Velgen

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
SPHEV

Velgen

Bericht door SPHEV » 09 sep 2013, 23:00

Grotere maat velg kan dus toch op de Outlander PHEV. Hoor van de dealer dat zij het afraden en niet plaatsen.
Iemand anders plannen voor grotere maat velgen?

http://translate.googleusercontent.com/ ... zpfHv2Tyvg

Anko
Forumlid

Re: Velgen

Bericht door Anko » 10 sep 2013, 06:24

SPHEV schreef:Grotere maat velg kan dus toch op de Outlander PHEV. Hoor van de dealer dat zij het afraden en niet plaatsen.
Iemand anders plannen voor grotere maat velgen?

http://translate.googleusercontent.com/ ... zpfHv2Tyvg
"Leuke introductie". Dat is nummer 2, in de afgelopen paar uur.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

vanisher
Forumlid

Bericht door vanisher » 10 sep 2013, 07:23

Sterker nog, aftermarket velgen worden ook afgeraden door de dealer. Mitsu heeft min of meer aangegeven dat ze niet kunnen garanderen dat het hart niet uit een aftermarket velg breekt. En daar sta je dan als dealer..

Monteer je het wel en gebeurt er wat.. Dan ben je als dealer de sjaak.

annor

Bericht door annor » 10 sep 2013, 10:26

Afbeelding

Al zou het kunnen dan nog vind ik dat hij er niet echt mooier op wordt met deze maat velgen....

OutSander
Forumlid

Bericht door OutSander » 10 sep 2013, 11:00

annor schreef:Al zou het kunnen dan nog vind ik dat hij er niet echt mooier op wordt met deze maat velgen....
Over smaak valt dus toch te twisten! :D

Kan het wel waarderen die velgen.
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Silversurfer

Bericht door Silversurfer » 10 sep 2013, 11:27

vanisher schreef:Sterker nog, aftermarket velgen worden ook afgeraden door de dealer. Mitsu heeft min of meer aangegeven dat ze niet kunnen garanderen dat het hart niet uit een aftermarket velg breekt. En daar sta je dan als dealer..

Monteer je het wel en gebeurt er wat.. Dan ben je als dealer de sjaak.
Wat bedoel je met het 'hart uit de velg breekt'? Zijn originele Outlander velgen sterker in het hart? Ik dacht dat de velg niet zoveel uit maakt maar wel de band ivm het zwaardere gewicht van de auto. En een grotere of kleinere velg/band invloed heeft op de zuinigheid en computer berekeningen.

vanisher
Forumlid

Bericht door vanisher » 10 sep 2013, 11:31

Don't shoot the messenger, was een voorbeeld.
omdat de auto niet echt ligt is raad Mitsu dealers af om aftermarket te verkopen.. M.a.w. ze dwingen dealers eigenlijk uit de accessoire lijst te kiezen.

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 10 sep 2013, 12:12

vanisher schreef:Don't shoot the messenger, was een voorbeeld.
omdat de auto niet echt ligt is raad Mitsu dealers af om aftermarket te verkopen.. M.a.w. ze dwingen dealers eigenlijk uit de accessoire lijst te kiezen.
Ja, lollig. Vergelijk max gewicht PHEV maar eens met dat van een diesel. Scheelt minder dan 50 kg. Lijkt mij onzin.

Van Mitsubishi, niet van jou :oops:
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Pdfeenstra

Bericht door Pdfeenstra » 10 sep 2013, 14:18

Deze velgen zou ik er graag onder willen hebben.....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Man
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Man » 10 sep 2013, 20:09

OutSander schreef:
annor schreef:Al zou het kunnen dan nog vind ik dat hij er niet echt mooier op wordt met deze maat velgen....[/ :D quote]

Maar dan wel icm met 2 maal 2 uitlaatpijpen :D :D :D

Silversurfer

Bericht door Silversurfer » 11 sep 2013, 12:25

Vind het altijd lastig om mooie velgen uit te zoeken voor m'n auto. Als mensen meer opties weten / zien zet ff op het forum hier :-)

Anders neem ik denk ik de standaard veld met winterbanden. Die staan sowieso goed.

Vroem
Forumlid

Bericht door Vroem » 11 sep 2013, 12:44

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 11 sep 2013, 13:25

Vroem schreef:Fraaie velgen van Mitsh zelf: http://www.autotrader.nl/auto/mitsubish ... os/#foto-2
Van de dealer zelf. Dat is niet hetzelfde ;)
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

MitsuAccu
Forumlid

Bericht door MitsuAccu » 11 sep 2013, 13:52

Denk er ook aan een extra set velgen aan te schaffen en dacht in eerste instantie de originele velgen voor de winter te houden. Maar nu lees ik vaak dat gepolijste velgen minder geschikt zijn voor in de winter?
Dat zou dus betekenen dat je de originele velgen beter voor de zomer kunt houden en voor de winter een andere set kopen?
Zag al wel diverse velgen-sites die velgen aanbieden specifiek voor de PHEV; die zijn dus blijkbaar minder bang dan Mitsubishi...

