Kwam dit vandaag tegen in de autoweek.
Een accu degradatietest.
Eric
Outlander accutest in autoweek.
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Outlander accutest in autoweek.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Trotse bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een nieuwe accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
-
- Forumlid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 07 jun 2018, 11:52
Re: Outlander accutest in autoweek.
Interessant, kan de body tekst alleen niet goed lezen. Wat is.de conclusie?
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK
-
- Forumlid
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
- Locatie: Flevoland
Re: Outlander accutest in autoweek.
Ik kan het ook niet lezen, maar ik neem aan dat de zwart/gele tekst neerkomt op het resultaat... 59 % capaciteit over aan 200.000+ km ?
Niet al te best, maar we weten nu dat die batterijen maar 3000 volledige laad cycli aankunnen voor ze deels versleten zijn. Als je zo'n kleine capaciteit iedere dag 1-2 laad ga je daar snel doorheen, terwijl de grote EV batterijen waaraan iedereen die je gerust stelt zich spiegelt maar 1 x per week worden geladen en dus 1 ) langzamer door hun cycli heen gaan en 2) veel meer reserve in capaciteit hebben zodat de range niet direct onpraktisch klein wordt. Danweer een deels versleten batterij maakt de auto nog niet waardeloos, hij verbruikt dan waarschijnlijk evenveel als een benzine versie van de Outlander, als hij maar nog wat capaciteitover heeft om te kunnen bufferen voor in hybride cyclus bedrijf rijden. Zo kunnen ze denk ik wel makkelijk 300.000 km halen.
Dat gezeur over "niet uitnodigend" of "goede lobbes" begrijp ik niet, autojournalisten jammeren daar ook vaak over. Dit is een auto van bijna 2000kg met AWD ( veel hybrides zijn 2WD ) die toch erg brandstof efficient kan rijden met gebruik van geladen batterij en toch een piek van 200+ pk kan bereiken. 1500 kg mag trekken terwijl veel EV en hybrides dat niet mochten. ( worden er wel steeds meer en mogen zwaarder trekken dan de Outlander maar dat is nu in 2025 ) en erg comfortabel rijdt. En wellicht gebruiken ze niet de juiste modus voor presaties ?? Normal mode is langzamer.
Ik weet niet hoe de 2 liter Outlander is, maar 0-100 in 8,4 seconden ( sport mode en Charge mode ) die mijn 2.4 liter Outlander neerzet is gewoon niet langzamer dan wat mijn slechts 1200 kg wegende 2 liter turbo Mitsubishi Galant van 170 PK ( 1982 ) feitelijk ook kon, en dat was een brute auto met onbeschaafd weggedrag. Ik vermoed zelfs dat deze 2.4 Outlander nog sneller op 170 km/u is dan die Mitsu Galant 2 liter turbo, want hij start wel met een relatief bescheiden ( voelende = weinig lawaai !! ) acceleratie op de e-motoren maar geeft een ontzettend krachtige boost als de koppeling inkomt aan 140 km/u daar de ICE dan op hoge toeren kan koppelen terwijl de e-motoren ook meedoen. Het is dan zeker vergelijkbaar met turbo druk.
Wellicht is men verwend geraakt door Tesla's met meer dan 400 pk en accelraties van 4 seconden. Dat waren vroeger motorfiets acceleraties en exotische sportwagen acceleraties die je toch niet kon betalen, maar waarom zou je dat verwachten van normale SUV/MPV die onder de 80.000 euro kosten ??
Niet al te best, maar we weten nu dat die batterijen maar 3000 volledige laad cycli aankunnen voor ze deels versleten zijn. Als je zo'n kleine capaciteit iedere dag 1-2 laad ga je daar snel doorheen, terwijl de grote EV batterijen waaraan iedereen die je gerust stelt zich spiegelt maar 1 x per week worden geladen en dus 1 ) langzamer door hun cycli heen gaan en 2) veel meer reserve in capaciteit hebben zodat de range niet direct onpraktisch klein wordt. Danweer een deels versleten batterij maakt de auto nog niet waardeloos, hij verbruikt dan waarschijnlijk evenveel als een benzine versie van de Outlander, als hij maar nog wat capaciteitover heeft om te kunnen bufferen voor in hybride cyclus bedrijf rijden. Zo kunnen ze denk ik wel makkelijk 300.000 km halen.
Dat gezeur over "niet uitnodigend" of "goede lobbes" begrijp ik niet, autojournalisten jammeren daar ook vaak over. Dit is een auto van bijna 2000kg met AWD ( veel hybrides zijn 2WD ) die toch erg brandstof efficient kan rijden met gebruik van geladen batterij en toch een piek van 200+ pk kan bereiken. 1500 kg mag trekken terwijl veel EV en hybrides dat niet mochten. ( worden er wel steeds meer en mogen zwaarder trekken dan de Outlander maar dat is nu in 2025 ) en erg comfortabel rijdt. En wellicht gebruiken ze niet de juiste modus voor presaties ?? Normal mode is langzamer.
Ik weet niet hoe de 2 liter Outlander is, maar 0-100 in 8,4 seconden ( sport mode en Charge mode ) die mijn 2.4 liter Outlander neerzet is gewoon niet langzamer dan wat mijn slechts 1200 kg wegende 2 liter turbo Mitsubishi Galant van 170 PK ( 1982 ) feitelijk ook kon, en dat was een brute auto met onbeschaafd weggedrag. Ik vermoed zelfs dat deze 2.4 Outlander nog sneller op 170 km/u is dan die Mitsu Galant 2 liter turbo, want hij start wel met een relatief bescheiden ( voelende = weinig lawaai !! ) acceleratie op de e-motoren maar geeft een ontzettend krachtige boost als de koppeling inkomt aan 140 km/u daar de ICE dan op hoge toeren kan koppelen terwijl de e-motoren ook meedoen. Het is dan zeker vergelijkbaar met turbo druk.
Wellicht is men verwend geraakt door Tesla's met meer dan 400 pk en accelraties van 4 seconden. Dat waren vroeger motorfiets acceleraties en exotische sportwagen acceleraties die je toch niet kon betalen, maar waarom zou je dat verwachten van normale SUV/MPV die onder de 80.000 euro kosten ??
-
- Sponsor van dit forum
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 04 aug 2019, 15:08
- Locatie: Doorn
Re: Outlander accutest in autoweek.
Hmm, tekst wordt onleesbaar door het verkleinen van de foto.
Stuur mij een e-mail en ik stuur ze onbewerkt.
eric ed mazerich. punt. nl
Eric
Stuur mij een e-mail en ik stuur ze onbewerkt.
eric ed mazerich. punt. nl
Eric
Trotse bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een nieuwe accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen