Accu maximaal gebruiken

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Buis
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2020, 11:38

Accu maximaal gebruiken

Bericht door Buis » 07 aug 2025, 07:46

Ik rijd al 5 jaar naar tevredenheid Outlander phev Instyle+ uit 2016. Vanwege aanschaf 2e auto en daardoor gewijzigd gebruik, (meer en meer boodschappenauto maar vanwege zijn unieke eigenschappen wil ik er nog geen afstand van doen), vraag ik mij het volgende af:
Vanaf 2017 is de Outlander ook uitgerust met EV-priority mode. Is het ook mogelijk om dit achteraf in te bouwen? Een korte zoektocht op internet heeft nog geen bevredigend antwoord opgeleverd maar hier kijken mensen die het misschien wel weten?

Groet Johan
Mitsubishi Outlander 2016 rood Instyle+

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 711
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Brummen
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door Bmtouring » 07 aug 2025, 15:01

Is dat niet gewoon de ECO knop bij de eerste generatie PHEV?

Dus minder AC vermogen, rustiger reageren op het gaspedaal en verder niks meen ik me te herinneren.

Helpt als je 'm net hebt om op de grens van net-niet-ICE aan te rijden.

Buis
Nieuw forumlid
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2020, 11:38

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door Buis » 07 aug 2025, 19:32

Ik ben niet helemaal volledig geweest. Het gaat om het starten van de ice bij lage temperaturen, dan gaat hij altijd aan. Ook wanneer je de binnentemperatuur laag hebt gezet.
Ik denk dat het een veel gehoorde wens is geweest bij de eerste Outlanders. Er is dan ook een speciale EV-priority knop voor gekomen in 2017.
Als antwoord op je vraag: Bij rustig rijden met niet te koude temperaturen gaat de ice bij mij ook niet aan.
Mitsubishi Outlander 2016 rood Instyle+

BoW
Sponsor van dit forum
Berichten: 603
Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
Locatie: Flevoland

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door BoW » 07 aug 2025, 19:37

Bij mij gaat onder de 5 graden buitentemperatuur de ICE aan tot ie bedrijfstemperatuur heeft bereikt ongeacht die EV knop. Daar luistert ie dan niet naar.

Het enige wat ik kan doen dat te voorkomen is de auto aan de stroomkabel voorverwarmen op een geprogrammeerde tijd.

phev
Forumlid
Berichten: 50
Lid geworden op: 16 mei 2013, 17:43

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door phev » 07 aug 2025, 20:41

bij mijn vorige 2013 outlander de temperatuur voor je de auto uitschakelt op 15 C zetten.

Gebruikersavatar
Bmtouring
Site Admin
Berichten: 711
Lid geworden op: 10 nov 2019, 17:08
Locatie: Brummen
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door Bmtouring » 08 aug 2025, 06:21

phev schreef:
07 aug 2025, 20:41
bij mijn vorige 2013 outlander de temperatuur voor je de auto uitschakelt op 15 C zetten.
Dat, of op OFF maar dan heb je ook geen lucht langs je voorruit.

Voorverwarmen helpt inderdaad ook, is ook een stuk beter voor m'n humeur op zo'n ochtend ;)

BoW
Sponsor van dit forum
Berichten: 603
Lid geworden op: 21 nov 2024, 23:27
Locatie: Flevoland

Re: Accu maximaal gebruiken

Bericht door BoW » 08 aug 2025, 10:56

Nooit meer ruiten krabben :P

Plaats reactie