Wat mooi dat jullie een forum hebben voor de Mitsubitschi Outlander PHEV.
Ik ben net in het bezit van een ( witte ) Mitsubitschi Outlander PHEV, Instyle+ uit december 2015 met bijna 86.000 km op de teller.
De auto is vandaag voor een afleverbeurt, keuring en algehele check naar de Mitsubitschi dealer geweest. Er zit 1 jaar dealer garantie op de auto ( en volgens mij 8 jaar fabrieks garantie op de accu)
Nu heb ik gelijk 2 vragen:
Vraag 1: De dealer heeft de accu capaciteit gemeten en deze is 28,5Ah. Volgens de dealer is dat heel goed en normaal voor een auto van deze leeftijd en kilometrage. Mijn vraag is, is dat werkelijk zo?
Vraag2: Ik heb een laadpaal met vast snoer en stekker type 2 ( vw E golf, Mercedes , bmw ). Nu heeft de Mitsubitschi Outlander een stekker type 1 . Weet iemand of en waar ik een andere stekker of verloop stuk kan kopen ? Of is er een andere oplossing ( financieel aantrekkelijke)
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn twee vragen .
Alvast bedankt voor een mogelijke reactie.
Hartelijke groet,
Willem ( met de witte Phev )
Net in bezit van Outlander phev vaneind 2015
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Net in bezit van Outlander phev vaneind 2015
Proficiat met je nieuwe wagen!
maar ja.... wit.....
grapje, alle kleuren goed al is de ene kleur wat beter dan de andere...( ik wilde per sé geen witte
)
Wat was de accucapaciteit ook al weer bij nieuw? (lange termijn Outlander rijders komt u maar)
Ik zit met 160k/2014 op 25,nogwat en dat is onder de maat dus ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk van die 28,5 maar ik kan het enorm mis hebben.
Er is hier een topic over die accu en de bijbehorende garantieregels. In jouw geval dus letten op de jaren. In mijn geval was het vooral de kilometers. Anderzijds: puntje bij paaltje: ook met een kleine accuradius is het gewoon een prettige auto en nog tegen redelijke kosten ook. De huidige 100kmh en drukte op de wegen passen deze auto goed.
Die stekker kun je vervangen, en die stekkers kun je los kopen. Kijk even bij tweakers.nl daar is een enorm topic over het maken/ombouwen/hacken/verherbouwen van laadpalen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648387/last waar ook diverse tips over het kopen van die dingen te vinden is. Wel even zoeken en op de datum van een post letten, vaak zijn dit soort links en tips snel achterhaald dus keep 'a weather eye'. Mogelijk koop je nog beter een gebruikt iets om daar de stekker van te gebruiken. Maar waarom zou je, je gaat nog jaren doen met deze en je hebt de grootste kosten al aan de gevel hangen.
Enjoy the ride
maar ja.... wit.....
Wat was de accucapaciteit ook al weer bij nieuw? (lange termijn Outlander rijders komt u maar)
Ik zit met 160k/2014 op 25,nogwat en dat is onder de maat dus ben ik eigenlijk niet zo onder de indruk van die 28,5 maar ik kan het enorm mis hebben.
Er is hier een topic over die accu en de bijbehorende garantieregels. In jouw geval dus letten op de jaren. In mijn geval was het vooral de kilometers. Anderzijds: puntje bij paaltje: ook met een kleine accuradius is het gewoon een prettige auto en nog tegen redelijke kosten ook. De huidige 100kmh en drukte op de wegen passen deze auto goed.
Die stekker kun je vervangen, en die stekkers kun je los kopen. Kijk even bij tweakers.nl daar is een enorm topic over het maken/ombouwen/hacken/verherbouwen van laadpalen (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648387/last waar ook diverse tips over het kopen van die dingen te vinden is. Wel even zoeken en op de datum van een post letten, vaak zijn dit soort links en tips snel achterhaald dus keep 'a weather eye'. Mogelijk koop je nog beter een gebruikt iets om daar de stekker van te gebruiken. Maar waarom zou je, je gaat nog jaren doen met deze en je hebt de grootste kosten al aan de gevel hangen.
Enjoy the ride
- JohanvdH
- Forumlid
Hier bij de aankoop op 22-12-208 op 33Ah bij 150.000km
01-12-2019 op 30,8Ah bij 161687km
Bij de laatste beurt op 29,5 Ah (meting dealer) bij 164430km
We rijden 1/3 tot 1/2 van de jaarlijkse 10K km elektrisch.
De vorige eigenaar reed veel lange stukken en stekkerde niet heel veel, dat scheelt op de staat van de accu.
01-12-2019 op 30,8Ah bij 161687km
Bij de laatste beurt op 29,5 Ah (meting dealer) bij 164430km
We rijden 1/3 tot 1/2 van de jaarlijkse 10K km elektrisch.
De vorige eigenaar reed veel lange stukken en stekkerde niet heel veel, dat scheelt op de staat van de accu.
-
Mophev
Bedankt voor jullie snelle en waardevollle reacties .
Hier kan ik wat mee, dit geeft aan dat de accu toch al een behoorlijke teruggang laat zien voor zijn 4,5 jaar en 86.000 km.
Ik zal mij eens verdiepen In garantie voorwaarden van Mitsubitschi
Ook stekker tip ga ik even bekijken.
Bmtouring jij uiteraard ook speciale dank voor je opbeurende woorden over de mooie kleur van mijn nieuwe PHEV, wordt erg gewaardeerd.
!
Hier kan ik wat mee, dit geeft aan dat de accu toch al een behoorlijke teruggang laat zien voor zijn 4,5 jaar en 86.000 km.
Ik zal mij eens verdiepen In garantie voorwaarden van Mitsubitschi
Ook stekker tip ga ik even bekijken.
Bmtouring jij uiteraard ook speciale dank voor je opbeurende woorden over de mooie kleur van mijn nieuwe PHEV, wordt erg gewaardeerd.
-
Kamej03
- Forumlid
- Model PHEV: III (2019-2025) 2.4
Gefeliciteerd met je aankoop. Is de bekleding in je witte uitvoering ook wit? Indien ja, is dat een beetje goed te houden?
Mijn outlander heeft bij 126000 km nog 34.2 Ah. Voor de genoemde 86000 / 28,5 is ‘heel goed’ niet de juiste kwalificatie.
Mijn outlander heeft bij 126000 km nog 34.2 Ah. Voor de genoemde 86000 / 28,5 is ‘heel goed’ niet de juiste kwalificatie.
Sinds begin feb 2019 een instyle nov 2014
Inmiddels nu een instyle? / s-edition? / diamond? 2.4 van 2019
Inmiddels nu een instyle? / s-edition? / diamond? 2.4 van 2019