Marc, is 7kWh laden normaal?

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
mvroekel
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2021, 15:26

Marc, is 7kWh laden normaal?

Bericht door mvroekel » 27 feb 2021, 17:35

Hoi allemaal
Wij hebben een half jaar geleden en 2e hands phev gekocht als 2e auto naast een zakelijke ev. Ruimere auto ook voor vakanties enzo vanwege 3 kids.

Dec 2015 business editie, 96K km bij aanschaf. We wilden graag het nieuwe model qua looks.
Bevalt goed.
Ik laad hem meestal thuis en houd niet echt bij hoeveel hij laadt. Vorige week op midweek weg bij een openbare paal gezet. Viel mij op dat hij maar 7kWh had geladen met lege accu? Is dat normaal? Accu is toch 12kW? Lijkt mij wel een heel beroerde verhouding. Klopt mijn indruk en hebben jullie tips?

Gebruikersavatar
JohanvdH
Forumlid
Berichten: 568
Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
Locatie: Wageningen

Re: Marc, is 7kWh laden normaal?

Bericht door JohanvdH » 27 feb 2021, 20:13

Welkom op het forum!

De totale capaciteit van het accupakket is 12kWh maar daar kan je maar een deel van gebruiken.
7kWh is wel wat mager.

Heb je bij de aankoop een accu rapport gekregen met de status van de het accupakket?
Zoniet dan kan je dat (in elk geval bij de dealer) gewoon opvragen. Die hoort dat bij elke beurt vast te leggen (alleen geven ze het niet standaard door aan de eigenaar).

Je kan ook zelf meten wat de status is van het accupakket.
Middels de app PHEV Watchdog en een bluetooth dongle kan je live zien hoeveel laadcapaciteit het accupakket nog heeft.

Eea is zonder app en dongle ook nog wel in te schatten door te kijken hoeveel kilometer je daadwerkelijk kan rijden op een volle lading voordat de brandstofmotor aanslaat.
Dit is wel een subjectieve methode want je snelheid en hoever je het gaspedaal indrukt is van grote invloed op de actieradius.

Er is veel leesvoer beschikbaar over deze zaken op dit forum.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+
11-2013, Amethyst Black (particulier gekocht in 2018)
Afbeelding

Niliz
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021, 10:00

Re: Marc, is 7kWh laden normaal?

Bericht door Niliz » 01 mar 2021, 22:46

Ben benieuwd naar de uitkomst, als blijft dat de capaciteit te laag is kan je dan nog als tweede eigenaar aanspraak maken op de garantie van 8 jaar op het pakket?

PHEVlkj
Forumlid
Berichten: 874
Lid geworden op: 31 aug 2013, 15:22

Re: Marc, is 7kWh laden normaal?

Bericht door PHEVlkj » 02 mar 2021, 13:37

Als de auto nieuw is is het ongeveer 9 Kwh wat er maximaal bij gaat. Dat heb ik in het verleden ook wel gehad. Het zal zeker minder worden, maar 7 is wat weinig.

Voor de garantie maakt het niet uit of je de 2e eigenaar bent. Het gaat om de 8 jaar vanaf de aflevering, de maximale kilometerstand is wel van toepassing....

lkj
Vanaf mei 2019 tot april 2023 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle. Bouwjaar 2014 (gebruikt gekocht). Zwart metallic.
T/m april 2019 Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Bouwjaar 2013 (nieuw gekocht). Titanium Grey.

Plaats reactie