Rempedaal bij starten

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
mitsufietsie
Forumlid

Rempedaal bij starten

Bericht door mitsufietsie » 08 sep 2017, 12:51

De laatste tijd merk ik dat als ik wil starten dat ik soms de rempedaal niet in kan trappen.
Ik moet er heel veel kracht op zetten, en als het niet ver genoeg naar beneden gaat dan
start de auto niet. Het is niet altijd, en ik ben er nog niet mee stil komen staan, maar ik
ben er wel bang voor.

Iemand hier ook ervaring mee?
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

Anko
Forumlid

Re: Rempedaal bij starten

Bericht door Anko » 08 sep 2017, 13:38

Volgens mij krijg je dat / kun je dat krijgen wanneer je een paar keer op de rem drukt nadat je de auto uit hebt gezet.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

mitsufietsie
Forumlid

Bericht door mitsufietsie » 18 nov 2017, 19:47

Nu heb ik het weer een paar keer gehad. Volgens mijn monteur zou het te maken hebben met de vacuumpomp van de rembekrachtiger. Volgens hem komt dit vooral bij de Pajero's vaak voor. Zal eens bij de dealer informeren.
Rob. Instyle, Techn. Silver. Skidplate, trekhaak, park. sensoren voor, Cobra alarm, RVS Side+bullbar. Zelfsluitend schuifdak. Inmiddels niet meer in bezit. Ik doe geen lader reparaties meer.

mr76
Forumlid

Bericht door mr76 » 20 nov 2017, 08:23

Ik heb het na het voorverwarmen via de afstandbediening. Pedaal voelt dan ook hard en eerste keer start/stop gaat de auto wel aan, maar krijg je die niet in D. Dan weer uit en aan helpt.

Heb jji dat ook zo?

sigmasailor
Forumlid

Bericht door sigmasailor » 20 nov 2017, 15:47

Nergens last van. Zou kunnen komen door een lekke terugslagklep in de rembekrachtiging?
Moderator voor de ToDo Polls: http://www.outlanderphevforum.nl/forum/ ... m.php?f=36
Pioneer AVH-X8700BT (zonder Navi) met Iphone 6+ en Alpine MRX-V70 versterker met goede tweeters (German Meister ET20)

Jan_nl
Forumlid

Bericht door Jan_nl » 21 nov 2017, 09:42

Ik heb dat ook wel eens, maar heb dan meestal het idee dat ik wat te snel of minder gecoordineerd probeer te starten.

mr76
Forumlid

Bericht door mr76 » 22 nov 2017, 09:27

denk dat dat het ook is, valt nu op omdat ik het voorverwarmen paar keer gebruikt heb en het dan ook had. Daarvoor tijden niet gehad. Maar misschien is rempedaal afgesteld na de beurt oid. Nu je er op let en goed intrapt gaat het goed.

JanPHEV
Forumlid

Bericht door JanPHEV » 22 nov 2017, 11:17

Volgens mij is er voor de rembekrachtiging een elektrische vacuümpomp, die hoor je ook als eerste draaien als je de PHEV aanzet.
Logisch als de verbrandingsmotor niet draait (die normaal voor de vacuüm bekrachtiging zou zorgen).

Als je na het uitzetten nog meer dan 1 keer ofzo het rempedaal aangeraakt / ingetrapt hebt of bij het instappen voor het aanzetten, of als hij lang gestaan heeft, kan het zijn dat er niet genoeg vacuüm-voorraad meer is waardoor het rempedaal anders / harder aanvoelt.
Just my 2 cents....

Anko
Forumlid

Bericht door Anko » 22 nov 2017, 14:21

Ah, ik was dus kennelijk niet de enige die dat dacht:
Anko schreef:
08 sep 2017, 13:38
Volgens mij krijg je dat / kun je dat krijgen wanneer je een paar keer op de rem drukt nadat je de auto uit hebt gezet.
:P
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Reinier L
Forumlid

Bericht door Reinier L » 22 nov 2017, 20:52

Al vier jaar heel af en toe exact hetzelfde. Keihard pedaal. Moet dan hard duwen om te starten. Nooit verder over nagedacht.
Omdat het dus al vanaf het begin is denk ik niet dat het om een defect gaat. Maar inderdaad iets van per ongeluk pedaal oppompen.
OUTLAND(CRUIS)ER

r6man2000

Bericht door r6man2000 » 10 feb 2025, 18:58

Ik had elke keer een keihard rempedaal bij het starten. Controle leverde geen lekkage op. De controle gaat echter alleen over het deel van de pomp tot aan de rembekrachtiger.
Bij mijn eigen controle bleek het vacuum weg te lopen aan de andere kant van het t-stuk. Hier zit een vacuumreservoir aan dat in de rechter wielkast zit. Ik heb de leiding naar dit reservoir geblokkeerd en het vacuum blijft keurig staan. Pedaal is zacht bij starten. Ook na meerdere dagen staan. Reservoir diet niet meer mee. Geen last van.

erichendri
Forumlid

Bericht door erichendri » 10 feb 2025, 21:18

Ergens in die slang zit een terugslagklepje.
Mischien is die vervuilt.

Eric
Trotse bezitter van een pearl zwarte outlander phev instyle van 2013 met een nieuwe accu.
Voor mijn werk rijdt ik een VW ID3 en op elektrische OV bussen

Plaats reactie