Hallo allemaal,
Je ziet tegenwoordig op de buis, na hevige regenbuien, auto's door diepe plassen rijden.
Niet verstandig natuurlijk, maar wellicht hadden de bestuurders geen keuze.
Heeft iemand op dit forum hier ervaring mee?
Wat zou een maximale waterdiepte zijn waarin je (voorzichtig) kunt rijden met de Outlander PHEV?
Vriendelijk gegroet, Jaap.
Schade door hoog water?
-
- Nieuw forumlid
-
- Sponsor van dit forum
Re: Schade door hoog water?
Staat volgen mij in de handleiding.
Ik meen 30 cm. (met gepaste snelheid)
Eric
Ik meen 30 cm. (met gepaste snelheid)
Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
- Bmtouring
- Site Admin
- Model PHEV: III (2013-2018) 2.0
Re: Schade door hoog water?
luchtinlaat zit hoog, maar accustekkers zitten bovenop voor de achterbank in het midden, dus daar liever geen water in grote hoeveelheden. dus die 30cm lijkt mij wel realistisch.
Langzaam, dat is wel zeker, als je soms ziet hoe mensen erdoorheen jassen. Denken ze dan dat het water geen tijd heeft om binnen te dringen? Dat is bij de eerste cm al gebeurd waar het maar kon.
Rustig rollen, dan douche je de wielkasten met een regendouche ipv een hogedrukspuit waardoor het water overal en nergens inloopt. Misschien niet meteen schade maar op termijn roest het dan wel op plaatsen waar het nat geworden is. Ook al was het ooit waterdicht. Stekkertjes bijvoorbeeld, die los geweest zijn zijn berucht voor dit soort ellende.
Langzaam, dat is wel zeker, als je soms ziet hoe mensen erdoorheen jassen. Denken ze dan dat het water geen tijd heeft om binnen te dringen? Dat is bij de eerste cm al gebeurd waar het maar kon.
Rustig rollen, dan douche je de wielkasten met een regendouche ipv een hogedrukspuit waardoor het water overal en nergens inloopt. Misschien niet meteen schade maar op termijn roest het dan wel op plaatsen waar het nat geworden is. Ook al was het ooit waterdicht. Stekkertjes bijvoorbeeld, die los geweest zijn zijn berucht voor dit soort ellende.