remblokken

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
Plaats reactie
Waterland
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

remblokken

Bericht door Waterland » 20 jan 2026, 12:05

Volgens mijn garage moeten de remblokken achter worden vernieuwd. Wat zijn de gemiddelde kosten hiervoor?

BoW
Sponsor van dit forum

Re: remblokken

Bericht door BoW » 20 jan 2026, 15:04

Zo gek je het wilt maken. OEM onderdelen van Mitsubishi zelf zullen wel schreeuwend duur zijn en het werkplaats tarief al niet minder. Overigens is het wel zo dat Mitsubishi PHEV remblokken een speciale coating schijnen hebben omdat ze weinig worden gebruikt door het vele regeneratief remmen en anders vast kunnen komen te zitten.

Toen ik nog Peugeot's reed waarvan de remmen meer dan eens waren vastgelopen klopte de dealer me vaak wel 400+ euro uit de zak, en vaak kwam die storing nog terug ook.Totdat ik zelf eens de moeite ging doen dat klusje zelf - en veel beter - te doen...dan het voor 1/4 ( met nieuwe remklauw en al ) van die kosten. Maar dat is bij een vastgelopen rem waarbij je de hele remklauw vervangt. Remblokken vervangen is VEEL eenvoudiger en goedkoper.

Merkloze remblokken heb je al voor ~30 euro. Als er verder niets aan de hand is qua remzuiger die blijft vast zitten, is dat een kwestie van 1 bout losmaken en frame kantelen, de oude eruit laten vallen, schoon borstelen en de remzuiger terugdrukken,nieuwe plaatsen en bout weer vastdraaien. Daarom zie je bij moeilijkheids graad "simpel"

Het is niet zo dat ik dit aanraad maar het is een optie....vooral als je net als ik zelf de boel weer gangbaar kunt maken als het wel gaat plakken...overignes gebruikt mijn Outlander iedere rit wel de schijfremmen als de batterij tussen de 100 en 80 % is, omdat regeneratief remmen dan niet werkt...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 20 jan 2026, 15:18

Ik neem aan dat de kwikfit of iets dergelijks het ook tegen redelijker tarieven dan de merkdealer kan. Die monteren dan natuurlijk ook dergelijke merkloze remblokken.

Bij de merkdealer krijg je kwaliteit. Moet je wel voor betalen. Keuzes, keuzes.

Jos46
Nieuw forumlid
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Bericht door Jos46 » 20 jan 2026, 20:28

Naar de kwikfit gaan zou ik niet doen. Die hebben te weinig kennis om dit te doen.(Tenminste de kwikfit bij mij in de buurt). Zij konden nog niet eens een seegerring verwijderen.

erichendri
Sponsor van dit forum

Bericht door erichendri » 20 jan 2026, 21:09

Als je het zelf gaat vervangen zou ik originele blokken monteren.
Hebben vaak een betere passing en gaan langer mee.

Eric
Sinds april 2025 bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een 5 jaar oude accu.
Voor mijn werk rijdt ik een fiat e-panda en op elektrische OV bussen

Plaats reactie