Even voorstellen

Stel jezelf even voor en vertel wat over je Mitsubishi Outlander PHEV.
BUTTON_POST_REPLY
henvdk
BerichtenCOLON 1
GeregistreerdCOLON 25 Feb 2018, 18:39
WoonplaatsCOLON leudal

Even voorstellen

Bericht door henvdk » 08 Jun 2018, 11:00

Ben Hen van den Kerkhof 73 jaar ,50 jaar getrouwd met dezelfde vrouw en heb 2 zonen die vanaf 2005 mijn bedrijf opgericht in 1974 bezitten ,waarvan ik nog dagelijks de goedkoopste kracht en adviseur ben. Ik rij vanaf November 2014 met een PHEV outlander.
Heb 15 zonnepanelen en rij gemiddeld < 50 km dag.
100 % electrisch vind ik nog lastig ,omdat ik geregeld ritten heb van 400 a 500 km (12x Jaar)
Een PHEV plug in met E- bereik van 100 km (ook in winter) zou zeer gewenst zijn en mag wat kosten.
Voor de bijtelling kan ik kiezen ;of op m'n Holding of Prive.
Indien voor November 2019 geen accu beschikbaar voor 100 km dan prive of andere auto met > 100km die momenteel er nog niet is.
Iemand die informatie heeft over vorderingen i.z. de accus bij Outlander, gaarne mededelingen.
gr Hen

Gebruikers-avatar
Anko
Super-User
BerichtenCOLON 5078
GeregistreerdCOLON 21 Apr 2013, 13:17

Re: Even voorstellen

Bericht door Anko » 08 Jun 2018, 13:24

Welkom Hen. 100 km bereik vraagt minimaal verdubbeling van de accu capaciteit. De 2019 Outlander is van 12 naar (uit mijn hoofd) 14.5 kWh gegaan. 24 kWh lijkt dan wel heel erg ver weg. Denk niet dat dat er ooit van gaat komen, in de huidige Outlander.
Gr., Anko

Afbeelding + stroom

TG Instyle+, Zwart leer, Intro- , Protection- en Sportpack, Skidplate, verbredingsset v/a, zijskirts, trekhaak, parkeersensoren v/a, Cobra klasse 3, BearLock, Charge-Amps mode 2 kabel, Ratio mode 3 kabel, iPhone 5S.

Gebruikers-avatar
vulcan750
Forumlid
BerichtenCOLON 25
GeregistreerdCOLON 09 Jan 2018, 11:37

Re: Even voorstellen

Bericht door vulcan750 » 08 Jun 2018, 13:49

Welkom op dit (niet zo erg drukke) forum Hen!
Ik ben sinds februari dit jaar in het heugdelijke bezit van een Outlander phev 2015 en dat bevalt erg goed moet ik zeggen. Ik rij meestal 100% EV in de regio.
Hopelijk komen er in de toekomst grotere accupacks ter beschikking, maar ik red me toch vrij goed. Doordat ik veel electrisch kan rijden is mijn gemiddelde benzineverbruik 3,05 l/100km. Ik rij wel beheerst en hou me vrij goed aan de max. snelheden, op de snelwegen rij ik meestal rond de 110 km/u.
De Phev model 2019 heeft inderdaad een 14,5 kWh, ben wel benieuwd hoeveel extra kilometers dit in de praktijk oplevert. Mitsubishi zou er m.i. beter aan hebben gedaan de Outlander ook als full EV uit te brengen, dat zou veel overstappers wellicht binnenboord houden.

BUTTON_POST_REPLY