4B11 motor vraag

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Hifidelity
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2022, 17:06
Locatie: Arnhem

4B11 motor vraag

Bericht door Hifidelity » 22 aug 2024, 12:08

Dag forum gebruikers.
Ik ben in het bezit van een Mitsubishi Outlander 2 van 2011 met 300.000 km op de teller .
Het is een grijs kenteken met Prinz lpg installatie 2.0 liter 4B11 motor
Om te anticiperen op de toekomst op eventuele motor vervanging wil ik weten of je een kale 4 B11 motor uit een phev kunt uitwisselen met deze .
Ik zou dan mooi een wat beter exemplaar jonger en minder kms kunnen aanschaffen.
Hoe zien jullie dit en welke problemen kom ik daarbij tegen?
Tips en verwijzing naar een goed revisie adres zijn ook welkom.


Bij voorbaat dank voor het meedenken

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 530
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Brummen

Re: 4B11 motor vraag

Bericht door Bmtouring » 22 aug 2024, 22:31

ehm.. ik snap m niet. Je wilt een motor uit een auto met 3ton uitbouwen en in een jongere inbouwen? Meestal is het andersom; nieuwe motor in oude jas.

LPG in de nieuwere lijkt me minder werk ook. Maar heeft LPG nog zin tegenwoordig? Qua kosten (wegenbelasting/brandstofprijs/verbruik) bedoel ik. Een grotere ICE reikwijdte is al wel een voordeel. Afhankelijk hoe vaak je hele lange ritten doet.

Gebruikersavatar
case
Forumlid
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 apr 2013, 12:21

Re: 4B11 motor vraag

Bericht door case » 02 sep 2024, 11:50

Hifidelity schreef:
22 aug 2024, 12:08
Dag forum gebruikers.
Ik ben in het bezit van een Mitsubishi Outlander 2 van 2011 met 300.000 km op de teller .
Het is een grijs kenteken met Prinz lpg installatie 2.0 liter 4B11 motor
Om te anticiperen op de toekomst op eventuele motor vervanging wil ik weten of je een kale 4 B11 motor uit een phev kunt uitwisselen met deze .
Ik zou dan mooi een wat beter exemplaar jonger en minder kms kunnen aanschaffen.
Hoe zien jullie dit en welke problemen kom ik daarbij tegen?
Tips en verwijzing naar een goed revisie adres zijn ook welkom.


Bij voorbaat dank voor het meedenken
Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat de motor in de PHEV aangepast is voor veel start-stop gebruik en voor toerentallen tot max 4500 rpm. Dat betreft dan bijvoorbeeld aangepaste zuigerveren. Of dat te combineren is met een gangbare transmissie weet ik niet, en of mijn verhaal klopt moet je ook navragen; ik put nu uit herinneringen van meer dan 10 jaar geleden.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

Plaats reactie