Kantelen motor bij start

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
BoW
Forumlid

Kantelen motor bij start

Bericht door BoW » 30 nov 2024, 11:04

Waneer de ICE start bij stilstand schrik ik me een hoedje omdat dit de auto voelbaar naar rechts "kantelt" Die is 3 jaar oud en heeft 96k km gelopen.

Dit deed mijn oude 3,5 l V6 ook maar dat weet ik aan de 20 jaar oude motor ophangings rubbers, en er komt natuurlijk nogal wat draaimoment in beweging.

Is dat kantelen "normaal" of moet ik de garage toch maar eens vragen naar de motorophagiing te kijken ? Kan dat eigenlijk al slecht geworden zijn na 3 jaar ??

Bmtouring
Site Admin

Re: Kantelen motor bij start

Bericht door Bmtouring » 30 nov 2024, 11:22

Nooit iets van gemerkt, zal er eens op letten.

die van mij is van 2014, 340k op de teller en niks anders dan sinds 160k dat ik er mee rijd. Beetje minder strak in de ophanging, dat merk ik wel (familielid heeft een 2019 met 150k) en daar kan ik nog wel een keer wat aan doen als ik 'm hou.

case
Forumlid

Bericht door case » 30 nov 2024, 16:21

BoW schreef:
30 nov 2024, 11:04
Waneer de ICE start bij stilstand schrik ik me een hoedje omdat dit de auto voelbaar naar rechts "kantelt" Die is 3 jaar oud en heeft 96k km gelopen.

Dit deed mijn oude 3,5 l V6 ook maar dat weet ik aan de 20 jaar oude motor ophangings rubbers, en er komt natuurlijk nogal wat draaimoment in beweging.

Is dat kantelen "normaal" of moet ik de garage toch maar eens vragen naar de motorophagiing te kijken ? Kan dat eigenlijk al slecht geworden zijn na 3 jaar ??
Dat lijkt me niet normaal. Omdat de motor dwars ligt zou het in gang zetten van massa wel een kanteling of schok in voor- of achterwaartse richting kunnen veroorzaken, maar naar opzij is dan niet logisch.
Outlander PHEV Instyle 2013.
KIA e-Niro executive line 64 kWh 2019.

erichendri
Forumlid

Bericht door erichendri » 30 nov 2024, 21:02

Volgens mij zit de motor dwars gemonteerd en niet in lengte richting.
Zou in jouw geval even naar de garage gaan.
Of naar de kenners, een mitsubishi dealer.

Eric
Nog geen phev bezitter maar wel zoekende naar een mooie instyle in de juiste kleur.
Privé rijdt ik een subaru legacy awd en zakelijk rijdt in een VW id3.

Plaats reactie