Watchdog zonder leesbril :-)

Audio, Bluetooth muziek streamen en navigatie
Plaats reactie
BoW
Sponsor van dit forum

Watchdog zonder leesbril :-)

Bericht door BoW » 08 apr 2025, 21:09

Toen ik het interieur van de Subaru Forester zag, en mijn ontevredenheid met de functies van het ouderwetse en weinig functionele Mitsubishi schermpje - en Android Auto met beperkte apps is net veel beter - pakte ik eens een ongebruikte tablet.

Ziehier, staat best modern nietwaar ? De meeste nieuwe auto's hebben een soortgelijk "rechopstaand "scherm" :lol:

Ik weet nog niet waar ik hem precies ga laten maar op een groter scherm Watchdog kunnen bekijken is wel aangenaam. Misschien koop ik wel een nog iets grotere tablet en plaats hem precies daar ( zonder de touch screen aan te raken ) Misschien nog een iets kleinere tablet liggend aan het raam met een zuignap voor navigatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

erichendri
Sponsor van dit forum

Re: Watchdog zonder leesbril :-)

Bericht door erichendri » 08 apr 2025, 21:24

Doe hem horizontaal en dan lijkt het erg op de 2025 outlander. 😀

Ericdiemorgenweergaatproefrijden. 😀
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 09 apr 2025, 06:28

Als dat Android Auto nou eens wat nuttiger was geweest, en je daarop Watchdog zou kunnen draaien had ik die tablet niet nodig gehad. Maar dat Android Auto kan bijna niks, in ieder geval geen functionaliteit die ik graag zou willen zien.

En dat Mitsubishi schermpje heeft inderdaad een smurfen maat, amper groter dan een telefoon.

PedjaBoZ
Forumlid
Model PHEV: III (2019-2025) 2.4

Bericht door PedjaBoZ » 09 apr 2025, 07:19

BoW schreef:
09 apr 2025, 06:28
Als dat Android Auto nou eens wat nuttiger was geweest, en je daarop Watchdog zou kunnen draaien had ik die tablet niet nodig gehad. Maar dat Android Auto kan bijna niks, in ieder geval geen functionaliteit die ik graag zou willen zien.

En dat Mitsubishi schermpje heeft inderdaad een smurfen maat, amper groter dan een telefoon.
Dit ligt niet aan Android Auto maar aan de app zelf, de ontwikkelaar moet de app geschikt maken voor Android Auto.

erichendri
Sponsor van dit forum

Bericht door erichendri » 09 apr 2025, 19:17

Helaas doet de, app niks zonder bluetooth signaal nodig om te werken.
Kan je de telefoon scherm niet spiegelen met een usb kabeltje? .

Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 09 apr 2025, 20:30

Volgens mij niet. Android Auto functies werken alleen met kabeltje, maar de auto ( ik neem aan dat dat Mitsubishi software is dat los staat van Android Auto ) ziet WEl mijn telefoon en bellijst e.d. met bluetooth en kan ook nog met spraak ( knop stuur ) worden bestuurd, maar kan met bluetooth verder niets met Android Auto.

Toch lijkt dat Android Auto en Apple Carplay - kabeltje of niet - voordelen te bieden : bij eerdere auto's met een ingebouwd schermpje verouderde de navigatie altijd en op een gegeven moment kwamen er ook geen kaart updates meer beschikbaar zodat dat schermpje of functies daarvan vrijwel waardeloos werden. ( die evolutie heb ik in mijn oude Sorento helemaal overgeslagen want die had geen ingebouwd schermpje en nog een CD wisselaar/radio ) Omdat Android Auto en Apple Carplay op je telefoon draait kan dat niet meer gebeuren en dus ondersteunen vrijwel alle nieuwere auto's dat.

Voor de Outlander kun je ook diverse alternatieve scherm units krijgen ( met interieur front en al ) die dat ook bieden zag ik wel, vooral interessant als je een oudere Outlander hebt zonder die mogelijkheden. Niet eens al te duur. Is natuurlijk ook maar een soort beperkte ingebouwde tablet zonder lelijk kabeltje die eruit steekt om hem op te laden.

De apps die je kunt draaien zijn waarschijnlijk met opzet zo beperkt omdat je je ogen op de weg moet houden. Muziek streamen, navigatie, communicatie.,..daar houdt het wel op maar is waarschijnlijk ook genoeg voor achter het stuur.

Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Bmtouring » 09 apr 2025, 21:10

Een Kia Niro van een jaar of twee oud hier heeft dat carplay/android auto. Je hebt er niets aan eigenlijk. Te beperkt door apps of door restricties in een auto.

Beter een goede houder voor je telefoon of inderdaad een losse tablet. Danwel een autonome unit die een recent android draait op een breed scherm. gemaakt voor auto's (lager, breder dan een tablet, met een houder, evt camera's) o.a. bij ali te zien. Heb je meteen internet radio als je er een forse datasim in prikt, beter dan dab etc.

Plaats reactie