Nieuw lid

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Neeltje
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Nieuw lid

Bericht door Neeltje » 27 nov 2025, 19:33

Sinds 2014 ben ik de eigenaar van Mitsubishi Outlander PHEV.
Sinds kort heb ik het volgende probleem. Als ik op de snelweg rijdt valt na enige tijd het vermogen weg, kan ik niet meer verder rijden moet ik uitwijken naar de vluchtstrook de motor uit zetten opnieuw starten dan kan ik weer verder rijden.
Ook het volgende probleem doet zich voor. Als ik de crouse controle heb ingesteld op bv 100 km per uur gaat de auto van zelf naar 130 km per uur de cruise controle uitzetten om terug te gaan naar 100 km per uur.
De vraag is of iemand dit ook heeft ondervonden en oplossing heeft voor dit probleem

erichendri
Sponsor van dit forum

Re: Nieuw lid

Bericht door erichendri » 27 nov 2025, 21:05

Hoeveel km heeft de auto gereden?
Auto toevallig al laten uitlezen bij de mitsubishidealer?

Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een fiat e-panda en op elektrische OV bussen

Wesu
Forumlid

Re: Nieuw lid

Bericht door Wesu » 28 nov 2025, 09:42

Ja je eerste probleem heb ik 1,5 jaar geleden 1x keer gehad. Best schrikken. Daarna bij de Mitsubishi garage geweest en ze kenden het probleem niet, waren ook geen foutmeldingen uitgelezen. Ze kwamen met een eventuele oplossing om de brandstoffilter in de tank te vervangen, maar mn tank was net gevuld en het is ook vrij kostbaar. Dit niet gedaan doordat het lang duurde voordat mn tank leeg was en het probleem niet meer terugkwam (ook niet met caravan rijden in de bergen) Gelukkig daarna nooit meer voorgekomen.

Veel suc6 en zou idd langs je eigen garage of anders Mitsubishi garage gaan. Benieuwd naar de mogelijke oorzaken en dito oplossingen.
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle '13
2,3 L/100KM. En in bezit van een Knaus sport 500FDK

Plaats reactie