Goedenavond.
ik heb iets raars als ik mijn caravan erachter heb. nu dacht ik eerder dat het aan de caravan lag, maar heb nu een nieuwe doet die het nog steeds. Daarom verdenk ik de auto.
Als ik dus een caravan aansluit op de stekker, dan doet het linker knipperlicht het neit op de carvan en hoor ik een toet geluid in het ritme van de het knipper licht. Op de auto doet het knipeprlicht het wel.
Enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken?
hopelijk heeft iemand een idee.
Fijne avond,
groet,
Ewoud
als ik de caravan er achter heb doet mijn linker knipperlicht het niet en hoor ik een toeter
-
- Nieuw forumlid
-
- Forumlid
Re: als ik de caravan er achter heb doet mijn linker knipperlicht het niet en hoor ik een toeter
Hallo Ewout,
Vermoedelijk is de stekker aan de auto niet juist bedraad voor het knipperlicht (niet aangesloten of op een verkeerde pin). De auto herkent dan wel dat er een aanhanger is, maar meet geen hoger stroomverbruik voor de knipperlichten dan normaal en geeft dan een foutmelding in de vorm van je toeter geluid.
Dus eerst eens de stekker nameten om te zien of je op de juiste pin het knipperlicht ziet.
Hopelijk helpt dit.
John
Vermoedelijk is de stekker aan de auto niet juist bedraad voor het knipperlicht (niet aangesloten of op een verkeerde pin). De auto herkent dan wel dat er een aanhanger is, maar meet geen hoger stroomverbruik voor de knipperlichten dan normaal en geeft dan een foutmelding in de vorm van je toeter geluid.
Dus eerst eens de stekker nameten om te zien of je op de juiste pin het knipperlicht ziet.
Hopelijk helpt dit.
John
- Bmtouring
- Site Admin
Re: als ik de caravan er achter heb doet mijn linker knipperlicht het niet en hoor ik een toeter
elke garage heeft wel een test stekker, die laat meteen zien wat de verbiningen zijn en zo zie je welke fout zijn gemaakt (of geraakt door corrosie e.d.) Dat eerst maar eens testen en fixen. Al vind ik die toeter wel raar.