Ik ben Alie, alleenstaand moeder van 3 jonge tiener kinderen. Na 10 jaar in een Citroen C4 grand Picasso diesel te hebben gereden nu overgestapt naar een Outlander. ik rij de laatste jaren voornamelijk korte afstanden van ca.30 km ( soms zelfs 2x per dag) met lage snelheden en kreeg veel problemen met mijn diesel dat zijn roetfilter steeds volraakte. Aangezien ik zonnepanelen heb en de auto bij huis kan staan om op te laden heb ik gekozen voor een Outlander. Het was even goed zoeken maar een hele mooie rode gevonden met niet al te veel km op de teller van dec. 2016.
Voor aankoop de accu laten testen bij een dealer, 30,8 Ah. Ik rij gemiddeld 36/38 km. op een volle accu, maar met deze hitte en airco aan loopt dat terug naar ca. 30 km. Tanken doe ik in Duitsland, maar heb de auto nu 1 maand en nog maar een halve tank benzine verbruikt.
Thuis zelf een buiten stopcontact gemaakt op de buitenmuur met een aparte zekering in de meterkast. ( Die zekering heb ik wel ff door een expert laten plaatsen
Ben zeer tevreden over de auto, hij zoeft over de weg. Op vakantie geweest met de caravan (1300kg.). Die voel je niet eens achter de auto en en verbruik viel ook reuze mee.
Hoop hier interessante weetjes over de Outlander te lezen.
Groeten Alie