Ik ben Sven, 36 jr en kom uit Zelhem.
Ik heb me op dit forum eens aangemeld om wat meer informatie over de PHEV's te lezen.
Momenteel rijden we met 't gezin een fijne Volvo V70 uit 2008, een ruime gezinswagen, maar "helaas" zonder turbo en komen we met de vakanties met de caravan van max 1200kg. toch wat te kort in de bergen. Dus we zijn ons wat aan het oriënteren naar alternatieven.
Eerst had ik nog niet zoveel oog voor de outlanders, maar na ik me wat heb ingelezen en foto's / filmpjes heb bekeken, begin ik toch wel entheausiast te worden over deze wagens.
We rijden niet zoveel met de gezinsauto, vrouw gaat met de fiets naar haar werk en ik heb de bus van de zaak. Dus momenteel rijd de volvo alleen voor de boodschappen en af en toe een familie bezoekje of uitje. Dus geen dagelijks woon/werk verkeer.
We houden van een ruimte gezinsauto waar je met 2 kids, kinderwagen enz enz nog fatsoenlijk in kan zitten, en volgens mij heeft de Outlander daar geen klagen over qua ruimte. En lijken ook nog eens prima caravan trekkers te zijn.
Los van het rijden met een caravan gaan we ongeveer 1 a 2x per jaar naar Oostenrijk waar mijn ouders wonen.
Ik besef me dat de wagens geen snelheid monsters zijn voor de duitse autobahn, maar dat is voor lief te nemen.
Ben ook naar een Volvo XC60 aan het kijken, maar ook deze wegen zo'n 1800kg en is het verbruik ook niet heel zuinig te noemen.
Afijn, ben me al even aan het inlezen over deze leuke auto's, maar het blijft me een beetje onduidelijk welke modellen nou welke opties hebben.
Begrijp dat er in de loop der jaren wat facelift en update modellen zijn gekomen.
Is daar wellicht ergens een overzicht over te vinden?
Een paar kleine wensen die we graag op de auto zien:
- Cruise ( en/of adaptieve cruise )
- Airco natuurlijk
- Radio waar minstens bluetooth audio op afgespeeld kan worden + bellen. ( Carplay zou leuk zijn maar dit is volgens mij pas vanaf 2018? )
- Radio DAB
- zit er nog daadwerkelijk merkbaar verschil in 2.0 of 2.4 m.b.t. trekken van een 1200kg caravan?
- Parkeersensoren / camera
Ondertussen nog even verder lezen op het forum.... en wie weet rijden we dit jaar ook wel een PHEV