woonplaats Ilpendam ook een paar keer Purmerend en Amsterdam heen en weer en in het weekend naar Monnickendam met mijn hond.
Zondag heb ik 46 kilometer gereden op de accu, een stuk provinciale weg en de stad.
Na 500 kilometer is mijn tank nog steeds vol.
Op mijn werk kan ik niet stekkeren maar s' avonds thuis gaat de stekker er in en dan wordt er aangegeven dat ik 42 kilometer kan rijden.
Ik hoop veel plezier met deze auto te hebben en informatie te kunnen delen op dit forum.
Groetjes Sandor.
De overstap van een Mercedes C-klasse naar Mitsubishi was wel een grote stap voor mij.
Het verbruik van de Mercedes (1800 benzine) was gemiddeld 1op15 voor het woon en werk verkeer en lange stukken op de snelweg was 1op18 mogelijk..
Omdat de afstand naar mijn werk en terug 55 kilometer per dag is en vaak geen lange afstanden maak heb gekozen voor de Mitsubishi.
Tot nu toe ben ik erg tevreden over het verbruik, na een week is mijn tank nog helemaal vol.
Vanuit mijn woonplaats Ilpendam ook een paar keer Purmerend en Amsterdam heen en weer en in het weekend naar Monnickendam met mijn hond.
Zondag heb ik 46 kilometer gereden op de accu, een stuk provinciale weg en de stad.
Na 500 kilometer is mijn tank nog steeds vol.
Op mijn werk kan ik niet stekkeren maar s' avonds thuis gaat de stekker er in en dan wordt er aangegeven dat ik 42 kilometer kan rijden.
Ik hoop veel plezier met deze auto te hebben en informatie te kunnen delen op dit forum.
Groetjes Sandor.
- RX-Men-8
- Forumlid
Re: Een nieuwe Outlander rijder.
Welkom Sandor,
Zo te horen heb je het nieuwe model, want dat soort afstanden haal ik niet elektrisch. Welke uitvoering? En als je met de MB 1:18 haalde zal het je met de Outlander ook wel lukken een net verbruik te halen. Veel plezierige en veilige kilometers nog!
Gerhard
Zo te horen heb je het nieuwe model, want dat soort afstanden haal ik niet elektrisch. Welke uitvoering? En als je met de MB 1:18 haalde zal het je met de Outlander ook wel lukken een net verbruik te halen. Veel plezierige en veilige kilometers nog!
Gerhard
-
Sandor
Hi Gerhard,
De Outlander Intens+ is uit december 2013 en de MB was uit 2010.
Met de MB haalde ik 1/18 van Amsterdam naar Deventer met een snelheid van 110 km/pu op de teller maar met het woon en werk verkeer 1/13.
En in de stad bv Amsterdam met veel stilstaan 1/10.
Afgelopen zondag was het gewoon even spelen met de Outlander om te kijken hoe ver ik kon komen met één accu lading.
Toen ik instapte stond er dat ik 42 km kon rijden en heb daarbij de dagteller op 0 gezet en kwam op 46 km uit.
De airco niet gebruikt en de kachel staat standaard bij mij op 18 graden met de ventilator op 2.
Ik vind mijn rijstijl normaal en rij met het andere verkeer mee.
N wegen 85kmpu, snelweg 110 op de teller.
Wat mij wel opvalt is als ik laad met 16A aan de laadpaal dat ik 38km kan rijden, daarna thuis met 10A 40km en de tweede keer thuis laden 42km.
Het lijkt er op als je met 10A Laad dat er meer in de accu gaat.
S' avonds rond tien uur na het laatste rondje met de hond gaat de stekker er in en de volgende ochtend staat er weer 42km.
Ik ben van plan om vanavond de stekker er niet in te doen en dan kijken wat het verbruik is van Ilpendam naar Wormer en terug.
Dan weer vol tanken(zal niet veel in gaan haha) meterstanden noteren en dan kijken wat ik verbruik in de aankomende maand zowel benzine als stroom.
Na anderhalve week ongeveer 600km geeft de auto aan dat ik 2,6/100 benzine hebt verbruikt wel trouw elke avond de stekker er in.
