Ik ook, maar toen had ik nog geen bril op de neusjvisser schreef:Heb chips met pootjes kleiner dan een halve mm gesoldeerd dus dan moet dit zeker lukken

Nu zat ik conventionele componenten onder een loupe te solderen..
Sympathieke reactie trouwens!
Ik ook, maar toen had ik nog geen bril op de neusjvisser schreef:Heb chips met pootjes kleiner dan een halve mm gesoldeerd dus dan moet dit zeker lukken
Hoe is het met de twijfelMitsuAccu schreef:Hoi Man,
Als het inderdaad "even" zou zijn, zou ik zeggen "kom maar langs".
Maarre, eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat je snel een dagje bezig bent. Schakeling solderen / testen, in kastje monteren, daarna in auto monteren en software auto veranderen. Als je nou nog het voorbereidend werk zelf zou kunnen doen (solderen en monteren in kastje), dan zou ik misschien nog gaan twijfelen?
Had je deze besteld:lockstra schreef:Hallo, daar ben ik weer.
Handleiding ontvangen uit China!![]()
Hierbij een uitgebreid verslag van de OBD2 windows closer and doorlocker van AliExpress.
Het werkt niet!!![]()
Bespaar u de kosten, het werkt nada!
Haha, uitgebreider kan ik het niet maken, nu maar wachten op mijn programer.
Helaas, had gehoopt u beter te kunnen berichten.
Verbindingsklemmen zou ik je afraden, die staan niet echt bekend om hun betrouwbare verbindingen. Al zeker niet in omgevingen die trillen als in een auto.4-svp-00 schreef:En is solderen wel nodig? Aftakklem kan toch ook?
https://shop.rexel.nl/las-verbindingskl ... uct/127864
Volgens mij is hiermee eenvoudige instructie te maken, wellicht dat de nuldraad ook niet eens doorgeknipt (kruisje in schema) hoeft te worden?
Plus eventueel ervoor zorgen dat de CPU een continue spanning krijgt, maar zoals eerder gezegd ben ik daar niet zeker van of het nodig is. Ik heb het wel gedaan en het werkt, maar misschien dus overdreven.4-svp-00 schreef: Het is dan een kwestie van 4 draadjes aan het printje zetten en deze met de verbindingsklem op de 4 juiste draden knijpen. Klusje van 10 minuten en door een leek te doen.
Ja, is vergelijkbaar en zeker te realiseren. Wel een klein verschil. De huidige schakeling genereert een pulsje bij het wegvallen van een spanning, in deze gevallen moet een pulsje (of twee voor "B0") gegenereerd worden bij het opkomen van een spanning. Is eenvoudig om te zetten, maar toch.4-svp-00 schreef: Kan zo ook met de ldw en eco knop e.d.
Geen probleem als je zelf niet kunt solderen / installeren, kunnen we onderling vast wel oplossen.Vroem schreef:Mijn voorkeur zou uitgaan naar een "plug and play" variant. Ik moet namelijk bekennen dat ik de gestelde vragen met "nee" moet beantwoorden.
Zelf vind ik het belangrijker dat het schuifdak dicht gaat bij het uitzetten van de auto, dan de mogelijkheid hebben om deze via de afstandsbediening te openen/sluiten.
Ik doe dus mee (onder voorwaarde dat de kosten beperkt blijven).
RonvanD schreef:Ik heb ook wel interesse in het aanpassen van de ETACS instellingen. Bij mijn Laguna kon ik ook alles op afstand sluiten en dat was voldoende om evt vergeten ramen en dak even te sluiten.
Super actie dit!
PeJeZe, jij hebt natuurlijk een streepje voor, sinds je me de adapter zo maar hebt uitgeleend. Dus als ik iets voor je kan/moet doen, doe ik dat graag. Kan jij het kastje zelf monteren (al dan niet met connectoren)? Dan kan ik hem desnoods wel voor je maken en opsturen naar je.PeJeZe schreef:Heb interesse in zowel de hardware matige aanpassing of als het kan liever in een plug & play variant welke zelf het dakje sluit.
Als het niet lukt dan wil ik graag gebruik maken van mijn apparaatje en de kennis van MitsuAccu om de software matige variant toe te passen.
Je bent van harte welkom tegen die tijd!Man schreef: Als ik eenmaal weet wat ik moet doen kan ik zeker een bijdrage leveren tijdens een mogelijke de klusdag. Kom ik ook nog eens in de buurt van de Moerdijk