Man
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Man » 11 sep 2013, 19:58

Ik heb gekozen voor de 18" die nu ook standaard onder de InStyle + zitten. Vindt het voor deze auto een mooie combinatie. En als je de auto regelmatig in de wastunnel rijdt ( en wat is er mooier dan een glimmende PHEV :D ) blijven ze ook mooi

OutSander
Forumlid

Bericht door OutSander » 11 sep 2013, 20:59

Man schreef:
OutSander schreef:
annor schreef:Al zou het kunnen dan nog vind ik dat hij er niet echt mooier op wordt met deze maat velgen....[/ :D quote]

Maar dan wel icm met 2 maal 2 uitlaatpijpen :D :D :D
Inderdaad, ben wel van groen, maar het oog wil ook wel wat! :lol:
Globale Moderator

Volvo V60 PIH D6 Electric Silver

Niet meer:
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle+ TitaniumGrey. (07-11-2013)
Mod's:
-Sidebars
-Vogel's LPG-installatie (onderbouw)

14 oktober 2016 ingeleverd met 176561 kilometer.

Silversurfer

Bericht door Silversurfer » 12 sep 2013, 10:20

MitsuAccu schreef:Denk er ook aan een extra set velgen aan te schaffen en dacht in eerste instantie de originele velgen voor de winter te houden. Maar nu lees ik vaak dat gepolijste velgen minder geschikt zijn voor in de winter?
Dat zou dus betekenen dat je de originele velgen beter voor de zomer kunt houden en voor de winter een andere set kopen?
Zag al wel diverse velgen-sites die velgen aanbieden specifiek voor de PHEV; die zijn dus blijkbaar minder bang dan Mitsubishi...
Gepolijste velgen minder geschikt voor de winter? Door zout? Of kunnen ze minder goed tegen als je er sneeuwkettingen omheen moeten gooien?

Is er geen site van een velgenboer waarbij je online velgen onder je auto kunt zetten om te zien hoe dat staat? Dat zou ik doen als ik velgen verkocht in ieder geval. Wel ff werk om alle modellen auto's in te voeren dat wel. Maar zou wel handig zijn :-)

MitsuAccu
Forumlid

Bericht door MitsuAccu » 12 sep 2013, 10:47

Als ik het goed begrijp is het vooral de combinatie zout / gepolijst die niet lekker samen gaat. Google maar eens op "gepolijste velgen in de winter" o.i.d. en je vindt de nodige ellende verhalen. Maar je ziet ook verhalen van mensen die zeggen nergens last van te hebben en dat je de velgen een beetje vettig moet houden, bijv. met WD 40 remmen reiniger.

Google ook eens op "virtuele montage velgen". Er zijn genoeg aanbieders waarbij je de velgen al virtueel kunt monteren onder de meeste auto's. De een oogt realistischer dan de ander, en niet alle kleuren van de auto zijn altijd beschikbaar. Maar wel leuk om toch een idee te krijgen!

Neeler

Bericht door Neeler » 17 sep 2013, 21:23

Silversurfer schreef:
MitsuAccu schreef:Denk er ook aan een extra set velgen aan te schaffen en dacht in eerste instantie de originele velgen voor de winter te houden. Maar nu lees ik vaak dat gepolijste velgen minder geschikt zijn voor in de winter?
Gepolijste velgen minder geschikt voor de winter? Door zout? Of kunnen ze minder goed tegen als je er sneeuwkettingen omheen moeten gooien?

Is er geen site van een velgenboer waarbij je online velgen onder je auto kunt zetten om te zien hoe dat staat? Dat zou ik doen als ik velgen verkocht in ieder geval. Wel ff werk om alle modellen auto's in te voeren dat wel. Maar zou wel handig zijn :-)
wheelsoftheworld.nl
wielengids.nl
etc.
Type ed invullen en anders navraag doen of ze geschikt zijn.

http://www.wheelsoftheworld.nl/resultat ... ssis=39038

laden duurt even,dan uitvoering nog selecteren.

Silversurfer

Bericht door Silversurfer » 18 sep 2013, 14:36

Thanks!

Hierbij nog plaatjes van de 7 spaaks velg met winterband die Mitsu zelf aanbiedt voor € 1590,-.

Neeler

Bericht door Neeler » 18 sep 2013, 16:38

MIL5TI.png
deze worden het.

Witte auto antraciet velg.

Man
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Man » 18 sep 2013, 18:50

Neeler schreef:
MIL5TI.png
deze worden het.

Deze velg 17" heb ik als winterset onder mijn Audi A4 Quattro. Mooie set!

Silversurfer

Bericht door Silversurfer » 19 sep 2013, 12:39

Neeler schreef:
MIL5TI.png
deze worden het.

Ha grappig idd deze heb ik nu in 17" onder m'n grijze Prius Plugin :-)

Twijfel om grotere onder m'n Phev te laten zetten. Vind ze iets te 'dun', past niet bij SUV denk ik. En kun je er wel een 18" van krijgen?

Neeler

Bericht door Neeler » 19 sep 2013, 13:00

Silversurfer schreef:
Neeler schreef:
MIL5TI.png
deze worden het.

Ha grappig idd deze heb ik nu in 17" onder m'n grijze Prius Plugin :-)

Twijfel om grotere onder m'n Phev te laten zetten. Vind ze iets te 'dun', past niet bij SUV denk ik. En kun je er wel een 18" van krijgen?
nee max. 17".
Er is niet heel veel keuze wat outlander betreft.

ittotaal
Forumlid

Bericht door ittotaal » 19 sep 2013, 13:45

En de huidige velgen spuiten met plasti-dip ? Hoor er veel goede verhalen over, maar hoe het er in het echt uit gaat zien en of het mooi blijft ? Matzwart velgen lijkt me wel mooi staan bij witte outlander. Eventueel de zijskirts ook zwart.
Niet in maart (2013) maar in april hopelijk dan een Silky White Instyle. --- iT Totaal

Plaats reactie