Nieuw hier

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Jefferd15

Nieuw hier

Bericht door Jefferd15 » 17 sep 2020, 07:38

Ik dacht ik stel mij hier ook even voor. Ik ben Jeffrey en sinds zes dagen zijn wij in het bezit van een grijze Limited editie uit 2015. Heel blij mij, twee vrienden van mij hebben er één gehad en heb het altijd al een mooie auto gevonden. Tot nu toe stelt de auto ons niet teleur.

Wij zijn de auto nog wel aan het ontdekken. Dit forum heeft mij al een hoop informatie opgeleverd, dank daarvoor.

Nog wel een vraag, bij stilstaan met de auto is een piep te horen (niet de standaard piepjes van de auto, deur open enz.) en zie ik een icoontje in het display bij het stuur verschijnen, zie de foto. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Als ik op het knopje ‘P’ bij het stuur druk, dan stopt het gepiep, maar de parkeersensoren doen het alsnog, dus je zou zeggen dat het niks met de parkeersensoren niks te maken heeft...

Dit weekend aan de klus om het thuis opladen mogelijk te maken, zin in.

Dank en groet, Jeffrey Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

JohanvdH
Forumlid

Re: Nieuw hier

Bericht door JohanvdH » 17 sep 2020, 08:38

Welkom Jeffrey!

Wat zie je op het dashboard als de deuren dicht zijn?
Tussen de klokken zou info moeten verschijnen bij gepiep.

Dat icoon rechts naast de open deur geeft aan dat je de foutmelding (hier dus open deur) kan "wegklikken" door de dashboardknop even ingedrukt te houden.
Het staat beschreven in de handleiding.

De P-knop deactiveert het gepiep van de parkeersensoren dus wellicht dat er een vuil is of de trekhaak zit "in beeld"?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Jefferd15

Bericht door Jefferd15 » 17 sep 2020, 09:41

Dank je wel!

Als de deuren dicht zijn dan zie ik soms niks en soms zie ik het icoon wat nu rechts naast deur open staat. Bij het gepiep verschijnt geen info tussen de klokken. Het gepiep is alleen bij stilstaand en best hard ook.

De auto is nog vers gewassen, maar ik zal de parkeersensoren even schoonmaken kan geen geen kwaad. Een trekhaak zit er nog niet onder dus dit zal het niet kunnen zijn.

JohanvdH
Forumlid

Bericht door JohanvdH » 17 sep 2020, 10:16

Ook niets voor de auto wat de sensoren kan laten afgaan?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018 en verkocht in 2024)
Afbeelding

Jefferd15

Bericht door Jefferd15 » 17 sep 2020, 10:42

Nee niks aan de voorzijde... Gek toch het gepiep.

Jefferd15

Bericht door Jefferd15 » 17 sep 2020, 23:05

Bij een dealer. Alleen geen Mitsubishi dealer. Ik rij morgen even langs de Mitsubishi dealer bij mij in de buurt om even te horen. En de garage waar de auto gekocht is, gaat er ook naar kijken, maak binnenkort de afspraak.

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Bmtouring » 18 sep 2020, 21:48

JohanvdH schreef:
17 sep 2020, 08:38

Dat icoon rechts naast de open deur geeft aan dat je de foutmelding (hier dus open deur) kan "wegklikken" door de dashboardknop even ingedrukt te houden.
Het staat beschreven in de handleiding.
Weer wat geleerd, heb me al vaker afgevraagd wat dat knop-icoontje me wil vertellen. Dank.

Jefferd15

Bericht door Jefferd15 » 21 sep 2020, 17:39

Doe ik ook zeker. Was ook niet van plan om het probleem te laten verhelpen bij de Mitsubishi dealer bij mij in de buurt. Dat moet de dealer waar ik hem gekocht heb gewoon doen.
Maar de Mitsubishi dealer bij ons in de buurt is zo vriendelijk, die hebben de auto zonder kosten even voor mij uitgelezen. En geen één foutcode / foutmelding. Vind ik prettig om te weten, de autodealer waar ik hem gekocht gaat het probleem vast vinden en oplossen. Heb er alle vertrouwen in.

Dank voor de tips :D

Jefferd15

Bericht door Jefferd15 » 21 sep 2020, 22:24

Ja precies, ze hebben er een klant bij ;)

Plaats reactie