Sandor
De Outlander Intens+ is uit december 2013 en de MB was uit 2010.
Met de MB haalde ik 1/18 van Amsterdam naar Deventer met een snelheid van 110 km/pu op de teller maar met het woon en werk verkeer 1/13.
En in de stad bv Amsterdam met veel stilstaan 1/10.
Afgelopen zondag was het gewoon even spelen met de Outlander om te kijken hoe ver ik kon komen met één accu lading.
Toen ik instapte stond er dat ik 42 km kon rijden en heb daarbij de dagteller op 0 gezet en kwam op 46 km uit.
De airco niet gebruikt en de kachel staat standaard bij mij op 18 graden met de ventilator op 2.
Ik vind mijn rijstijl normaal en rij met het andere verkeer mee.
N wegen 85kmpu, snelweg 110 op de teller.
Wat mij wel opvalt is als ik laad met 16A aan de laadpaal dat ik 38km kan rijden, daarna thuis met 10A 40km en de tweede keer thuis laden 42km.
Het lijkt er op als je met 10A Laad dat er meer in de accu gaat.
S' avonds rond tien uur na het laatste rondje met de hond gaat de stekker er in en de volgende ochtend staat er weer 42km.
Ik ben van plan om vanavond de stekker er niet in te doen en dan kijken wat het verbruik is van Ilpendam naar Wormer en terug.
Dan weer vol tanken(zal niet veel in gaan haha) meterstanden noteren en dan kijken wat ik verbruik in de aankomende maand zowel benzine als stroom.
Na anderhalve week ongeveer 600km geeft de auto aan dat ik 2,6/100 benzine hebt verbruikt wel trouw elke avond de stekker er in.
Sandor
- JohanvdH
- Forumlid
Netjes hoor, 46 echte kilometers kunnen afleggen op een acculading.
Gebruik je daarbij de ECO stand?
Gebruik je daarbij de ECO stand?
-
Sandor
Hallo Johan,
Ja, de eco knop gebruikt en met de flippers gespeeld tussen B2 en B3.
Eigenlijk normaal gereden zonder het andere verkeer te belemmeren.
Zelf ben ik positief verrast.
Ja, de eco knop gebruikt en met de flippers gespeeld tussen B2 en B3.
Eigenlijk normaal gereden zonder het andere verkeer te belemmeren.
Zelf ben ik positief verrast.
-
Sandor
Vandaag zonder op te laden naar mijn werk en terug gereden 53km met de verbruik van 5,6/100. 1 op 17,85. Niet slecht.
Nu is de auto vol getankt en gereset , de verbruik monitor.
Ik ben benieuwd waar ik op uit kom einde van de maand.
Nu is de auto vol getankt en gereset , de verbruik monitor.
Ik ben benieuwd waar ik op uit kom einde van de maand.
-
vulcan750
- Forumlid
Hallo Sandor, allereerst welkom op het forum!
Als je een beetje beheerst rijdt en de auto leert kennen kan je inderdaad behoorlijk zuinig rijden. Boven de 120 wordt het verbruik drastisch hoger, maar dat is normaal voor een auto van 1800kg en de stroomlijn van een flatgebouw.
Ik hou me vrij redelijk aan de toegestane snelheden (maxilmaal een kleine 10% plus) en rij ook erg zuinig. Ik rij meest binnen het ev-bereik afgezien van af en toe een wat langere rit.
Als je een beetje beheerst rijdt en de auto leert kennen kan je inderdaad behoorlijk zuinig rijden. Boven de 120 wordt het verbruik drastisch hoger, maar dat is normaal voor een auto van 1800kg en de stroomlijn van een flatgebouw.
Ik hou me vrij redelijk aan de toegestane snelheden (maxilmaal een kleine 10% plus) en rij ook erg zuinig. Ik rij meest binnen het ev-bereik afgezien van af en toe een wat langere rit.
Mits Outlander PHEV Executive X-line 2015.(niet meer!) Volvo XC40 Recharge EV MY23
-
Sandor
Dank voor het welkom,
Mijn voordeel zit echt in de stad en de N wegen.
