trekhaak kabelboom

Alle technische dingen mbt het aansluiten van accessoires en andere zaken om je PHEV op te leuken
Plaats reactie
HenkV
Nieuw forumlid
Model PHEV: III (2013-2018) 2.0

trekhaak kabelboom

Bericht door HenkV » 04 mei 2026, 17:17

Hallo hebt mij gisteren voorgesteld en zit nu al met een probleempje kan mij helpen.
Het probleem is hebt van de week een tweedehands trekhaak met een complete kabelboom met 13 polige stekkerdoos gekocht en de trekhaak zit er onder en de kabelboom ligt ook in de auto en nu wil ik hem aansluiten maar weet niet hoe precies hij aangesloten moet worden.
Wie heeft voor mij een duidelijke beschrijving met foto's"s waar ik alles aan moet sluiten het zijn allemaal stekkerverbindingen maar weet niet waar wat aan moet.

Groetjes Henk

haenzel
Forumlid

Re: trekhaak kabelboom

Bericht door haenzel » 04 mei 2026, 17:42

ECS is vaak oem leverancier. Zie voorbeeld instructies: https://ecs-trekhaakbekabeling.nl/index ... nt_id=9102

Bmtouring
Site Admin

Bericht door Bmtouring » 04 mei 2026, 18:17

De Outlander is volgens mij tamelijk dom dus je kunt in feite elke kabel naar een achterlicht aftappen voor je stekkerdoos. Die hele handel zit linksachterin. Plastic bekleding weghalen is een beetje lomp werk maar goed te doen.

Alleen de PDC (achteruitrij-piepers) als je die hebt (schijnt te bestaan, ik heb ze niet) uitzetten is een uitdaging want dan moet er een signaal 'er hangt wat achter' naar die module. Voor een fietsdrager of af en toe een karretje zou ik me er niet druk over maken.

Een piepert als de constante stroomdraad stroom trekt terwijl jij de auto uitzet bestaat ook. Die kun je middels een schakeling of kastje toevoegen of je leert gewoon dat je de stekker eruit trekt als je uitgebreid gaat koffiedrinken onderweg met de caravan aan de haak (zoals men in de vorige eeuw zonder problemen deed).

Het is dus maar hoe luxe je het wilt hebben daar aan de haak.

BoW
Sponsor van dit forum

Bericht door BoW » 04 mei 2026, 20:34

Misschien heb je hier wat aan ?

https://www.youtube.com/watch?v=CM3ii41H36Y

HenkV
Nieuw forumlid

Bericht door HenkV » 04 mei 2026, 22:31

zit een beetje te hannesen met de trailer module ECS 5D033 dat krijg ik niet aan de praat en weet niet waar de stekkers aangesloten moet worden

Plaats reactie