Vanavond ging ik met regen en guur weer in de auto om even de kinderen op te halen.
Nu starte de auto zoals normaal, maar er kwam geen ready icoon. De motor liep gewoon en alle electronica werkte, maar de koppeling en gas en rem reageerde niet. Daarna regeerde de auto niet op het rijden en kon ik bij het indrukken van de knop ook de auto niet uitzetten. Ik heb van alles geprobeerd maar dat hielp niet. op een gegeven moment ging de auto uit en kon ik de deuren sluiten.
Nu heb ik maar even niets gedaan. en hoop dat iemand hier misschien kan verklaren wat er aan de hand is. ik heb eergisteren nog zonder problemen 100 km gereden. is het kortsluiting door water van het slechte weer? veel regen en wind vandaag misschien is er iets nat geworden?
of is er iets anders aan de hand?
ps: weet iemand ook hoe de auto uit ging? want als het weer gebeurt wil ik wel bij de auto weg kunnen lopen. wil het niet met motor aan achterlaten om te gaan bellen.
Motor en licht aan, geen ready en wil niet meer uit
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 jul 2019, 18:39
-
- Forumlid
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43
Re: Motor en licht aan, geen ready en wil niet meer uit
Ik zou een volgende keer proberen even de 12v accu los te koppelen.
-
- Forumlid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
- Locatie: Flevoland
Re: Motor en licht aan, geen ready en wil niet meer uit
Ik heb het hele instructieboekje gelezen en tot mijn verbazing stond erin dat je niet moet opladen bij slecht weer en harde wind. Kennelijk kan water in sommige gevallen toch lekstroom veroorzaken bij opladen.
Dus was je aan het opladen bij regene n wind voor dat gedrag van de auto ?
Het andere dat ik las was dat in Dutisland Marters graag de kabels aanvreten van EV en hybrides. Als dat gebeurd krijg je natuurlijk ook heel A-typische storingen in het electrisch gedeelte.
Ik heb maar net een Outlander en ben helemaal geen expert, ik noem hier alleen maar wat ik tegenkwam bij zoektocht naar alle informatie over de auto die ik kon vinden.
Dus was je aan het opladen bij regene n wind voor dat gedrag van de auto ?
Het andere dat ik las was dat in Dutisland Marters graag de kabels aanvreten van EV en hybrides. Als dat gebeurd krijg je natuurlijk ook heel A-typische storingen in het electrisch gedeelte.
Ik heb maar net een Outlander en ben helemaal geen expert, ik noem hier alleen maar wat ik tegenkwam bij zoektocht naar alle informatie over de auto die ik kon vinden.
- Bmtouring
- Site Admin
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
- Locatie: Brummen
Re: Motor en licht aan, geen ready en wil niet meer uit
Mijn ervaring: laden in sneeuw, regen en wind: nooit een probleem gehad, stekker altijd droog van binnen. Wist niet eens dat het in het boekje stond ik zie dat maar als voorzorg tegen claims, meer dan als werkelijk risico. Ik kan me wel een waarschuwing tegen harde wind voorstellen: klepje kan dan terugklappen tegen de carosserie.
Marters heb ik wel in de buurt, voordat ik een piepertje monteerde wel moddervegen gezien op de motor(en) en na het piepertje zag ik dat er wat isolatiemateriaal van de binnenkant van de wielkast was weggekrabt. Maar wanneer dat is geweest kan ik niet inschatten, ik zag ook niet veel restanten. Kan dieper onderin liggen.
Aanvreten van kabels enzo ook niet gezien, geen problemen mee gehad bij deze auto.
12V accu afkoppelen kan een soort reset geven maar het is ook een goed moment om dat ding door te (laten) meten onder last (dus niet alleen kijken of er 12v op de polen staat). Na een jaar of 8 is ook deze accu wel een keer aan vervanging toe. Te laag voltage of een flinke dip kan gekke dingen veroorzaken, met allerlei apocalyptische meldingen tot gevolg. Die zijn net als bij windows: veelal niet ter zake doende wel verontrustend en uiteindelijk klik je ze maar weg en met een ongemakkelijke gevoel doe je wat je altijd al deed.
op het forum staan diverse tips om dat ding te vervangen als alternatief voor de kostbare dealer in dit geval.
Marters heb ik wel in de buurt, voordat ik een piepertje monteerde wel moddervegen gezien op de motor(en) en na het piepertje zag ik dat er wat isolatiemateriaal van de binnenkant van de wielkast was weggekrabt. Maar wanneer dat is geweest kan ik niet inschatten, ik zag ook niet veel restanten. Kan dieper onderin liggen.
Aanvreten van kabels enzo ook niet gezien, geen problemen mee gehad bij deze auto.
12V accu afkoppelen kan een soort reset geven maar het is ook een goed moment om dat ding door te (laten) meten onder last (dus niet alleen kijken of er 12v op de polen staat). Na een jaar of 8 is ook deze accu wel een keer aan vervanging toe. Te laag voltage of een flinke dip kan gekke dingen veroorzaken, met allerlei apocalyptische meldingen tot gevolg. Die zijn net als bij windows: veelal niet ter zake doende wel verontrustend en uiteindelijk klik je ze maar weg en met een ongemakkelijke gevoel doe je wat je altijd al deed.
op het forum staan diverse tips om dat ding te vervangen als alternatief voor de kostbare dealer in dit geval.
- JohanvdH
- Forumlid
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 11:46
- Locatie: Wageningen
Re: Motor en licht aan, geen ready en wil niet meer uit
Uitzetten zou altijd moeten kunnen door de start/stop knop in te drukken terwijl je ook het rempedaal ingedrukt houdt.