De flippers laat ik op B2 staan op de snelweg en B3 in de stad, dat vind ik ook het lekkerste rijden.
Dit is de eerste auto waar ik de radio uit zet om van de stilte te genieten.
Mijn voordeel zit echt in de stad en de N wegen.
De flippers laat ik op B2 staan op de snelweg en B3 in de stad, dat vind ik ook het lekkerste rijden.
Dit is de eerste auto waar ik de radio uit zet om van de stilte te genieten.
-
Kamej03
- Forumlid
- Model PHEV: III (2019-2025) 2.4
Sinds kort ben ik bezit van laadkabel die ook op 6 ampere kan laden ipv de gebruikelijke 10 ampere. Dat heb ik nu 2 maal gedaan en beide keren kreeg een tegoed van 42 electr km’s op het dashboard ipv de gebruikelijke 32km. Ik kon ook werkelijk meer ev km’s maken. Dus lijkt het laad amperage van invloed op de ev actieradius.
Ik ga nog eens testen wat er exact door het stopcontact gaat als ik volledig oplaad op 6 en op 16 ampere, dat zou dan ook verschillend moeten zijn.
Ik ben benieuwd of anderen hier ok ervaring mee hebben.
Sinds begin feb 2019 een instyle nov 2014
Inmiddels nu een instyle? / s-edition? / diamond? 2.4 van 2019
Inmiddels nu een instyle? / s-edition? / diamond? 2.4 van 2019
-
Sandor
Ik ben benieuwd of er dan ook daadwerkelijk meer kw in gaat.
Gisteren de lelijke grijze kappen van de mist lichten voor gespoten in metallic zwart ( Action) erg mooi geworden en staat goed bij de zwarte auto.
Wat netter en niet zo opzichtig.
Gisteren de lelijke grijze kappen van de mist lichten voor gespoten in metallic zwart ( Action) erg mooi geworden en staat goed bij de zwarte auto.
Wat netter en niet zo opzichtig.
- RX-Men-8
- Forumlid
Mooi, Staat ook nog op mijn lijstje. Ik vind ze op mijn lichtblauwe Outlander niet zozeer opzichtig, maar goekoop plastic lijken.
-
Sandor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
Sandor
In nog geen drie minuten zijn ze eraf. Ontvet, drie laagjes met een tussentijd van een uur.
Een nachtje laten uitharden, met mijn nagel krijg ik er geen krasje erop.
Goed gelukt met een spuitbus van de Action €1,95.
Een nachtje laten uitharden, met mijn nagel krijg ik er geen krasje erop.
Goed gelukt met een spuitbus van de Action €1,95.
- JohanvdH
- Forumlid
Yup, nadat er op een van de kappen een kras was gekomen (paaltje) heb ik ze ook zwart gespoten.
Je haalt ze makkelijk los en dan is het een makkelijk klusje.
Mooi geworden zo!
-
Sandor
Via Ali led mistlampen voor besteld met drv.
En er zit een e keur op, als ze hebben zijn en gemonteerd laat ik zien hoe het staat.
En er zit een e keur op, als ze hebben zijn en gemonteerd laat ik zien hoe het staat.
-
Sandor
Kleine Update Verbruik,
Na een week woon en werk verkeer en kleine uitstapjes.
320km gereden +- 70% snelweg, gemiddeld benzine verbruik 1.4l/100km .
Ruim gerekend: 1.4×3.2=4.46×1.50=€6.72 aan benzine.
Stroom: 70×0.20=€14,00
€14+€6.72=€20.72.
Niet gek 320km voor €20.72 aan energie.
PS elke avond de stekker er in.
Na een week woon en werk verkeer en kleine uitstapjes.
320km gereden +- 70% snelweg, gemiddeld benzine verbruik 1.4l/100km .
Ruim gerekend: 1.4×3.2=4.46×1.50=€6.72 aan benzine.
Stroom: 70×0.20=€14,00
€14+€6.72=€20.72.
Niet gek 320km voor €20.72 aan energie.
