Outlander PHEV verbruik teleurstellend
-
jvisser
Re: Outlander PHEV verbruik teleurstellend
Het was vrij dom van de overheid om belastingen te koppelen aan verbruik volgens een onrealistische test. Koppeling belasting aan gerealiseerd verbruik/uitstoot zou het landschap een stuk realistischer maken en toch dezelfde impuls kunnen geven om EVs aan te schaffen.
-
Anko
Het een is dom, het ander m.i. praktisch niet uitvoerbaar 
-
CeesF
Nou, dat domme van de overheid pakte voor mij wel goed uit. Ik wilde een nieuwe KIA Sportage aanschaffen, automaat en 4WD. Dat is dan de 2.0 GDI Executiveline 4WD AUT. Die kost maar liefst €49.595 waarvan €19.917 BPM !!! Je krijgt dus voor grofweg €30.000 hardware. Voor de Outlander PHEV met alle toeters en bellen (4WD Aut) was ik "slechts" €40.000 kwijt en kreeg daarvoor ook voor € 40.000 hardware vanwege de lage BPM.
En wat het verbruik betreft, een auto in deze gewichtsklasse zal nooit superweinig verbruiken.
De keus was snel gemaakt, ben zeer tevreden met deze rijdende computer op vier dikke wielen.
En wat het verbruik betreft, een auto in deze gewichtsklasse zal nooit superweinig verbruiken.
De keus was snel gemaakt, ben zeer tevreden met deze rijdende computer op vier dikke wielen.
-
Calx
Het kan m.i. heel eenvoudig; maar daar wil onze overheid niet aan.Anko schreef:Het een is dom, het ander m.i. praktisch niet uitvoerbaar
Alle belastingen/subsidies afschaffen (ook de BPM) en (ja nog meer) belasting heffen op de brandstof.
Zuinig en weinig rijden wordt zo beloond en zo niet dan betaal je dus meer. (Oma met haar Alto wordt beloond en Sjonnie met zijn dikke V8 zal deze mogelijk alleen op zondagmiddag gaan rijden).
Oh ja, wel op Europees niveau invoeren natuurlijk, dan hebben we gelijk alle buitenlandse (tol)heffingen niet meer nodig.
Voor de transport sector kunnen we gekleurde diesel invoeren (de landbouw heeft deze al), anders worden de spulletjes in de winkel wel erg duur.
-
kobus1967
- Forumlid
@Calx, helaas heeft ook de landbouw geen rode diesel meer en door dit af te schaffen wordt er heel veel blauwe diesel gestolen bij agrariers.
-
Anko
Zoals ik al zei: praktisch niet uitvoerbaar. Je geeft zelf al aan waarom niet.Calx schreef:Het kan m.i. heel eenvoudig; maar daar wil onze overheid niet aan.Anko schreef:Het een is dom, het ander m.i. praktisch niet uitvoerbaar
Alle belastingen/subsidies afschaffen (ook de BPM) en (ja nog meer) belasting heffen op de brandstof.
Zuinig en weinig rijden wordt zo beloond en zo niet dan betaal je dus meer. (Oma met haar Alto wordt beloond en Sjonnie met zijn dikke V8 zal deze mogelijk alleen op zondagmiddag gaan rijden).
Oh ja, wel op Europees niveau invoeren natuurlijk, dan hebben we gelijk alle buitenlandse (tol)heffingen niet meer nodig.
Voor de transport sector kunnen we gekleurde diesel invoeren (de landbouw heeft deze al), anders worden de spulletjes in de winkel wel erg duur.
-
Jeroenp2020
- Forumlid
Beste mede Phev liefhebbers,
Ik heb sinds een paar dagen een outlander phev gekocht uit 2015 facelift model. Heb er nog rustig mee gereden, maar als ik de accu heb opgeladen geeft hij maar een actieradius aan van 24 kilometer elektrisch ?
Lijkt mij erg weinig daar waar ik veelal lees dat sommige 30-40 kilometer elektrisch kunnen rijden.
Zou er iets mis zijn met de accu ? Er staat net een ton op de teller. En altijd dealer onderhouden en op tijd de beurten gehad.
Ik heb sinds een paar dagen een outlander phev gekocht uit 2015 facelift model. Heb er nog rustig mee gereden, maar als ik de accu heb opgeladen geeft hij maar een actieradius aan van 24 kilometer elektrisch ?
Lijkt mij erg weinig daar waar ik veelal lees dat sommige 30-40 kilometer elektrisch kunnen rijden.
Zou er iets mis zijn met de accu ? Er staat net een ton op de teller. En altijd dealer onderhouden en op tijd de beurten gehad.
-
PeterW
- Forumlid
De aangegeven actieradius is gebaseerd op "ervaring" van het systeem met voorgaande ritten. Een vlotte rijstijl, 130km/uur op de snelweg, airco aan, lage buitentemperatuur en een voorspelling van 24 km is dan niet ongebruikelijk. Na een ritje in de Eco-mode, met airco uit, rustig over de binnenweggetjes en na de volgende oplaadbeurt is de voorspelling bij een volle accu zomaar ineens bijvoorbeeld 36 km. Probeer het maar eens rustig uit zou ik zeggen. 
Mitsubishi Outlander PHEV S-editie Silky White Pearl november-2018 afgeleverd, particuliere PHEV-rijder vanaf november 2013 
- JohanvdH
- Forumlid
De enige test is gewoon de accu volladen, dagteller op 0 zetten en vervolgens zonder airco of verwarming een rustige rit maken.
Het aantal kilometers wat je dan haalt (op de dagteller) tot de accu zo leeg is dat de brandstofmotor aanslaat is het echte bereik van de auto.
Het aantal kilometers wat je dan haalt (op de dagteller) tot de accu zo leeg is dat de brandstofmotor aanslaat is het echte bereik van de auto.
-
Jeroenp2020
- Forumlid
Bedankt dan ga ik dat is proberen.