Mijn Outlander kraakt

Algemene vragen over de Mitsubishi Outlander PHEV, antwoorden en ervaringen
Plaats reactie
Bmtouring
Site Admin
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

Mijn Outlander kraakt

Bericht door Bmtouring » 31 jan 2025, 19:42

Als het koud is kraakte de voortrein wel eens bij het inveren, over een drempel bijvoorbeeld.

Inmiddels is dat achter ook en in elk geval elke eerste rit van de dag en daarna soms ook wel.

Een krakend rubber en het is erger geworden sinds ik verhuisd ben: ik rij nu diagonaal door het gootje, de auto tordeert dus ook nog eens (al hoor ik dat gelukkig niet aan het blikwerk of bekleding).

Iemand wel eens ergens iets van een smeermiddel tussen gespoten om dit weg te werken? Heb het al vaak overwogen om eens te doen maar ja, het gekraak gaat gepaard met koud en donker weer en dan heb ik zelden zin in dit soort testjes :) dus als iemand dat al eens uitgevogeld heeft hoor ik het graag ;)

BoW
Sponsor van dit forum

Re: Mijn Outlander kraakt

Bericht door BoW » 01 feb 2025, 12:24

Die van mij kraakt ook, bj 2021 en ~ 100.000 km.

Ik ken het ook van andere auto's, een keer gehad bij de Panda van mijn voormalige echtgenote. In dacht dat het de schokbrekers voor waren en liet ze vervangen, maar daarna kraakte hij nog steeds bij inveren. Dat autootje haalt nog steeds de APK keuringen dus iets potentieel gevaarlijks zal het wel niet zijn.

Wellicht is kraken hinderlijker omdat de PHEVS zo stil zijn. :lol:

Ik neem aan als je al wat gaat doen je spul moet hebben die 1 ) het rubber niet oplost of uit elkaar laat vallen en 2) Niet soepler maakt gezien ze vaak ook gewicht dragen of krachten opnemen.

https://youtu.be/5bt3_2q42a0?si=NM2Q9notav3j7D_6&t=471

Bij deze aflevering van klokje rond zie je wat details voer diverse rubbers die versleten waren. Advies ze te laten vervangen.

trancedrift
Forumlid

Re: Mijn Outlander kraakt

Bericht door trancedrift » 12 feb 2025, 21:07

Zand in de schokdemper lagers (boven)

Plaats reactie