PS elke avond de stekker er in.
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
ik ben de energiekosten tel allang kwijt. Ik weet wel dat ik veel kleine ritjes heb gereden de afgelopen maand(en) en een keer of drie bij de pomp stond nadat ik wat zenuwachtig was geworden door de lage blauwe balk van de benzine. Dat is natuurlijk onzin maar door het snelle zakken van die van de KWh slaat de anxiety toch wel toe. Het is ook maar een paar liter in dat tankje.
Thuis = aan de granny stekker.
Lange rit (2x300km) ging prima maar had toch wel graag een grotere tank peut bij me gehad. Niet nodig in vergelijking met een normale middenklasser maar ik was 80 liter gewend en dan is 45 -5 reserve en nogal onnauwkeurige range wel wat minder comfortabel.
De gedachte dat die 80 liter binnen een week weer aangevuld moest worden versus deze paar liter 1 a 2 x per maand bijgieten is financieel gezien dan wel weer prettig.
Praktisch gezien zou ik er dus liever een 100 liter tank benzine, een flinke LPG tank en een aanhanger accu's in proppen... want tanken is gewoon ouderwerts, van vroeger, afgeschreven, bijna onnodig.
Over een aantal decennia staat het in de geschiedenis boekjes bij roken en draaischijf telefoneren. Overal tanks en de grond, pijpleidingen, kwalijke dampen, brandgevaarlijke toestanden, jerrycans en Luxemburgse prijzen. Tegen die tijd gaat het over de laagste prijs voor je KWh (dat gaat het eigenlijk nu al, met die starttarieven en KWh prijzen bij publieke palen van allerlei partijen) en insider information over de beste deals onderweg zoals je nu tankstation vergelijk-apps hebt (clever tanken . de bijv)
Thuis = aan de granny stekker.
Lange rit (2x300km) ging prima maar had toch wel graag een grotere tank peut bij me gehad. Niet nodig in vergelijking met een normale middenklasser maar ik was 80 liter gewend en dan is 45 -5 reserve en nogal onnauwkeurige range wel wat minder comfortabel.
De gedachte dat die 80 liter binnen een week weer aangevuld moest worden versus deze paar liter 1 a 2 x per maand bijgieten is financieel gezien dan wel weer prettig.
Praktisch gezien zou ik er dus liever een 100 liter tank benzine, een flinke LPG tank en een aanhanger accu's in proppen... want tanken is gewoon ouderwerts, van vroeger, afgeschreven, bijna onnodig.
Over een aantal decennia staat het in de geschiedenis boekjes bij roken en draaischijf telefoneren. Overal tanks en de grond, pijpleidingen, kwalijke dampen, brandgevaarlijke toestanden, jerrycans en Luxemburgse prijzen. Tegen die tijd gaat het over de laagste prijs voor je KWh (dat gaat het eigenlijk nu al, met die starttarieven en KWh prijzen bij publieke palen van allerlei partijen) en insider information over de beste deals onderweg zoals je nu tankstation vergelijk-apps hebt (clever tanken . de bijv)
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
kwam uit Berlijn, tweede dag dat ik 'm had, en heel laat in de avond waren we er bijna. Ik zat al een tijdje te rekenen of we het gingen halen met de restjes brandstof en acculading. Volgens de getallen wel maar het zou op het randje worden.
tot mijn grote schrik en ergernis gaat vervolgens het laatste stukje de resterende afstand op --- en blijft ie roepen dat er getankt moet worden. En dan zie je dus de laatste km's niet meer. Blij dat ik al een tijdje de boel in de gaten hield.
Thuis aan de lader, volgende dag op accustroom naar de pomp. Kon meer in dan kan dus die was echt wel leeg.
tot mijn grote schrik en ergernis gaat vervolgens het laatste stukje de resterende afstand op --- en blijft ie roepen dat er getankt moet worden. En dan zie je dus de laatste km's niet meer. Blij dat ik al een tijdje de boel in de gaten hield.
Thuis aan de lader, volgende dag op accustroom naar de pomp. Kon meer in dan kan dus die was echt wel leeg.